۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

محمد علی منصوری از قدیمی ترین زندانیان سیاسی هنوز در زندان است!


محمد علی منصوری، علی صارمی، میثاق یزدان نژاد سه نفری بودند که در تابستان ۸۶ برای شرکت در مراسم سالگرد قتل عام سال ۶۷ در خاوران دستگیر شدند. علی صارمی که سابقه ۳۲ سال زندان در دو رژیم را داشت، در ۲۷ دی ماه ۸۹ بعد از شکنجه های زیاد بدون اطلاع به وکیل و خانواده اش اعدام شد. میثاق یزدان نژاد که در هنگام دستگیری یک دانشجوی ۲۲ ساله بود، بعد از تحمل ۹ سال زندان بدون حتی یک روز مرخصی، در سال ۹۵ آزاد شد. محمد علی منصوری ۱۳ سال از حکم ۱۷ ساله خود را در زندان می گذراند و دو سال پیش دوباره به اتهام کمک به زندانیان دیگر! به او ۵ سال حبس بسته اند. محمد را بارها تحت قشار فرار داده اند که مصاحبه تلویزیونی کند ولی او بر سر " نه" بزرگ خود ایستاده است.
علی صارمی قربانی انتقام جویی جمهوری اسلامی شد. نه سال زندگی میثاق جوان را در زندان سوزاندند. و اینک محمد علی منصوری را با این حکم سنگین در زندان زیر فشار نگه داشته اند.
حکومتی که میخواهد قتل عام دهه شصت به فراموشی سپرده شود. از هر کس که از آنها یاد میکند اینگونه انتقام میگیرد. با اعدام علی آقا و نگه داشتن محمد علی منصوری در زندان میخواهند حتی یادآوری کشتار زندانیان سال ۶۷ را ممنوع کنند. تا نسل جدید این جنایت بزرگ را فراموش کند. اما علی آقا بر سر دار هم یاد آنها را فریاد زد. محمد علی منصوری نیز برای این یادآوری در زندان بهای سنگینی را می پردازد.
بله! خاوران میعادگاه است. میعادگاه آنان که بر سر " نه" بزرگ خود به خفقان و جنایت همچنان ایستاده اند و هر روز افزونتر می گردند.
عاطفه اقبال - ۱۸ می ۲۰۲۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر