۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

وضعیت نامناسب مجروحان اردوگاه اشرف به دلیل محدودیت‌های پزشکی

 علی بهاری، یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف، به رادیو فردا می‌گوید که حمله نیروهای عراقی به این اردوگاه با انواع مختلف سلاح صورت گرفته است. وی می‌افزاید: «سلاحهایی که برای حمله و کشتار ساکنان اشرف استفاده شد، شامل مسلسل‌های دستی، تیربار بی‌ام پی، توپ بی‌ام پی، نارنجک‌های دودزا و ماشین‌های آب‌پاش بود که تعدادی از شهدای ما به‌خاطر شلیک توپ سوختند. هم‌چنین با ماشین‌های زرهی و لودر و بولدوزر افراد را زیر گرفتند که فیلم تمام این صحنه‌ها وجود دارد و ما در اختیار رسانه‌ها قراردادیم».

آقای بهاری اضافه می‌کند که «ما اصلاً سلاحی نداریم و از سال ۲۰۰۳ که با نیروهای ائتلاف قرارداد امضا کردیم، سلاحهای خود را تحویل دادیم و هیچ سلاحی در اختیار نداریم و دلیلی ندارد مقاومت کنیم. آنها از ابتدا برای اجرای طرح مشخصی که توافق بین نخست‌وزیر عراق و خامنه‌ای بود به اشرف آمدند برای سرکوب اپوزیسیون ایران».

آمار کشته‌ها توسط خبرگزاری‌های مختلف از جمله آسوشیتدپرس و رویترز از سه تا ۱۰ نفر گزارش شده است. این در حالی است که علی بهاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف از کشته شدن بیش از ۳۰ نفر خبر می‌دهد و می‌گوید: «تا این لحظه ۳۵ شهید داشتیم و دو سه نفر مجروح و تعدادی از اعضا در دست نیروهای عراقی هستند که می‌دانیم سه نفر آنها شهید شده‌اند که آمار ۳۵ نفر با لحاظ این سه نفر است».

 منبع : سایت رادیو فردا ۲۰ فروردین  ۱۳۹۰ / ۱۱ آوریل ۲۰۱۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر