۱۴۰۱ شهریور ۲۷, یکشنبه

حمایت از فراخوان اعتصاب سراسری

فردا دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ فراخوانی برای #اعتصاب_سراسری داده شده، اکثر فعالان سیاسی داخل ایران از این فراخوان حمایت کرده اند.
آتنا دائمی: "۴۳ سال برای بسیاری از مردم ایران شرایطی رقم زده اند که برای یک روز کار نکردن زندگی شان تحت تاثیر قرار میگیرد، اما یک روز سختی میتواند به رهایی منجر شود! همراه شو عزیز تنها نمان به درد"...پدرم آرایشگر است و در همراهی با #اعتصاب_سراسری و همدردی برای کشته شدن #مهسا_امینی اعلام کرد که فردا مغازه اش را تعطیل خواهد کرد…
توماج صالحی : درودِ شما بی‌تأثیر نیست، سکوت شما هم همینطور، نگذارید به شما القا کنند بی‌تأثیرید، نگذارید شما را منفعل کنند. دوشنبه، #اعتصاب_سراسری به یا #مهسا_امینی و دیگر فرزندان این سرزمین که قربانیِ «خود خدا بینیِ» حاکم شدند."
مجید توکلی: "این سوگ، نمادِ همبستگیِ ملی ماست. سال‌هاست که دردها و رنج‌های مشترک، ما -مردم- را آزار داده است. همیشه کنار هم بوده‌ایم. از نادرستی‌ها خشمگین شده‌ایم و در حد توانمان دربرابرش ایستاده‌ایم. کنار هم خواهیم ماند و سرانجام راهی برای رسیدن به آینده‌ی بهتر خواهیم ساخت."
مهدی حجتی: "چاره‌ای نداریم جز اعتماد کردن، کنار هم ایستادن و به خیابان آمدن. به نام #مهسا_امینی فردا دوشنبه در میادین و خیابانهای اصلی شهرها کنار هم می‌ایستیم. بیش از ده بار ضبط کردم و این کم‌بغض‌ترینش شد. مرا بابت این بغض ببخشید."
یک نفر: «تا وقتی سکوت کنیم این وضع ادامه دارد، الان ژینا بود، فردا نوبت بچه‌ها و فامیل‌های شما است. این کرم خاکی رو خودمان با سکوت تبدیل به اژدها کردیم».
در تونس یک نفر خودش را به اعتراض آتش زد مردم ریختند و حکومت را برکنار کردند. دخترانی که با ژینا بوده اند به پدر او گفته اند که او را بشدت کتک زده و با باتوم بر سرش کوبیده اند. یک دکتر بیمارستان از ماموران شنیده است که وقتی ژینا در برابر فحاشی ماموران سکوت نکرده سر او را بارها به دیوار کوبیده اند. ژینا را کشتند. امروز مردم ایران در قتل ژینا خشمگینند. اما اگر این خشم کانالیزه نشود و سیلابش رژِیم جمهوری اسلامی را با خود نبرد. باز فروکش خواهد کرد. پیام اعتصاب را تکثیر کنیم. اعتصاب سراسری می تواند حکومت جنایتکاران را جارو کند. نگذاریم وقتی جنایتکاران درب خانه خودمان را کوبیدند تبدیل به معترض شویم. بیش از چهل سال است که چون ضحاک مار بدوش برای زنده ماندنشان از خون ما تغذیه می کنند. اعتراض وقتی بر دوش عده‌ای محدودی باشد، هزینه زیاد دارد. ولی عکس العمل همآهنگ همگانی دشمن را بر خاک خواهد نشاند. منتظر نشویم که جسد عزیزانمان را، ژیناها، نداها، عارفها، ستارهایمان را بیاورند و تحویلمان دهند. برخیزیم. دست به دست هم دهیم و اعتراض کنیم. همین امروز. فردا دیر خواهد بود. هر کدام ما یک صدا، یک فریاد هستیم. سکوت نکنیم. فریاد بزنیم.
عاطفه اقبال - 18 سپتامبر 2022
- دوستان خارج از کشور، اطلاع رسانی و رساندن پیام بچه های داخل ایران را دست کم نگیرید. باید نقش جدی خودمان را ایفا کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر