۱۳۹۹ دی ۱۸, پنجشنبه

دختر بابا رفسنجانی: "شما پیدا نمی کنید کسی را مثل پدر عملا دموکراسی را پیاده کرده باشد.

فردا سالگرد مُردن هاشمی رفسنجانی است. او عاقبت با طنابی که خودش در ساختار این نظام تنیده بود به ته استخر فرو رفت و دیگر بالا نیامد. در ادامه همان ترورهایی که در دوران صدارتش عملی کرده بود گذر خودش هم به دباغ خانه افتاد. روز گذشته فائزه رفسنجانی در یک لایو اینستاگرامی در مورد پدرش مسائلی را مطرح کرد که نشان میدهد فائزه خانم چگونه بعنوان یک اصلاح طلب هنوز سعی در توجیه جنایاتی که در زمان هاشمی رفسنجانی انجام شده، دارد.

فائزه_هاشمی میگوید: شما پیدا نمی کنید کسی را مثل پدر عملا دموکراسی را پیاده کرده باشد.‏... در دولت پدرم آزادی بیان وجود داشت ... اگر روش پدر را پیش می گرفتند الان ایران یک کشور توسعه یافته بود."

براستی، این جماعت چگونه میتوانند در این حد وقیح و پررو باشند! هاشمی رفسنجانی یکی از پایه های اصلی این نظام قتل و جنایت بود. کسی که خامنه ای را به هزار کلک و آیه و حدیث قلابی یک شبه امام کرد و بر جای خمینی نشاند. کسی که منتظری را برکنار کرد. کسی که از همان شب ۲۲ بهمن در مدرسه رفاه، یکی از اصلی ترین تصمیم گیران این حکومت بود. رفسنجانی یکی از پایه گذاران اصلی جمهوری اسلامی و از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی بود. او مورد اطمینان و مشاور خمینی بود و نقش مهمی در تصمیم گیری های او بازی میکرد. کسی که از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی تمام پست های کلیدی در دستش بود.عضو شورای انقلاب، جانشینی فرماندهی کل قوا، ریاست مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، وزیر کشور ... از جمله پست هایی بود که او بصورت رسمی اشغال کرده بود. اما بغیر از این پست های رسمی در پشت صحنه در واقع یکی از اصلی ترین صحنه گردان های این نظام بود. براستی رفسنجانی در کجای ساختار این حکومت قتل و جنایت حضور نداشت؟ او که بر اعدامهای دهه ی شصت پافشاری میکرد و در نماز جمعه از پشت بلندگو به پشتیبانی از لاجوردی و دیگر دژخیمان فریاد میکشید: "ترحم بر پلنگ تیز‌ دندان، ستم‌کاری بود بر گوسفندان"

فائزه رفسنجانی به روشنی نقش پدرش هاشمی رفسنجانی را در عَلَم کردن خاتمی برای ریاست جمهوری و ظهور جناح اصلاح طلبان، برای نجات حکومت از ورطه سرنگونی که در دو خرداد ۷۶ شکل گرفت، را بیان میکند: "خاتمی تجربه و رزومه ی خاصی برای ریاست جمهوری نداشت. ما با وعده ی اینکه اگر آقای خاتمی را انتخاب کنید راه هاشمی ادامه پیدا می کند؛ برای آقای خاتمی رای جمع کردیم."

بیخود نبود که رفسنجانی در بحبوحه قیام خونین کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۷۸ به میدان آمد و دانشجویان معترض را " الوات " هایی نامید که به خیابان ریخته اند. فائزه رفسنجانی همچنین می گوید: "پیشنهاد پدر بود که روحانی را رئیس جمهور کرد." می بینیم که رفسنجانی در همه جا حضور داشته. و برای جلوگیری از سقوط جمهوری اسلامی دست به هر کاری زده است.

در دوران ریاست جمهوری رفسنجانی بیشترین ترورهای مخالفان صورت گرفت، ترور فرخزاد، قاسملو، کاظم رجوی، کشتار میکونوس و ....

نخیر دوران رفسنجانی دوران دمکراسی نبود. دوران ترور و وحشت و قتل و حذف مخالفان بود. دست رفسنجانی و هر کس که از او حمایت میکند تا مرفق در خون آلوده است.

فائزه رفسنجانی نقش پدرش در ساختار این نظام را در انتها ناخواسته تائید کرده است : "همه میدانند که نظام مانند بچه ی پدر من بود." اما چند لحظه دیگر اینهمه را در حد اشتباه پایین می آورد و از او دو نمره کم میکند: " پدر من هم اشتباهاتی داشته و تحت تاثیر شرایط انقلابی بوده است. در مجموع من به پدر نمره ی ۱۸ می دهم." و ادامه میدهد: " ... بخاطر حضور طولانی بابا تو قدرت. تمامی اسرار و تمامی مطالب را ایشون میدونست. اطلاعات بالایی ایشون داشته. یک چیزهایی میدونسته که شاید اگر بیان میشد، به هر حال مشکلاتی ایجاد میکرد." فائزه رفسنجانی با این جملات دقیقا بر اینکه پدرش یکی از معماران اصلی جمهوری اسلامی و اینهمه جنایت صورت گرفته در این حکومت بوده و اسراری داشته که برای به خطر نیانداختن این حکومت آنها را هرگز بیان نکرده است، دست می گذارد. ولی با پشتیبانی از او خودش را در واقع در اینهمه جنایت سهیم می کند.

فائزه خانم شما می توانید همچنان "دختر بابا بمانید" و مانند دختر خلخالی از جنایات او دفاع کنید. اما ما نقش او را در ساختار اینهمه جنایت و ویرانی فراموش نکرده و نخواهیم کرد.

عاطفه اقبال - 7 ژانویه 2021

- گوشه چشمی هم به به روسری مارک گران قیمت Burberry فائزه خانم در این مصاحبه داشته باشید. از منبع پولهای باد آورده بابا میباشد.

لینک  و نظرها در فیسبوک

#فائزه_هاشمی_رفسنجانی #هاشمی_رفسنجانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر