۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۲, پنجشنبه

تن شهرها زخمی است

شهرهای ایران دوباره بپا خاسته اند. تن شهرها زخمی است. روح و روان مردم زخمی است. این مردم در هر فرصتی تا کنون در برابر این نظام ایستاده اند و به خیابانها برای اعتراض آمده اند. آنها در این سالها، سرکوب، جنایت، تحقیر را با تک تک سلولهایشان تجربه کرده اند. شعارهای تظاهرات اخیر از " مرگ بر خامنه ای " و " توپ و تانک فشفشه - آخوند باید گم بشه " شروع شد. شعارها هر لحظه رادیکال تر می شوند. امروز در لرستان شعار " توپ تانک فشفشه - خامنه ای کشته شه " داده شد.
شهرها زیر خاکستری که منتظر شعله ور شدن است، می سوزند. تظاهرات از شهرهای مختلف خوزستان در چند روز گذشته شروع شد، شهرهای شیراز، اندیمشک، و امروز نیز لرستان و چهار محال بختیاری، شهر کرد به تظاهرات پیوسته اند. مردم در ایذه مسجد جامع را به آتش کشیده اند. جان تازه ای به تن شهرها دمیده است.
من به تعبیر "انقلاب گرسنگان" اعتراض دارم. مردم از گرسنگی تظاهرات نمیکنند از ظلم و جنایت انبان شده این سالها به فغان آمده اند. مطهری هم گفته بود، اگر به ستار بهشتی دو گونی برنج می‌دادند، آرام می‌گرفت! البته گوهر عشقی خوب جوابش را داد: «اینها خودشان را به دو‌ گونی برنج نمی‌فروشند، شمایید که می‌فروشید».
جالب اینجا است که بعضی از رسانه های فارسی از جمله بی بی سی و اورو نیوز و ... از این تظاهرات سخنی نمیگویند یا وقتی می گویند دلیل آنرا به گرانی تقلیل می دهند. گویا شعارهای مردم را نمی بینند که از این حکومت بجان آمده اند. شاید هم منتظر امامی دیگر هستند که دوباره هوا کنند!
عاطفه اقبال - 12 می 2022
بعد از تحریر:
- دو نفر از مردم ماهشهر بر اثر تیراندازی جان باختند.
- دفتر نماینده خامنه ای و پایگاه بسیج #جونقان به آتش کشیده شد.
- یکی از معترضان در شهر جونقان- چهار محال بختیاری- مقابل پایگاه به آتش کشیده بسیج می‌گوید: «خامنه‌ای از طویله‌ات بیا بیرون»
-مسجد جامع در ایذه به آتش کشیده شد.
-شب گذشته در #فلاحیه #خوزستان حوزه علمیه به آتش کشیده شد. مردم بسیار درست مراکز آخوند پرور را هدف قرار داده اند تا بگویند آخوند و حکومت مذهبی نمی خواهیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر