۱۴۰۲ آبان ۲۹, دوشنبه

شکنجه های سامان یاسین

 تنم لرزید وقتی روایت اعدام مصنوعی و شکنجه های سامان یاسین خواننده رپ را شنیدم. جنایتکاران جمهوری اسلامی دوباره به شیوه های دهه شصت روی آورده اند. حتی در سال 59 زنان زندانی اوین را به تپه ها بردند و همین داستان اعدام مصنوعی را پیاده کردند. چند مادر مسن نیز آنجا بودند. وای به روزی که این قاتلان بدست مردم بیفتند.
سامان این جوان 25 ساله را از بند صدا کرده و به او گفته اند، وصیت بنویسد تا برای اعدام ببرند. آنجا چشمهایش را بسته، طناب به گردنش انداخته و شروع به صحنه سازی کرده اند که طناب را طوری بندازیم که گردنش در جا بشکند. نهایتا مشخص شده که اعدام مصنوعی بوده. سامان می گوید: طناب را که باز کردند، زمین زیر پایم خالی شده بود و ناچار شدند مرا روی زمین بکشند. روز بعد حکم اعدام واقعی را به او و خانواده اش اعلام میکنند که همسر باردارش در جا سقط جنین میکند. قاضی قاتل، صلواتی می گوید: چه بهتر که بچه سقط شد، این لیاقت پدر شدن نداشت! سامان چندی پیش در یک فایل صوتی از شکنجه های جسمی و روحی که بر او رفته سخن گفته، او را در بیمارستان روانی بزور بستری کرده اند. به سردخانه برده اند تا اجساد را ببیند. بینی اش را شکسته اند. بازجویان در پی فروپاشی روانی سامان هستند چون زیر بار اینهمه شکنجه به خواست آنان که ندامت است تن نداده. تا به امروز وکیل او دسترسی به پرونده اش ندارد وهیچ دادگاهی برایش تشکیل نشده. او بیش از یکسال است که بدون هیچ دلیلی در زندان بسر میبرد.
حال سامان خوب نیست. او فقط 25 سال دارد. احمد رضا حائری یک زندانیان سیاسی دیگر در مورد وضعیت جسمی و روحی سامان هشدار داده است. قاتلان با جان بچه های ما چه میکنند!
عاطفه اقبال – 20 نوامبر 2023

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر