۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

تحریم و کرونا در ایران

وزارت بهداشت فرانسه کمیته ای متشکل از یازده متخصص تشکیل داده که در مورد کرونا ویروس تحقیق کرده و به وزیر بهداشت فرانسه و به رئیس جمهور در مورد راه حل ها مشاوره بدهند. در میان این یازده متخصص، پرفسور یزدان یزدان پناه، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان های بیشا و کلود برنارد پاریس، همچنین مدیر موسسه ایمونولوژی، التهاب ، عفونت اینسرم نیز حضور دارد. او در در رابطه با تاثیر تحریم بر روی مبارزه با کرونا در ایران می گوید:
یورونیوز: به لحاظ امکانات درمانی و با توجه به تحریم‌ها، شرایط ایران را برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در کشور چگونه می‌بینید؟ آیا تحریم‌ها نقشی در پیشگیری و درمان این بیماری دارند؟
پروفسور یزدان پناه: «به طور دقیق نمی‌دانم که تحریم‌ها اثری در پیشگیری یا درمان بیماری کووید-۱۹ داشته باشند یا خیر. در واقع اولین مساله در مقابله با شیوع یا درمان این بیماری پیدا کردن ویروس‌ است که برای تشخیص ملزوم آزمایش‌هایی است که انجام آن به دستگاه‌هایی نیاز دارد که داشتن آنها به تحریم‌ها ربطی ندارد و دستگاه‌های خیلی پیشرفته یا خاصی هم نیستند. در مرحله بعد به ماسک و تجهیزات اولیه برای پیشگیری نیاز داریم که فکر نمی‌کنم به تحریم‌ها ربطی داشته باشد.»
عاطفه اقبال - 27 مارس 2020

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر