۱۳۹۸ آذر ۲۳, شنبه

نسل سپیده قلیان ها

این نسل را بنگرید. آنها با این زبان با جمهوری اسلامی سخن میگویند. زبان سازش و اصلاح دیگر هیچ جایی در چنین حکومتی ندارد. سپیده قلیان وقتی حکم خود و دیگر دوستانش را مبنی بر پنج سال زندان میگیرد بخوبی شرایط را توصیف میکند: " آزادی موقت ما چیزی جز کارناوال نمایشی برای مسولان نبود. به شما یادآور می‌شوم که تجربه آبان‌ماه نشان داده است که نسل‌های بعد با زبان دیگری با شما سخن خواهند گفت".
اما سپیده جان، همین نسل شما است که چنگ در چنگ با این هیولا سرنوشت دیگری را برای ایران زمین رقم خواهد زد. نسل شما و نسلی که پی شما روانند همان سیزده، چهارده ساله هایی که در خیابانها برایت دست زدند. همان سیزده. چهارده ساله هایی که بخون تپیدند. جمهوری اسلامی به پایان خط خود رسیده است. باید گورش را گم کند. شماها نسلی هستید که مستقل از حزبها و سازمانها و سیستم های قدیمی و فسیل شده درکمین که هر کدام می خواهند از خون این جوانان نمدی برای خود بدوزند، باید قدرت را بدست بگیرید و سپیده رهایی را به ارمغان آورید. شما تک تکتان رهبران امروز، رهبران آینده نسلی هستید که بپا خاسته است. خودتان را دست کم نگیرید. شما امید این نسل هستید.
عاطفه اقبال - ۲۳ آذر ۹۸

بعد از تحریر: این همان جمله ای است که وقتی بازرگان و اعضای نهضت آزادی را در زمان شاه دستگیر کردند. بازرگان خطاب به شاه گفت. شرایط امروز البته بسیار بسیار بدتر و فجیع تر از آن زمان است. اما گفته ی سپیده گویای به پایان رسیدن یک دوران در مقابله با جمهوری اسلامی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر