۱۴۰۳ خرداد ۱۲, شنبه

قانون توماج

ارائه طرح " قانون توماج" به کنگره آمریکا در رابطه با تحریم نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی
تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، روز گذشته طرح «قانون توماج» را برای تحریم مقامات قضایی در جمهوری اسلامی که در نقض حقوق بشر نقش دارند، ارائه دادند.
تدوین کننده این طرح خانم یانگ کیم از حزب جمهوری به آسوشیتدپرس گفت: "توماج صالحی با استفاده از موقعیت خود صدای بی‌صدایان بوده و برعلیه شکنجه و سرکوب شجاعانه سخن گفته. طرح قانون توماج به آمریکا این امکان را میدهد که کنار توماج و سایر معترضان که خواستار حقوق قانونی خود هستند، بایستد و اقدامات هدفمندی علیه حکومت انجام دهد. "
در صورت تصویب این طرح در دو مجلس نمایندگان و سنا، هر حکمی که در دادگاه های جمهوری اسلامی علیه زندانیان سیاسی صادر شود معادل نقض حقوق بشر خواهد بود.
یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «شجاعت و ثابت قدمی توماج صالحی در مورد حقوق بشر در ایران الهام‌بخش همه ما میباشد و من افتخار میکنم که به به این طرح در راستای پاسخگو کردن حکومت ایران کمک می‌کنم.
البته که به نظر من این طرح نه دردی از مردم ایران حل خواهد کرد و نه بصورت جدی دنبال خواهد شد. بلکه از آن برای فشار بیشتر روی جمهوری اسلامی در جهت منافع خودشان بهره خواهند گرفت.
اما همینکه اسم توماج ما اینگونه جهانی شده، جای افتخار دارد. توماج نامی است که دیگر نمیتوان از کنار آن بی تفاوت گذشت!
عاطفه اقبال – 1 ژوئن 2024


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر