۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

محکومیت مجدد تروریستهای رژیم در دادگاه بلژیک

امروز سه شنبه 20 اردیبهشت، دادگاه تجدید نظر در بلژیک که بدرخواست امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی تشکیل شده بود دوباره رای به محکومیت قاطع هر سه نفر داد. نعامی 18 سال، عارفانی 17 سال و امیر سعدونی با افزایش سه سال محکومیت به حکم قبلی به 18 سال زندان و هر کدام به پرداخت 60 هزار یورو محکوم شدند. تابعیت بلژیکی هر سه نفر برای همیشه لغو شد. در دادگاه اول اسدالله اسدی به خاطر سازماندهی عملیات تروریستی در اروپا و قصد بمب گذاری در تجمع مجاهدین به بیست سال زندان و لغو مصونیت دیپلماتیک محکوم شده بود که او از درخواست تجدید نظر امتناع کرد. این دادگاه بعد از دادگاه میکونوس یکی از اصلی ترین دادگاه های تروریست های جمهوری اسلامی در اروپا میباشد. امیدوارم که دادگاه سوئد نیز درخواست دادستان مبنی بر محکومیت حبس ابد حمید نوری را عملی کند و با یک حکم قاطع یکی دیگر از دژخیمان رژیم جمهوری اسلامی محکوم شود. گرچه حبس ابد در برابر آنچه این دژخیمان با مردم ما انجام دادند کمترین محکومیت است.
و اما من در عجبم که بعد از گذشت چهار سال که از پیدا شدن دفتر اسامی جاسوسان رژیم در جریان دستگیری اسدی دیپلمات دژخیم جمهوری اسلامی می گذرد، چرا هنوز این اسامی که از قرار بسیاری از آن شناسایی شده اند بیرونی نشده است تا جامعه ایرانی خارج و داخل کشور از وجود نفراتی که در میان آنها توسط حکومت جولان می دهند، آگاه شوند. چرا مجاهدین بعنوان سازمانی که هدف بمب گذاری جمهوری اسلامی بوده اند خواستار افشای این اسامی نمی شوند؟
بنا به گزارش کامبیز غفوری، مندرجات دفترچه‌ سبزی که از وسایل اسدی دیپلمات تروریست رژیم به دست پلیس آلمان افتاده است، شگفت آور است. فقط ۲۸۹ مدخل؛ عمدتا مربوط به پرداخت‌های مالی و آدرس مکان‌هایی در اروپا . همچنین اسامی افرادی با نام کوچک یا نام خانوادگی (عمدتا مستعار)
که مبالغی را تحت عنوان حقوق، هزینه عملیات و حتی مساعده از اسدی دریافت می‌کردند و گاه به او امضا می‌دادند. مقام‌های امنیتی در ۱۱ کشور، از جمله فرانسه، اتریش، جمهوری چک، مجارستان، بلژیک، هلند و ایتالیا مامور شدند تا این افراد را شناسایی کنند. بیشترین مبلغ (۱۴۴ مورد) در آلمان پرداخت شده است و البته یکی از آدرس‌های درج‌شده در این دفترچه نشانی مرکز اسلامی هامبورگ است. ده‌ها نفر دریافت‌کننده این مبالغ بوده‌اند. برخی شهروندان ایرانی مقیم آلمان تا کنون در رابطه با این دفترچه احضار و بازجویی شده‌اند.
آیا اسامی این افراد که در میان ما جاسازی شده اند و خطر جدی برای فعالین سیاسی محسوب می شوند روزی بیرونی خواهد شد؟
عاطفه اقبال – 10 می 2022

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر