۱۳۹۸ اسفند ۱۲, دوشنبه

دل قوی دار- زمستان گذرد

امروز صبح در یک برنامه خبری، پزشکی در مورد کرونا ویروس توضیح میداد که وحشت و اضطراب در رابطه با کرونا ویروس از ناشناخته بودن آن ناشی می شود. گریپ فصلی بسیار بیشتر از این هر ساله تلفات می دهد ولی چون برای مردم عادی شده دیگر توجه نمیکنند. او تاکید کرد که کرونا ویروس دقیقا مانند گریپ است و اکثر مردم اگر مبتلا شوند، بهبود می یابند و فقط دو درصد وضعیت پیچیده تری پیدا میکنند که بیشتر شامل افراد سالخورده می شود. بعد از این برنامه، من تحقیق کوچکی در گوگل انجام دادم. طبق آخرین آمار منتشر شده، در "تمام دنیا" تا این لحظه سه هزار نفر بر اثر کرونا ویروس از دنیا رفته اند. اما بین دو تا شش میلیون نفر هر ساله در فرانسه دچار " گریپ فصلی " می شوند و حدود ده هزار نفر در همین رابطه میمیرند که غالبا از سالخوردگان و نفراتی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، میباشند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت هر ساله در دنیا دویست و نود تا ششصد و پنجاه هزار نفر در رابطه با بیماری گریپ می میرند. چند روز پیش سازمان بهداشت جهانی در رابطه با نگرانی که از کرونا ویروس در میان مردم پدید آمده، گزارشی انتشار داد مبنی بر اینکه هر ساله فقط شصت هزار نفر در اروپا از گریپ فصلی می میرند. صفت " ناشناخته" بودن همیشه ترس به همراه دارد. پخش اخبار مرتب از همه ی کانالهای خبری و همچنین پخش اخبار فیک در میان مردم " پسیکوز" ایجاد کرده است.
در حالیکه گرفتن قربانی توسط بیماری های مسری همیشه در جهان وجود داشته است. باز هم بنا به آمار سازمان بهداشت جهانی، فقط در سال ۲۰۱۸ در دنیا بیماری سل یک‌ونیم میلیون نفر، مالاریا ۴۰۵هزار نفر و سرخک ۱۴۰هزار نفر قربانی گرفته است.

دوستان عزیزم، مثل همیشه به بهداشت و سلامتی خود توجه کنید. اما اخبار مختلف توسط کانالهای متعدد را دنبال نکنید. باز هم توصیه خودم را تکرار میکنم. اگر می خواهید بصورت واقعی وضعیت را ارزیابی کنید، به اطراف خود بنگرید و ببینید چند نفر در اطراف خود شما، آشنایان، همسایگان و دوستان مبتلا شده اند؟ این نگاه، شما را از نگرانی بیهوده حفظ خواهد کرد. زمستان در حال رفتن است. بهار طبیعت تا نوزده دیگر از راه خواهد رسید اما یاس ها از الان شکوفه زده اند. این عکس را دیروز در خیابان گرفته ام.
دل قوی دار- زمستان گذرد.
عاطفه اقبال - 2 مارس 2020


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر