۱۳۹۰ اردیبهشت ۹, جمعه

آرمانگرایی شرقی یا ایده آلیسم غربی به سبک های گوناگون

میگویند امروز 2 میلیارد نفر در سراسر جهان مراسم ازدواج بچه ی چارلز، یعنی نوه ی ملکه انگلستان رو نگاه کردند! ستایش کنندگانی که از سه روز پیش در خیابان ها چادر زده بودند تا چند لحظه ای دست تکان دادنهای آندو را ببینند و برای بوسه ی یخزده ، بیحال و نمایشی آنها جیغ بکشند!! با تیشرت هایی بر تن که عکس ایندو بروی آن حک شده بود. بعضی در مصاحبه ها میگفتند که نسل در نسل در تمام مراسم های ازدواج خانواده سلطنتی حضور داشته اند! البته نه اینکه دعوت شده باشند بلکه با چادر زدن در خیابان کنار قصر سلطنتی! و  دیدنی تر ! مردمی که در مغازه ها " ویلیام و کیت" را بصورت لیوان، زیر سیگاری، تیشرت، کلاه، بالش، و حتی کاپوت!! خریداری کرده و برای یادگاری از این عروسی  نامیده شده توسط خبرگزاریها " عروسی قرن!!! به خانه خود میبردند.مردمی که با تبلیغ میشود هر چیزی را به خوردشان داد.در دنیایی که با تبلیغ میتوان ارزش را به ضد ارزش و ضد ارزش را به ارزش تبدیل کرد.

در همان زمان یک عملیات انتحاری در مراکش صورت میگیرد که 15 کشته بجا میگذارد.- لابد از طرف "معتقدی" که  گروه و رهبرش را مقدس میداند و  تبعیت از حرفهایش  برای رسیدن به دنیایی ایده آل را وحی نازل!! یعنی همان آرمان گرایی کور.

همچنین به گفته خبرگزاریها در تعطیلات آخر این هفته برای مراسم یادبود پاپ ژان پل 2 ، رم منتظر 300 هزار معتقد از سراسر جهان است در میان آنها هزاران کاتولیک از لهستان که محل تولد پاپ بود به رم سفر کرده اند. ستایشگران پاپ. بعضی از آنها در مصاحبه میگفتند که او را ستایش میکنند و برای گرفتن بخشش از او به رم سفر کرده اند. میگفتند که همیشه در تمام مراسم های واتیکان شرکت کرده اند و این رهایی و سعادت مطلق است!! در رم طی مراسمی در حضور صدها هزار معتقد، پاپ ژان پل 2 لقب " سعادتمند" خواهد گرفت. لقبی که معمولا بعد از چندین دهه میتواند به پاپی تعلق بگیرد ولی به او بخاطر محبوبیت!! و معروفیتش بعد از 6 سال تعلق میگیرد

در قوانین واتیکان کسی که این لقب را بگیرد بعد از مدتی میتواند تبدیل به " معصوم " !! گردد. پاپ فعلی برای دادن این لقب به ژان پل 2 استدلال کرده که پاپ، زنی را از بیماری پارکینسون شفا داده است آنهم پس از مرگش!! یعنی این زن با حضور بر مقبره  نورانی او شفای خود را گرفته است. امان از این معصومین با معجزه هایشان که حتی بعد از مرگ هم کارکرد خود را از دست نمیدهد.! و جیب گشاد واتیکان را پر میکند.  همچنین استدلال کرده است که معتقدان پاپ، روزی که او را به خاک میسپاردند فریاد زده اند : " معصوم " ... معصوم .. پس باید به حرف مردم عمل کرد.

فلسفه اعتقاد و پرستش و ایدئولوژی و آرمانگرایی در همه ی این صحنه ها نشانگر این است که هر کس در گوشه ای از دنیا خود را به "چیزی"!! آویزان کرده  و آنرا مقدس میداند برای اینکه به زندگی خود معنی دهد. و تا وقتی که آنرا مقدس می داند به هیچ وجه نمیشود به او  برخلاف تفکرش گفت وگرنه فورا رگهای گردنش برافروخته شده و خط های قرمز و خونین پدیدار و لقب مزدور و خائن مشروع میشود.  

عاطفه اقبال - 29 آوریل 2011


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر