۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

اعتراض به مراسم سالمرگ خمینی در افغانستان

سالمرگ خمینی در افغانستان : بمناسبت فرارسیدن سالمرگ خمینی، بر سر چند چهارراه در افغانستان، پلاکاردهایی را برای دعوت به مراسمی نصب کرده اند. این عکسها وقتی در اینترنت چاپ شد به بحثی داغ در فیس بوک بین افغانی ها دامن زد. عده ای از افغانی ها به همین مناسبت سعی دارند یک تظاهرات اعتراضی نسبت به برگزاری این مراسم در کابل براه بیندازند. اینها بیشتر کسانی هستند که در ایران اقامت داشته و شاهد حوادثی که در ایران می گذرد، بوده اند. کسانی که از مخالفان خمینی و جمهوری اسلامی محسوب میشوند.
بعنوان مثال کاظم وحیدی در صفحه فیسبوک خود در اعتراض به برگزاری این مراسم در کابل تاکید کرده است :
" اندیشه موسوم به ولایت فقیه که روی دیگر سکه امارت اسلامی طالبان می باشد، در واقع استبداد مطلقه فردی، با رنگ و لعاب مذهب است که برای پیاده شدنش در یک جامعه چاره ای ندارد تا پیروانش چوبه های دار را همیشه برافراشته داشته باشند و شمشیر مرتدخوانی آزادیخواهان نیز باید از نیام کشیده باشد. مسلم است ما هزاره هایی که عمری را صرف مبارزات دموکراتیک و برابری خواهانه نموده ایم، همیشه در برابر آن خواهیم ایستاد و نخواهیم گذاشت که کسی آن را در کشور ما رایج نماید."
شکل گیری چنین مباحثی در دنیای مجازی در رابطه با خمینی و جمهوری اسلامی بین افغان ها نشاندهنده این است که دیگر سردمداران جمهوری اسلامی نمیتوانند بعنوان رهبر خود را به کشورهای مسلمان تحمیل کنند. نیروهای جوان این کشورها به یمن دنیای مجازی و خبرهایی که در آن انتشار می یابد در جریان آنچه در ایران می گذرد قرار دارند. و چنین حکومتی را برای کشور خودشان آرزو نمی کنند.
عاطفه اقبال - 1 ژوئن 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر