۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی

دوستان لطفا این پتسین را برای زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی که در وضعیت جسمی خطرناکی قرار دارد امضا کنید. تا کنون 3283 نفر آنرا امضا کرده اند. امضای هر چه بیشتر آن میتواند سازمانهای حقوق بشری را در زمینه رسیدگی به او فعال کند.

عاطفه اقبال - 5 ژوئن 2012
حسین رونقی ملکی در 22 آذر سال 1388 دستگیر شد. یکی از مسئولان "ایران پروکسی" بود که برای مبارزه با سانسور اقدام به ساخت فیلترشکن می نمودند. حسین پیش از دستگیری تمام وقت و انرژی خود را صرف اطلاع رسانی در خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی، تنظیم دادخواست و جمع آوری امضاء برای آزادی آنان، و وبلاگ نویسی دراینرابطه می کرد. پس از دستگیری او را تحت فشارهای شدید روحی و جسمی قرار دادند برای حضور در مقابل دوربین تلویزیون . او از تاریخ 2 خرداد 1389 در اعتراض به شرایط غیرعادلانه و فشار و بدرفتاری مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زد و سه روز بعد در تاریخ پنجم خرداد به سلول انفرادی در زندان اوین انتقال یافت.
رونقی ملکی در 10 خرداد اجازه یافت که ملاقات کوتاهی با خانواده خود داشته باشد و این سومین ملاقات او با خانواده پس از 6 ماه بازداشت است. مادر وی نیز در بیرون زندان دست به اعتصاب غذا زده بود. گفته می شود حسین هم اینک در شرایط بسیار بد جسمانی قرار دارد و به سختی قادر به تکلم است. خانواده حسین رونقی ملکی در دی ماه 1389 درخواست اخذ مرخصی در ماه‌های آینده و یا در ایام عید نوروز را به مسئولان قضایی ارائه داده‌اند اما مسئولان، تامین وثیقه بالای یک میلیارد تومان واخذ مجوز از مقامات بالاتر را شرط رسیدگی به درخواست آن‌ها بیان کرده‌اند. حسین رونقی ملکی که در بهمن ماه سال 1389 در زندان اوین دچار عفونت کلیه شده، با کارشکنی های وزارت اطلاعات برای معالجه مواجه است. ماموران وزارت اطلاعات به این زندانی اعلام کردند که در صورتی با اعزام او به بیمارستان و عمل جراحی کلیه موافقت خواهند کرد که در یک مصاحبه ویدیویی علیه خود و دوستانش اعتراف کند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر