۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

عفو بین الملل: عراق خشونتهای مرگ بار بر روی کمپ اشرف

مسولین عراقی بایستی بلافاصله اجازه تحقیق دررابطه با گزارشاتی مبنی بر حمله ارتش عراق که باعث کشته شدن و جراحت ساکنین اشرف، تبعیدیان ایرانی که در شمال بغداد زندگی میکنند را فراهم آورند.

مالکوم اسمارت رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا  گفت: به ما گزارش شده است که  ارتش عراق امروز صبح به داخل این کمپ رفته و به طرز خشونت آمیزی علیه ساکنین این شهر که جلوی آنها مقاومت کرده اند متوسل به زور شده است.

این درگیریها امروز صبح بعد از آنکه نیروهای امنیتی عراق می خواستند مواضع خودشان را در این محل ثابت کنند، و کسانی که درمقابل آنها ایستادگی کردند را مورد شلیک گلوله قرار دادند که باعث کشته شدن و مجروح شدن تعدادی شد. تاکنون آمار دقیقی از کشته شدگان و زخمی ها ارائه داده نشده است.

کمپ اشرف حدود ۶۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد که در آن ۳۴۰۰ نفر از ایرانیان تبعیدی و پناهندگان که شامل هواداران و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران میباشند، زندگی میکنند.

مسولین مجاهدین به سازمان عفو بین الملل گفتند که به دلیل شرایطی که دولت عراق علیه آنها اعمال کرده است، این کمپ امکاکانات دارویی ندارد و نیاز به کمکهای پزشکی و امداگرایانه برای رسیدگی به اعضایی که امروز مجروح شده اند دارد.

مالکوم استارت گفت که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، این بسیار نگران کننده است ، مسولین عراقی چه دوست داشته باشند و چه نداشته باشند آنها مسول امنیت اعضای ساکن در اشرف هستند و موظف هستند که به آنها در اسرع وقت امکانات پزشکی ارائه بدهند.

کلیپهایی که از این درگیریها نشان داده شده و در یوتوب در اختیار همه قرار گرفته است نشان می دهند که سربازان عراقی به طرف جمعیت شلیک می کنند و از وسایل موتوری برای زیرگرفتن آنها استفاده می کنند.

یک سخنگوی دولت عراق گفت که ساکنین کمپ اشرف به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و نیروها به طرف آنها آتش باز نکردند، ولی مجبور بودند که آنها را کنار بزنند.

براساس گفته مجاهدین به سازمان عفو بین الملل، از زمانی که ارتش امریکا کنترل کمپ اشرف را به دست نیروهای امنیتی عراق در اواسط سال ۲۰۰۹ داده است، این نیروها به ساکنین اشرف فشارهای زیادی وارد آورده اند. یک کمیته تحت عنوان کمیته امنیت عراقی کنترل پزشکی اشرف را در دست گرفته است و  برای هر نفر مشخص می کند که آیا میتواند این کمپ را برای معالجه پزشکی ترک کند یانه.

در ژوییه ۲۰۰۹ دولت عراق دراقدامی مشابه ، ۶ ایرانی در تبعید را در یک عملیات در شهر اشرف کشت. تحقیقات در این رابطه هنوز ادامه دارد و باید صورت بگیرد هیچ کدام از اعضای کمیته امنیتی در رابطه با شلیک به این نفرات مسول شناخته نشد.

جمعه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ / ۰۸ آوریل ۲۰۱۱



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر