۱۳۹۹ خرداد ۲۸, چهارشنبه

ابهام و سئوالی بسیار درست محمد رجوی!

محمد ( مصطفی) پسر اشرف ربیعی و مسعود رجوی در نوشته ای که دیروز در صفحه ی فیسبوکش منتشر کرد. اتهام مزدوری وزارت اطلاعات توسط مجاهدین که به منتقدینشان زده میشود را زیر علامت سئوال برد. او بصورت مستدل و منطقی از مجاهدین خواست اگر علیه کسی مدرک و سندی دارند با توجه به اینکه رژیم جمهوری اسلامی در کشورهای غربی یک رژیم تروریستی محسوب میشود، این مدارک را به دادگاه ارائه دهند تا اگر فردی واقعا به وزارت اطلاعات وصل است بصورت قانونی محکوم شود. وگرنه دست از این اتهامات بردارند.
محمد سمبل یک نسل است. نسلی که دادخواهی روی پیشانی اش حک شده. نسلی که اتهام دروغ را نه تنها باور نمیکند بلکه آنرا با شجاعت محکوم میکند. نسل پویا ها، نیکتاها، آتناها، آرش ها و ...محمد همان نوزادی است که در بغل لاجوردی جنایتکار بر بالای سر پیکر پاک مادرش اشرف ربیعی در تلویزیونهای حکومتی به نمایش گذاشته شده بود تا پیروزی آنها را در برابر مبارزه و مقاومت یک نسل به نمایش بگذارند. اما معصومیت این نوزاد صحنه را بر علیه خود آنها برگرداند. محمد را پدر و مادر مسعود رجوی توانستند بعد از تحویلش از زندان بصورت مخفی به خارج از کشور بفرستند. او در دامان مجاهدین تربیت و بزرگ شد تا پا در جای پای پدر بگذارد. اما محمد پسر اشرف ربیعی بود. آن چریک مبارز که تا آخرین گلوله با جنایتکاران جنگید. او که جانش را سپر جان محمد کرد تا او را برای اینروزها زنده نگه دارد. محمد به شهادت دوستانش حتی در میان مجاهدین شجاعانه سئوالاتش را مطرح میکرد. او به هر دستور تشکیلاتی بدون اما و اگر تن نمیداد. بعد هم راهش را با انبوهی سئوال و انتقاد از مجاهدین جدا کرد و به یکی از کشورهای اروپایی آمد تا به تحصیلات خود ادامه دهد. محمد که نامش را از محمد حنیف بنیان گذار مجاهدین گرفته است، امروز پرچم عدالت خواهی را بلند کرده و مجاهدین را در برابر یک سئوال ساده قرار داده است: "اگر مدرکی بر علیه منتقدین که به آنها اتهام می زنید، دارید چرا بر علیه آنها شکایت نمی کنید؟"
مریم رجوی در ششمین ماده ی اعلامیه ده ماده ای در سال ۱۳۹۲ اعلام میکند: " ايران فردا، كشور عدالت و قانون است. ما خواهان ايجاد يك نظام قضايی مدرن، مبتنی بر احترام به اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاكمه علنی و استقلال كامل قضات هستيم."
سئوال این است، آیا کسیکه این اصل برائت را در زمانی که در قدرت نیست رعایت نمیکند، در زمانی که فرضا به قدرت برسد تضمینی برای رعایت آن خواهد داشت؟
بعید می دانم مجاهدین به سئوال محمد پاسخ دهند. اما او به مسئولیت انسانی اش عمل کرده است. و این برای من بسیار حائز اهمیت است.
بچه های بالاترین مسئولین مجاهدین مانند محمد رجوی از آنها جدا شده و در کشورهای مختلف زندگی مستقلی برای خود رقم زده اند. این نشان میدهد که مجاهدین حتی در نزدیکترین لایه ی خود یعنی فرزندانشان موفق نبوده اند. من با تعدادی از آنها مصاحبه هایی انجام داده ام. شرح زندگیشان و آنچه بر آنها گذشت، شگفت آور و دردآور میباشد. هر زمان که هر کدام از آنها اجازه پخش مصاحبه را بدهند به انتشار آن اقدام خواهم کرد. در حال حاضر مشغول تنظیم یکی از اصلی ترین این مصاحبه ها هستم که احتمالا همین روزها آنرا به اشتراک خواهم گذاشت.
عاطفه اقبال - 17 ژوئن 2020
لینک مطلب محمد رجوی در صفحه فیسبوک خودش:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر