۱۴۰۲ آذر ۸, چهارشنبه

برسد به دست توماج

توماج امروز برای اولین بار بعد از آزاد شدن مقابل دوربین نشست، در حالیکه مشخص بود هنوز تحت تاثیر شکنجه های جسمی و روانی است که طی 252 روز انفرادی متحمل شده. توماج از شکنجه هایش زیاد حرف نزد. آن اندک را هم با صدای لرزان و تشنجی محسوس در وجودش بیان کرد. توماج یک جوان 33 ساله است که جان و زندگیش را برای مردم و آزادی بر کف گذاشت و به میدان آمد. از هیچ چیز برای اینکه شاید راهی بسوی رهایی و جامعه ای بهتر باز شود، دریغ نکرد. در دستگیری و زندانش با اینکه اطلاعاتی نداشت، زیر شدیدترین شکنجه ها مقاومت کرد و خودش را نفروخت. بعد از دستگیری، دو روز از شدت شکنجه بیهوش بود. آمپول آدرنالین به او زده بودند که زود از حال نرود و شکنجه ها با پوست و گوشت خود حس کند. پاها و انگشتان دستش را شکسته اند و بخاطر عدم درمان، شکستگی پاهایش کج جوش خورده و در اینروزها قرار است عمل جراحی انجام دهد. دندانهایش را شکسته اند. به لحاظ روانی چنان روی او فشار آورده اند که هنوز صدایش می لرزد. اما شجاعانه و ایستاده بر آنچه باور دارد از مردم می گوید و از آنها برای آزادیش تشکر میکند. محبوبیت توماج در میان مردمی که او همه چیزش را به پایشان داد، جمهوری اسلامی را وادار به آزاد کردنش نمود. وگرنه توماج را مثل دیگران کشته بودند. توماج خود بخوبی می گویند که حتی هفتاد تا هشتاد در صد پرسنل زندان طرفدارش بودند. طرفدار او و دیگر زندانیان سیاسی. یعنی حکومت حتی در میان گماشته های خودش هم دیگر حمایت و امنیت ندارد.
او بخوبی به توطئه ای که توسط رژیم از همان روز اول برای خراب کردنش براه افتاده، اشاره کرد و گفت، حتی همان یک صحنه معذرت خواهی که رژیم با آب و تاب در شبکه های خود پخش کرد، ساختگی بوده.
امروز عده ای با اهداف مشخص میگویند، چرا توماج آزاد شده؟ چرا اعدام نشده؟ پس از خودشان است! یا میگویند توماج همکاری کرده و لو داده! مگر توماج چه اطلاعاتی داشته تا لو بدهد؟ همانطور که خودش میگوید، همه کسانی که در ساختن ویدئوها و کلیپ ها با او همکاری کرده اند، در امان مانده و نامشان فاش نشده. حتی نتوانسته اند به کد حساب توئیتری و دیگر حساب هایش دست پیدا کنند. غیر این مگر توماج چه اطلاعاتی داشته است؟ او یک هنرمند رپ است که هنرش را تبدیل به هنر اعتراضی کرد و با آن جامعه را تکان داد. او آگاهانه در این ویدئو تاکید بر مستقل بودنش از همه گروهها و جریانات میکند. به دلیل همین استقلال، آنها که او را وابسته به این و آن میخواهند، شایعه پراکنی می کنند. آنها آگاهانه چشم بر شکنجه ها، مقاومت و از جان گذشتگی توماج می بندند و یا ناآگاهانه در دام خط رژیم افتاده اند. وزارت اطلاعات طی سالهای اخیر هر کس که اندکی تاثیرگذار در افکار عمومی بوده را هدف قرار داده و با ضد اطلاعات سعی در خراب کردن و بی تاثیر کردنش داشته. باید بسیار آگاهانه ترفندهای رژیم را تشخیص داد و خنثی کرد. توماج امروز باید در حصار حمایتی ما باشد تا از این مرحله عبور کند.
میخواهم به توماج عزیزم بگویم: توماج جانم، تو آنچه که درست می دانستی و میتوانستی با جانت و تمام وجودت انجام دادی. من در تو آن بچه های دهه شصت که در زیر سخت ترین شکنجه ها به دژخیم " نه" گفتند و بر سر دارها رقصیدند را دیدم. آن یاران بی ریایی که از کنارم به میدان های اعدام شتافتند در حالیکه مثل خودت و خودمان سرشار از زندگی بودند. تو اینک خانواده ی بزرگتری هم داری که پشتت ایستاده است. تو پسر من و ما نیز هستی. بدان که دوستت داریم و از توماج بودن و استقلالت حمایتت میکنیم. اما قبل از هر چیز از تو میخواهم که در شرایط فعلی برای باز سازی جسمی و روحی بخودت فرصت کافی بدهی و بخود بپردازی که جامعه ما به تو و امثال تو نیاز دارد.
عاطفه اقبال – 8 آذر 1402 برابر با 29 نوامبر 2023
- ویدئوهای قبلی توماج که پخش شده همه بعد از دستگیری و آزادی سال 1400 بودند. در آن دستگیری کوتاه نیز او را وحشیانه شکنجه کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر