۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

مردم شهرهایی که نامشان را هم نشنیده بودیم، بپا خاسته اند!

مردم در #باباحیدر چهار محال بختیاری برای بهروز اسلامی پدر دو کودک که روز 24 اردیبهشت در تظاهرات اعتراضی کشته شد و برای جمشید مختاری که روز 27 اردیبهشت در جونقان به ضرب گلوله ماموران جمهوری اسلامی از پا در آمد، مراسم باشکوهی برگزار کردند. به رغم لشکر کشی ماموران سرکوب به شهر و با وجود تهدیدات مختلفی که برای برگذار نشدن برنامه انجام شد. مردم دیگر نمی ترسند. با نترسیدنشان دژخیمان را به عقب خواهند راند. دیروز نیز در خاکسپاری یکی دیگر از کشته شدگان قیام در #شول_آباد لرستان مردم ماشین سپاه را به گلوله بستند و آنها را از شهر فراری دادند.
#باباحیدر #شول_آباد #جونقان و ... را ما حتی نامشان را نشنیده بودیم. برایمان دهات های دور افتاده بودند. به یمن برخاستنشان در برابر حکومت نامشان در حافظه همه ما و در تاریخ قیام ثبت خواهد شد.
آری، این رژیم میداند که جز با سرکوب و وحشیگری بر جا نخواهد ماند. اما آیا از دست این مردم خشمگین که دیگر جز زنجیرهایشان چیزی برای از دست دادن ندارند جان سالم بدر خواهد برد. مردم با نشان گرفتن پایگاه های اصلی جمهوری اسلامی مثل مساجد. حوزه های علمیه. پایگاه های بسیج. دفاتر امام جمعه نشان دادند که آگاهانه می دانند ریشه مشکلات در کجا است و میدانند که جمهوری اسلامی را با تمام دست اندرکاران ریز و درشتش نمیخواهند. میدانند که فقط با نابودی و سرنگونی این رژیم شرایط تغییر خواهد کرد.
-قلبم درد می گیرد وقتی غم و اندوه مردم را می نگرم. مردمی که بپاخاستگانشان را به خاک می سپارند و دوباره بلند می شوند تا سلاح اعتراض مشروعشان بر زمین نماند.
عاطفه اقبال - 18 می 2022



برخی از کامنت ها

Mohammad Barzanjah
این رفتارهای مردم من را یاد روزهای اول انقلاب می اندازد که مردم بدون ترس از حکومت در مراسم تدفین کسانی شرکت میکردند که در تظاهرات کشته میشدند. ترس مردم ریخته و احساس همدردی در عمل انجام میگیرد. به امید روزی که این حکومت نحس را به تاریخ بسپاریم.

Mani Khoschin
خشم توده مردم است که عاقبت تومار این رزیم خون آشام را درهم خواهد پیچید نه سخنرانی و پیام‌های صادره از اروپا !!

Atefeh Eghbal
شب گذشته علاوه بر به رگبار بستن کلانتری ملکشاهی، چند نفر به خانه‌ی یکی از فرمانداران استان حمله کرده، او را چند ساعت گروگان گرفته و تمامی وسایل خانه‌اش را خالی کرده‌اند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر