۱۳۹۸ مهر ۷, یکشنبه

" قیمومیت مردم" در معرفی نامه "شورای دوران گذار"!


اساسا مایل نبودم وارد بحث شورای دوران گذر تا زمانی که طرح هایشان را کامل ارائه نداده اند، بشوم. منتظر بودم ببینم چه میگویند. اما شب گذشته به سایتشان سر زدم، متنی که در قسمت " درباره ما " در معرفی خود نوشته بودند، مرا از خواندن بقیه مطالب منصرف کرد. معرفی اعضای شورای دوران گذار و اهداف آنها، آنطور که خود انتشار داده اند را بخوانیم: ... واضح است که با وجود عوامل سرکوبگر و خون آشام جمهوری اسلامی سازماندهی یک جنبش " حقطلبانه" توسط مردم داخل ایران عملا غیرممکن است! بنابراین ما این " خلع سیاسی-اجرایی " را با تشکیل شورای دوران گذار "پوشش " میدهیم!... ما افرادی سکولار هستیم... اعضای این گروه اشخاصی "منحصر بفرد" - ماشاءالله - و از دانش آموختگان " عالیرطبه " هستند که میخواهند جاده دمکراسی را در ایران گشایش بدهند! هدفمان "هم مقدس" است و" هم بسود صلح جهانی"! و - تازه - برای بالا بردن " اقتتار " ملت ایران، میخواهیم یک راهکار عملی ارائه دهیم تا مردم "بپاخواسته" و کنترل کشور را بدست بگیرند! ... اعضای گروه "نیم- پنهان" میباشند ولی کلا آسوده خاطر باشید چون آنها مورد تائید "شما" می باشند!؟ - علم غیب هم دارند! - و همگی افرادی "با درایت" و "رهبران قابلی" برای هدایت کشور در دوران گذر هستند! - هر چه خوبان همه دارند اینها یکجا دارند- خوب دیگه فقط یک ایشالله مبارکش باد باید بخونیم و خوشحال باشیم که قیمومیت ما صغیرها را بعهده گرفته اند و رهبران قابل و بادرایت و عالیرطبه و با اقتتار پیدا کردند تا روبان جاده دمکراسی را به میمنت و شادی ببرند تا جاده افتتاح شده و مردم " بپا خواسته " شوند! خوب بسلامتی، یکی دیگر به تشکل هایی که با سر و صدای زیاد می آیند و بعد از مدتی با کلی انشعاب بی سر و صدا ناپدید می شوند، اضافه شد!
از نظر من، درست کردن تشکل هیچ اشکالی ندارد اما تشکل هایی که زیربنایی اینگونه تهی دارند و از همان ابتدا میخواهند قیمومیت همه را به عهده بگیرند و رهبر تعیین کنند، جز بر باد دادن همان نیمچه اعتماد باقی مانده مردم کار دیگری نکرده و نمی کنند.
اما گذشته از گنده گویی های بی سر و پیکر، این آدم های بادرایت و تحصیل کرده که با صغیر فرض کردن مردم، لطف کرده و کفالت آنها را بعهده گرفته و اینهمه بخودشان دسته گل داده اند. در یک معرفی پنج سطر، پنج غلط بزرگ املایی دارند با انشایی که نمیدانم کجای دلمان بگذاریم! همه بحث شان هم در این اساسنامه این است که ژن های خوب در یک جا جمع شده اند که دیگر ژن های معیوب را رهبری کنند!
آخر اگر این طنز نیست، پس چیست؟
"عالیرطبه" منظور "عالیرتبه" است - رطب به خرمای نو و تر میگویند یعنی این افراد خرماهای تر خوبی هستند!
"اقتتار" منظور "اقتدار" است.
"بپا خواسته" منظور "بپاخاسته" است.
"حقطلبانه" منظور حق طلبانه است.
" نیم- پنهان" منظور " نیمه پنهان" است
عاطفه اقبال - 29 سپتامبر 2019



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر