۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

درخواست مجاهدین برای انتقال ساکنان اشرف

در رابطه با درخواست مجاهدین مبنی بر انتقال به اروپا یا آمریکا باید کمپین اعتراضی و تظاهرات براه انداخت و مصرانه خواهان این شد که اروپا و آمریکا اقدام فوری در رابطه با درخواست خانم رجوی و مجاهدین اشرف انجام دهند.تا وقتی که افکار عمومی را در رابطه با این مسئله بسیج نکنیم این درخواست به جایی نخواهد رسید. باید با فشار افکار عمومی اینها را وادار به پذیرفتن این انتقال بکنیم.
عاطفه اقبال - 12 آوریل 2011
خانم مریم رجوی : ... از روز اول در اشرف به جانشین نیروهای چندملیتی و نمایندگان دولت و سفارت آمریکا گفتند 2روز قبل از حمله هم به سازمان ملل و آمریکاییها گفتند؛ که ما اصراری در ماندن در عراق نداریم و همین الآن می‌تواند هواپیما بیاورد و همه ساکنان اشرف را به آمریکا که سلاحهایشان را گرفته و یا به اروپا بیاورند. هزینه هواپیما را هم خودمان می‌دهیم. اما تا همین الآن حتی یک بیمار را هم نتوانسته‌اند منتقل کند.
از سخنرانی خانم رجوی در بزرگداشت شهدای اشرف

- بی بی سی : کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است ساکنان اردوگاه اشرف بطور فردی می توانند تقاضای پناهندگی کنند و به آنها برای یافتن کشوری که میزبانشان باشد کمک خواهد شد.

شاهین قبادی سخنگوی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس گفت اعضای اردوگاه اشرف مایلند بعنوان پناهنده به اروپا و یا آمریکا بروند و کسی قصد ماندن در عراق را ندارد.
وی به خبرگزاری رویترز گفت آنها همچنین مایلند به ایران برگردند مشروط به آنکه تضمین داده شود توسط حکومت ایران مجازات نمی شوند.


کامنت ها و نظرها:

Jahan Rahimi CinturiniArtigianali
مجاهدان اشرفی در اشرف میمانند و تا دینش هم ایستاده اند درست است که خانم مریم رجوی در سخنانش مقوله خروج مجاهدین را یا به اروپا و آمریکا روی میز گذاشت ولی این معنای اینکه ما کوتاه آمده ایم را نداشت اشتباه نکنید اگر فقط به آن جمله که گفته شد کفایت نکنیم و سخنرانی خانم رجوی را کامل گوش میکردیم متوجه میشدیم که هدف از گفتن ان جمله خروج مجاهدین از اشرف نبوده است بلکه بستن دهان های گشادیست که به بهانه اسرار مجاهدین در ماندن در اشرف به آنها لقب فرقه داده میشود. خانم مریم رجوی آن دهانها را بست و از شما درخواست میکنم با توشتن جمله های تحریک کننده و تفسیر به دلخواه خود و آتو گیری ننمایید

Atefeh Eghbal
آقای رحیمی عزیز شما لطف کنید حرف خانم رجوی را بنا به خواسته خود تفسیر نکنید. حرفی را که نه فقط خانم رجوی بلکه سخنگویان سازمان از جمله شاهین قبادی و دولت نوروزی به روشنی بیان کردند. اگر منظورتان این است که خانم رجوی و مجاهدین قصد فریب دادن مردم را با سخنانی سیاسی داشته اند این تهمتی است که خواسته و ناخواسته به مجاهدین و رهبری آن زده اید. اگر این تحلیلی است که مسئولین مجاهدین به شما گفته اند لطف کنید اینجا اعلام کنید و نام مسئول مشخص آنرا هم بگوئید وگرنه حق تفسیر حرف روشن و واضح رهبران و سخنگویان مجاهدین را نه شما و نه هیچ کس دیگری ندارد. ضمن اینکه من اساسا این مسئله را مثل شما کوتاه آمدن نمیدانم بلکه یک تاکتیک درست در شرایطی که بچه های اشرف قتل عام میشوند و یک موضع انسانی میدانم.

Anahita Tanha
من دو سئوال از این آقا جهان دارم . یک اینکه ایشون در اروپا هستند و یا در اشرف؟ دو اینکه آیا بستگان نزدیک در اشرف دارند و یا از خون بقیه می بخشند؟ که با چنین قطعیتی حتی ضد حرف سازمان میگوید که بچه های اشرف تا دینش باید باستند. آنهایی که خودشان در اشرف نیستند و یا بستگانی در اشرف ندارند حق ندارند که چنین اظهار نظری در مورد خون و جون دیگران بکنند.

Hamid Sabermaash
بر اساس آخرین خبری که سایت بی‌بی‌سی منتشر کرد کمیسریا عالی‌ پناهندگی سازمان ملل اعلام کرده که به مجاهدین اشرف پناهندگی خواهد داد. این را چه نیروهای سازمان و چه اضداد باید درک کنند که بازی با جان یک سری انسان برای اهداف سیاسی، گروهی و ایدئولوژیک هیچ تفاوتی‌ با جنایت علیه بشریت ندارد. دولت کنونی عراق به همرزمان سابق ما تا آخر امسال وقت داده که خاک عراق را ترک کنند و اعلام نموده که آنها را به ایران تحویل نخواهد داد البته صدق صحبت‌های مقامات عراقی بر کسی‌ روشن نیست. اما همانطور که گفتید این امر به یک کارزار بین‌المللی نیاز دارد. به نظر من از ۸ سال قبل قبل از حمله آمریکا به عراق و چه بسا بعد از حمله عراق به کویت در سال ۹۰ و متعاقب آن جنگ اول آمریکا با عراق بودن سازمان در عراق هیچ ارزش استراتژیکی نداشته. دولت سابق عراق نیز بعد از عملیات فروغ و بعد مروارید به سازمان و دیگر گروه‌های پیشمرگهی کرد اجازه گذاشتن از مرز را نداد. صحبت من روی مبارزه و شهید شدن در راه آن نیست چه در هر مبارزهی به طور خاص در زمان عملیات ارتش شهید شدن کاملا برای همه ما پذیرفته شده بود آنها هم که در زندان بودند و اعدام شدند هیچ کنترلی بر سرنوشت خود نداشتند اما زمانی‌ که انتخاب حفظ نیرو وجود دارد و به طور خاص صرفا برای حفظ پایگاهی در کشوری غیر از ایران که به قول رهبری سازمان "در عراق این سازمان بوجود نیامد که در آنجا ...." این همه خون ریخته شود اساساً مورد قبول نیست. من به خوبی‌ بیاد دارم که چگونه هم سازمان و هم حزب دموکرات کردستان بعد از عملیات سردشت در سال ۶۲ به پشت مرزها عقب نشینی کردند و آنجا هم خاک ایران بود و هم پایگاه مقاومت. همچنین آنچه به نظر می‌رسد شاهین قبادی بعد از اعلام کمیساریای عالی‌ برای انتقال مجاهدین به کشورهای آزاد اعلام کرد که سازمان در صورتی‌ که به آنها پناهندگی از جانب کشورهای اروپایی و امریکائئ داده شود حاضر به ترک عراق هستند. خانم رجوی گفتند که حتی پول هواپیما این افراد را نیز سازمان تقبل خواهد کرد. اما شاهین همچنین مطرح کرد که در صورت تضمین جانی توسط جمهوری اسلامی این افراد به ایران هم بر خواهند گشت که از نظر من چه از نظر سیاسی و امنیتی چنین موضعی با هیچ منطقی‌ همخوانی ندارد. به نظر من تمام هم و غم ما باید این باشد که تمام افراد در قرارگاه اشرف چه تشکیلاتی و چه احتمالا غیر تشکیلاتی به کشورهای آزاد منتقل شوند. امیدوارم با کوشش ما این عزیزان هر چه زودتر به کشورهای آزاد منتقل شوند.


Kazem Safavi
این خانم رجوی و مرکزیت رهبری این سازمان تا به امروز ( از آپریل ۲۰۰۳ ) چند تا اطلاعیه ، اعلامیه و برنامه ریزی تظاهرات برای انتقال این انسانهای ب ی پناهی آرمان خواه و مومن به خانم رجوی و آقای رجوی اقدام نموده اند؟ بهر حال میبایست با تمام نیرو افکار عمومی دنیا حول مصیبت " اشرف " بسیج نمود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر