۱۴۰۰ فروردین ۱۸, چهارشنبه

فیسبوک در دکان بیش از سیصد حساب فیک مجاهدین را بست.

 روز گذشته فیسبوک در اطلاعیه ای اعلام کرد که بیش از سیصد حساب فیک در رابطه با مجاهدین را در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.این حساب ها از منطقه ای در آلبانی جایی که افراد بصورت گروهی کار میکنند، هدایت شده و در فیسبوک نقش ترول را بعهده داشتند. مجاهدین برای پروفایل این حسابهای تقلبی از عکس آدمهای معروف و یا کسانی که از دنیا رفته اند، استفاده کرده اند. مجاهدین در برابر این اطلاعیه بلافاصله موضع گرفته و گفتند هیچ کدام از حساب های ما حذف نشده است و مثل همیشه آنرا کارزار " شیطان سازی علیه مجاهدین" نامیدند.
در برابر اطلاعیه تکذیب مجاهدین، من بعنوان شاهد می توانم بگویم که تعداد زیادی از حساب های ترول و فیک که مجاهدین هدایت می کنند را می شناسم و شاهد حملات گروهی و خطی آنها به عقاید مخالف در فیسبوک بوده ام. اما غیر از این ترول های جمعی که از آلبانی هدایت می شوند. اکثر هواداران مجاهدین نیز بنا به خط تشکیلاتی چندین حساب با اسم مستعار دارند. اگر به نوشته های سراسر از دشنام مجاهدین بر علیه منتقدین خود نگاه کنید، لایک کنندگان آن اکثرا همین آیدی های جعلی بی نام و نشان هستند. یا آیدی هایی که نام و عکس کشته شدگان مجاهدین را دارند و از آن دنیا فعالیت می کنند! این کار هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ قانونی خلاف محسوب میشود. مثلا یک مورد آن صفحه ای بنام مهدی نکو از هواداران قدیمی مجاهدین در فرانسه که در زمان زنده بودنش هرگز حتی یک کلمه حاضر نشد علیه من و دیگران بنویسد. اما بعد از مرگ تاسف انگیز او به علت سرطان. مجاهدین با نام و عکس او علیه من و منتقدین مجاهدین فعالیت میکنند. من می توانم صدها حساب با نام کشته شدگان مجاهدین که به کار شریف فحاشی مشغولند را نام ببرم. یکبار در توئیتر مطلبی در روز سی خرداد سالگرد کشته شدن برادرم عارف منتشر کردم. از این مطلب بیش از دو هزار نفر حمایت کردند. اما یکدفعه مجاهدین با ترول های خود بصورت جمعی به صفحه من حمله کرده و بدون اینکه حرمت روز برادرم عارف را داشته باشند، مشغول فحاشی شدند. کاملا مشخص بود که این حملات با نام مستعار و در یک زمان مشخص از محل خاصی هدایت می شود. این شیوه مجاهدین برای ترور شخصیتی کسانی است که عقایدشان با آنها متفاوت است. در عکس ضمیمه من چند نمونه از این حساب ها را آورده ام، اما تعداد آنها که هنوز حذف نشده اند، بسیار زیاد میباشد.
لازم به توضیح است که پاکسازی فقط متعلق به مجاهدین نیست. چندی پیش تعداد زیادی از حساب های جعلی جمهوری اسلامی نیز توسط فیسبوک حذف شد و رژیم نیز هوار برآورد که نخیر ما نبودیم! فیسبوک چندین سال است شروع به حذف حساب های ساختگی که برای پروپاگاندا و درگیری در فیسبوک درست شده اند در همه کشورها کرده است. سال گذشته بسیاری از این حساب های ساختگی در فرانسه، روسیه، آفریقا و کشورهای دیگر حذف شدند. در چند سال گذشته اگر دقت کرده باشید آمار دوستان فیسبوکی در صفحات مرتبا پایین می آید. کسانی که دوستانی با اسم مستعار دارند با این مسئله روبرو شده اند که آمار دوستان صفحاتشان پایین آمده. این به دلیل حذف حساب های فیک توسط فیسبوک میباشد. خود من چندین سال است همه کسانی که بدون نام و نشان هستند و نمی شناسم را حذف کرده ام و همینکار را به دوستان دیگر نیز پیشنهاد داده ام. فضای فیسبوک بوک بدون فیک ها قابل تنفس تر میشود. تک تک ما با پاک کردن اسامی مستعاری که نمی شناسیم می توانیم فضای مجازی را از دست ترول های بی نام و نشان بیرون بیاوریم. به شخصه از این روش فیسبوک بسیار استقبال میکنم.
عاطفه اقبال – 7 آوریل 2021
ترول حساب هایی هستند که با هدف آشوب و درگیری و یا هدایت افکار عمومی به یک سمت مشخص در شبکه های مجازی بکار گرفته میشوند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر