۱۴۰۱ آذر ۲۰, یکشنبه

تبدیل فیسبوک به متا و محدودیت ها

فیسبوک از زمانی که تبدیل به متا شده بسیاری حساب ها را به بهانه های مختلف محدود کرده. بسیاری از دوستان را من دیگر در صفحه عمومی فیسبوک نمی بینم. خود من هم حدود یکماه با اعلام رسمی فیسبوک محدود شدم و پست هایم در صفحه عمومی منتشر نشد. بعد از سپری شدن این مدت نیز باز هم محدودیت بصورت غیر رسمی ادامه دارد. در این مدت فیسبوک مرتبا به من پیشنهاد در معرض دید گذاشتن پست هایم را در ازای پول می دهد. من هم که اهل معامله نیستم. فیسبوک یا متای فعلی عملا تبدیل شده به بیزنس. مطمئن باشید سر همه دوستانی که تا بحال گریبانشان گرفته نشده، نیز خواهد آمد. یکی یکی دارد پیش می رود. نمیدانم آیا می شود در مقابل آن کاری کرد یا نه؟ چون لیست ناپدید شدگان و کسانی که دارند در حبس متا می روند در حال افزایش است.
یک سئوال برای من مطرح است که آیا جمهوری اسلامی در ایجاد این مشکلات دست دارد یا فقط سیستم متا می باشد؟ چون در ایجاد مشکلات مشابه در اینستاگرم مشخص شد که یک تیم ایرانی وابسته به رژیم مسئول پست های ایرانی هستند. آیا در مورد فیسبوک نیز همین است؟
توئیتر نیز وضع بهتری ندارد. از زمانی که ایلان ماسک آنرا خریده در مسیر بیزنس پیش میرود. تیک آبی را میتوان با پول خرید و دیگر ربطی به اعتبار و شناخته شدگی فرد ندارد. هر کس پول بدهد حسابش با تیک آبی معتبر محسوب میشود. در دنیایی که همه چیز تبدیل به بیزنس شده. شبکه های اجتماعی نیز در این مسیر گام برمیدارند. اما نقش جمهوری اسلامی را در رابطه با مشکلات حساب های ایرانیان نباید نادیده گرفت.
عاطفه اقبال - 11 دسامبر 2022

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر