۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

نگرانی کوبلر از توقف انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی

آخرین خبر- طبق گزارش مرکز خبررسانی سازمان ملل دیروز دوشنبه 11 ژوئن، مارتین کوبلر نگرانی خود را از توقف انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی- قبل از انتقال آنها به کشور ثالث – اظهار داشت. نماینده ویژه سازمان ملل در این زمینه گفت : " من از باقیمانده ساکنان اشرف درخواست میکنم که بدون تاخیر به کمپ لیبرتی بروند. پروسه بازاسکان نباید متوقف شود. من هراس دارم که اگر انتقال ادامه پیدا نکند، درگیری بوجود بیاید. هیچ گونه درگیری قابل قبول نیست. من از دولت عراق میخواهم که از هر گونه انتقال اجباری خودداری ورزد. هر جابجایی باید داوطلبانه باشد. سازمان ملل تنها راه حل مسالمت آمیز، انسانی را به عهده دارد. او ادامه داد : بعد از انتقال پنجمین گروه در 18 می امسال، پروسه جا به جایی ساکنان کمپ اشرف به لیبرتی در نقطه صفر قرار دارد. آقای کوبلر در انتها افزود : من همچنین کشورها را بصورت اورژانس فرا میخوانم برای پذیرفتن آن تعداد از ساکنان لیبرتی که شرایط پذیرش و پناهندگی را دارا می باشند تا به آنها چشم اندازی بسوی یک آینده ی امیدوار کننده در خارج از عراق بدهند.
ترجمه عاطفه اقبال – 12 ژوئن 2012
در سایتهای مجاهدین امروز اطلاعیه ای - که لینک آن در ذیل آمده - در پاسخ به اظهارات آقای کوبلر منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر