۱۳۹۹ بهمن ۳۰, پنجشنبه

کمیسیون امنیت و اطلاعات مجاهدین و فریاد آی دزد آی دزد

هفته پیش مطلبی نوشته بودم تحت عنوان " اسامی مزد بگیران حکومت قاتلان را منتشر کنید.!" این مطلب همانطور که حدس می زدم به مذاق مجاهدین خوش نیامد و تلاش کردند، درخواست انتشار اسامی مزد بگیران رژیم را به صورت مسخره ای " گرا " دادن به حکومت وانمود کنند. اینکه چطور انتشار این اسامی " گرا " محسوب میشود، بماند. چون هیچ عقل سلیمی قادر به توضیح آن نیست.
در سال ۲۰۱۳ وقتی کمپین انتقال فوری ساکنان لیبرتی را تاسیس کرده بودم. بعد از حمله به اشرف و لیبرتی من به عنوان سخنگوی کمپین، خواستار انتشار نام کشته شدگان و مجروحین شدم. برای اینکه خانواده ها حق داشتند از وضعیت عزیزانشان باخبر شوند. در هر حادثه ای یکی از اولین کارهایی که صورت میگیرد، اطلاع کامل وضعیت به خانواده های مجروحین و کشته شدگان است.در این رابطه ما متوجه شدیم که مجاهدین اسامی کامل مجروحین را در یک سایت انگلیسی و فرانسوی برای مصرف خارجی منتشر کرده اند اما از انتشار همین اسامی بزبان فارسی اجتناب می کنند. یعنی اگر خانواده ها نبودند حتما برای جمع کردن کمک مالی و دل سوزاندن مردم اسامی را به فارسی نیز منتشر کرده و خانم رجوی را بالای سر عکس مجروحین در حال دعا و شمع روشن کردن نشان می دادند. اما وجود خانواده هایی که بشدت نگران فرزندانشان بودند، مانع انتشار این اخبار از طرف مجاهدین می شد برای اینکه میترسیدند، اگر خانواده ها متوجه مجروح شدن فرزندانشان شوند، بتوانند از راه های قانونی به بیرون آوردن آنها از عراق اقدام کنند. البته به محض اینکه من از انتشار این نامها در سایت انگلیسی مجاهدین خبر دادم بلافاصله آنها این لینک را غیر فعال کردند. اما من آنها را کپی کرده بودم اما به دلیل اینکه نخواستم فضا از آنچه هست پر تنش تر شود، همانطور که آنزمان نوشتم آنرا منتشر نکردم. جالب اینجا بود که ارتش عراق بلافاصله بعد از حمله به داخل قرارگاه رفته و از اینکه موشک دقیقا به کجا خورده و مجروحین و کشته شدگان چه کسانی هستند مطلع بود. این اطلاعات هم از طریق دولت عراق به ایران منتقل میشد. یعنی تنها کسانی که نباید مطلع میشدند خانواده ها بودند. حالا امروز دقیقا در رابطه با مسئله درخواست لیست مزد بگیران وزارت اطلاعات که باید یک درخواست جدی اتفاقا از طرف خود مجاهدین باشد. با همین مسئله روبرو هستیم. مجاهدین درخواست انتشار این لیست را به وزارت اطلاعات ربط میدهند! مسئله این است که مجاهدین نمی خواهند خواهان انتشار این لیست شوند. چون مطمئنا این لیست نه نفرات جدا شده بلکه اسامی نفرات نزدیک به مجاهدین را در بر دارد. من در رابطه با اینکه جریان نفوذی در مجاهدین از چه زمانی و چگونه شروع شد ،مطلبی در دست دارم. ولی امروز می خواهم یک مورد آنرا مطرح کنم. چندی پیش وقتی یکی از نزدیکان مجاهدین عکس درخواست انتشار لیست از صفحه مرا در کنار یک عکس دیگر که مدعی بود از صفحات وزارت اطلاعات برداشته را منتشر کرد. من در جستجوی آن عکس به یک کانال تلگرامی رسیدم. و متوجه شدم که این کانال نه تنها کانال وزارت اطلاعات نیست بلکه نفری که کانال را می گرداند مدعی است که از درون قرارگاه مجاهدین در آلبانی این اخبار را منتشر میکند. این کانال تلگرامی بنام " سیب چه" که لینک آنرا در پایین مطلب گذاشته ام. بسیاری از اخبار درونی پایگاه آلبانی را به همراه جدیدترین عکسهای اعضای مجاهدین در محوطه منتشر میکند. حتی اگر ادعای این فرد مبنی بر اینکه او از داخل قرارگاه آلبانی مجاهدین این کانال را می چرخاند، درست نباشد. بدون شک کسی از داخل قرارگاه این اطلاعات و عکس های خصوصی اعضا را برای انتشار به دست او می رساند. برای من جالب این جا است که کمیسیون باصطلاح امنیت و اطلاعات مجاهدین که مرتبا اطلاعیه علیه جدا شدگان و منتقدین خود صادر میکند. چرا نمی تواند این سوراخ امنیتی داخل قرارگاه آلبانی را کشف و خنثی کند! یعنی مجاهدین دچار اینهمه شکاف امنیتی در درون خودشان هستند که نمی توانند از درز اطلاعات به بیرون جلوگیری کنند! مجاهدین قبل از فریاد آی دزد آی دزد باید به درون تشکیلات و اطراف خود نگاهی انداخته و تهدید های واقعی امنیتی را آنجا پیدا کنند. براستی، این چه اپوزیسیونی است که اطلاعاتش به این راحتی به بیرون درز می یابد. مشکل اصلی در کجاست. در مطلب بعدی به این مسئله خواهم پرداخت.

عاطفه اقبال – 18 فوریه 2021
- گرا دادن در واقع اطلاعاتی است که يک ديدهبان به توپخانه ميدهد تا بر اساس مختصات داده شده لوله توپ را تنظيم و شليک کنند.

- لینک مطلب اسامی مزدبگیران حکومت قاتلان را منتشر کنید: https://www.facebook.com/eghbalatef/posts/10225309731835539

- لینک کانال تلگرامی : https://web.telegram.org/#/im?p=@sibche313new

- اسامی مجروحین را بصورت کامل در وبلاگم خواهم گذاشت


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر