۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۳, شنبه

جنایت علیه افغانی های مهاجر


خبر هولناک است. حتی برای مایی که شاهد اینهمه جنایت بوده ایم. دو نفر از همسایگان افغانی که خود شاهدان عینی جنایت بوده اند، می گویند، روز گذشته ۵۷ افغانی که برای پیدا کردن کار از منطقه دهانه ذوالفقار در نزدیکی شهرستان گلران وارد ایران شده بودند توسط پاسداران مرزی دستگیر شده و بعد از شکنجه آنها را بصورت وحشیانه ای با شلیک گلوله وادار به پریدن در رودخانه هریرود کرده اند. جسد هفت نفر که غرق شده اند و یک کودک در میانشان بوده، پیدا شده و بیست نفر دیگر ناپدید شده اند. سخنگوی وزارت خارجه افغانستان خواستار تحقیقات در این رابطه شده است. جمهوری اسلامی اما مثل همیشه کاملا این خبر را تکذیب میکند.
براستی با چه کلماتی می توان چنین فاجعه ای را بیان کرد؟ چگونه می توان این خشم را فریاد زد؟ چه کسی می تواند به این راحتی جان یک انسان دیگری را بگیرد. بیست و هفت خانواده امروز به سوگ عزیزانشان نشسته اند. این جنایتکاران از لحظه به حکومت رسیدنشان منطقه را به خون و آتش کشیده اند. فاشیستها دست هیتلر را از پشت بسته اند. چیزی نمانده کوره های آدمسوزی بپا کنند!
دوستان عزیز افغانی، جمهوری اسلامی به مردم ایران رحم نمیکند چه برسد به همسایگان. اینها ایرانی نیستند حتی انسان هم نیستند. به هموطنانتان بگویید جانشان را برای رفتن به ایران به خطر نیندازند. در کشور ما وحشیان آدمخوار حاکم هستند. با تمام قلبم با شما هستم.
عاطفه اقبال - 2 می 2020

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر