۱۴۰۳ خرداد ۲۴, پنجشنبه

بازرسی مقر تلویزیون مجاهدین در فرانسه

طبق گزارش تلویزیون ال س ال و روزنامه پاریزین فرانسه، دیروز چهارشنبه 12 ژوئن 2024، پلیس فرانسه و سرویس مبارزه با کلاهبرداری، چند مقر مجاهدین در فرانسه را مورد بازرسی قرار دادند. یکی از این مکانها، محل تبلیغات و شبکه تلویزیونی مجاهدین در محله سن اوان لومون می باشد. روزنامه فرانسوی پاریزین در این رابطه گزارش داده که ۵۱ نفر در جریان این تفتیش مورد بازرسی قرار گرفته و در نهایت سه نفر - یک زن و دو مرد - که بصورت غیرقانونی در فرانسه بوده اند، بازداشت شده اند. مجاهدین هنوز در این رابطه اطلاعیه ای منتشر نکرده اند. باید منتظر خبرهای بیشتر ماند.
همچنین، چند روز پیش روزنامه لوموند در فرانسه گزارش مفصلی در چند صفحه از کودکان سرباز که مجاهدین در عراق بکار گرفته بودند، منتشر کرد. این سلسله خبرها می تواند ناشی از سیاست جدید دولت فرانسه در رابطه با محدود کردن بیشتر مجاهدین در فرانسه باشد. لازم به یادآوری است که سال گذشته در ماه ژوئن نیز مقر مجاهدین در آلبانی مورد تفتیش پلیس واقع شد. و از آنزمان مریم رجوی و چند تن از همراهانش به آلبانی ممنوع الورود شده و در فرانسه زندگی می کنند.
قابل توجه اینکه امروز صبح لویی آرنو، گروگان فرانسوی زندانی در ایران آزاد شده و به کشورش بازگشت. دولت فرانسه در حال گفتگو با جمهوری اسلامی در جهت آزادی دو گروگان دیگر است.
البته تقارن بازرسی و آزادی گروگان فرانسوی در ایران هم که فقط یک اتفاق می تواند باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر