۱۳۹۹ اسفند ۱۷, یکشنبه

نه به انتخابات - نه به لابی گری

در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ که خرداد ماه در ایران انجام میشود. لابی های رژیم جمهوری اسلامی در خارج از ایران دوباره فعال شده اند تا دولت های غربی را به سازش با این حکومت ترغیب کنند. مطمئنا خط سازش بدون این ترغیب کردن ها نیز وجود دارد. اما مسئله این است که این لابی ها در واقع مسئولیت هموار کردن این راه و آماده کردن افکار عمومی را به عهده دارند. در همین رابطه چند روز پیش ۶۹ نفر به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نامه نوشته و خواستار مذاکره با حکومت در کادر قرارداد سال ۲۰۱۵ شدند. آنها در این نامه تاکید کرده اند که انتخاب بایدن در آمریکا فرصتی فوق العاده برای خروج از آنچه که -بحران بین المللی- نامیده اند، را فراهم می کند. واقعیت این است که جمهوری اسلامی در یک بحران بی سابقه دست و پا میزند و اعتراضاتی که در دو سال گذشته بسرعت خیابانها را به تسخیر مردم در آورد، خبر از وضعیت انفجاری می دهد. حکومت در چنین شرایطی مثل همیشه به دستگیری و کشتار و سخت تر کردن شرایط زندانیان سیاسی رو آورده و برای بیرون آمدن از بحران شدیدا به حمایت خارجی نیاز دارد. کشتار دی ماه، آبان ماه، شلیک به هواپیمای اکراینی و خیزش سیستان - بلوچستان بهای حمایت خارجی از این رژیم را سنگین کرده است. دقیقا در همین رابطه است که لابی ها به میدان می آیند تا با نامه نویسی و مقالات و گزارشات متعدد، افکار عمومی مردم غرب را در رابطه با سازش با جمهوری اسلامی آماده کنند. و اینطور نشان دهند که این خواست افکار عمومی است و از میان مردم برخاسته است. من اسامی این امضا کنندگان را بررسی کردم. قابل توجه اینکه ۹ نفر از آنها ایرانی های شاغل در فرانسه هستند و تعدادی دیگر نیز فرانسوی هایی که به لحاظ شغلی در رابطه با ایران کار میکنند. بعنوان نمونه: پیر فابیانی مدیر سابق نفتی در ایران - باپتیست گورمند رئیس پیشین یک شرکت چند ملیتی در ایران - دیدیه هدین رئیس باشگاه ایران در FIEV – آقای ژاک مونه نماینده کل سابق FIEV- دومینیک ماریون مدیر سابق تجارت چند ملیتی کشاورزی در ایران- فیلیپ رویر بنیانگذار Ass. تصاویر ویتره از فرهنگ ایران – قیسلن رویر بنیانگذار Ass تصاویر ویتره از فرهنگ ایران- فرانسوا خاویر مورو مدیر چند ملیتی تجارت کشاورزی در ایران- ژان کلود ووازین مدیر سابق انستیتو فرانسه، بنیانگذار مجله پاریس تهران - آقای ایو مرر مشاور کنسولی، مدیر عمده سابق نفت.
ایرانیان امضا کننده شامل : بهروز گتمیری رئیس جامعه مهندسان مشاور در ایران که ما بین ایران و فرانسه کار میکند.- نیما حائری وکیل دادگستری - بهار بصیری وکیل دادگستری - طاها زاهدی وفا وکیل دادگستری - جیمز حجازی مدیر حقوقی – میلاد جوکار محقق IPSE- وجی الله مهابادی مشاور باشگاه ایران CCI Ille-et-Vilaine- گابریل ملک، رئیس Pers-ENS- پژمان معمار، رهبر ارکستر آلیانس در فرانسه –
در مورد بقیه نیز اگر جستجوی کامل انجام شود، خواهیم دید که هر کدام رابطه ای با ایران دارند و منافعی را دنبال میکنند.
لابی گری در غرب با هدف مشخص، باز کردن راه سازش با حکومت قاتلان در ایران انجام میشود. بهای آن خونی است که هر روزه از پیکر این مردم جاری شده و میشود. به هر شکل که می توانیم باید این دستهای پنهان را در معرض نگاه مردم بگذاریم. لابی هایی را که به ایران رفت و آمد می کنند و در غارت مردم و ریختن خون مردم ایران مشارکت دارند. نگذاریم شرایط دست دادن با دستهای خونین خامنه ای و اعوام و انصارش فراهم شود. نگذاریم با دخالت دولتهای غربی بار دیگر از سرنگونی این جنایتکاران جلوگیری شود. با تحریم یک پارچه انتخابات جمهوری اسلامی به غربی ها این پیام را بدهیم که ما جمهوری اسلامی و ولیان فقیه اش را نمیخواهیم.
عاطفه اقبال -۷ مارس ۲۰۲۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر