۱۴۰۱ آبان ۱۱, چهارشنبه

توماج ما کجاست؟ - فراخوان به هنرمندان خارج از ایران!

فیلم یک ثانیه ای که جمهوری اسلامی از توماج با چشم های چشم بند زده پخش کرده، توماج نیست. عکسی هم که از او موقع دستگیری منتشر کردند، عکس او نبود. جمهوری جنایت و فریب معلوم نیست چه بر سر توماج آورده است که جرات نمیکند حتی یک فیلم کوتاه از او بدون چشم بند منتشر کند! چه بر سر او آورده اند؟ که این چنین حتی از چشم های او می ترسند. حتی اگر توماج بدترین حرفها را زیر شکنجه بزند باز در اذهان ما از ارزش او ذره ای کاسته نخواهد شد. اما آنچه آنها بنام توماج منتشر میکنند، توماج نیست. دژخیمان از او که در دستهایشان اسیر است، نیز وحشت دارند. براستی توماج ما کجاست؟ از جامعه هنری غیر وابسته به جمهوری اسلامی میخواهم که با متشکل شدن در یک فراخوان و یک کمیته همبستگی با توماج صالحی بعنوان خواننده رپ اعتراضی و عضوی از این جامعه هنری او را به جامعه هنری بین المللی پیوند زده و از جانش حفاظت کنند. این کمترین دِین جامعه هنری به توماج است که همیشه در صحنه مبارزه بوده است. او را تنها نگذاریم. از هنرمندان کشور محل اقامتتان بخواهید که پشت او بیایند و نامه حمایتی بنویسند تا دست رژیم جمهوری اسلامی برای کشتن او بسته شود. همانطور که توماج همیشه میگفت: وقت عزا نیست که هنگامه خشم است. کاری بکنیم.
لازم به ذکر است که تعدادی از هنرمندان داخل کشور با اینکه خود خطر دستگیر شدن دارند بلافاصله در مورد توماج موضع گیری کرده اند. از جمله خواننده محبوب مهدی ریاحی نوشته است: "مسئولیت جان توماج صالحی مستقیما با جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است. سایبری‌ها مخمور از بازداشت توماج صالحی طوری رجز می‌خوانند که گویی بنا بوده هرگز دستگیر نشود. همه ما که در ایرانیم، هر لحظه ممکن است در این راه بازداشت، شکنجه و کشته شویم. با ادعای فرار او میخواهند از عزت توماج بکاهند. قبلا هم ادعا کرده بودند که توماج از خودشان است و برای همین بازداشت نمیشود." همچنین امیر بی لقب خواننده رپ و هیپ هاپ در ویدئویی که منتشر کرده گفته است: "از معترضان میخواهم روحیه خود را حفظ کنند. مگر این همه مبارزه در تاریخ ندیده‌اید؟مردم وقتی پیروز می‌شوند، می‌روند و زندانی‌هایشان را از زندان در می‌آورند. ما چیزی بنام فرار و ترس نداریم و توماج میدانست که او را میگیرند. او گفته بود،کجا بروم اینجا ایران است! اینجا مال ما است. و این مسیر ادامه دارد."
حالا نوبت هنرمندان خارج کشور است که برای نجات جان توماج بسیج شوند. من تک تک هنرمندان را به دادن یک فراخوان مشترک فرا میخوانم! وقتش فرا رسیده است.
عاطفه اقبال - 2 نوامبر 2022



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر