۱۴۰۲ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

حمله پلیس آلبانی به مقر مجاهدین

ساعت هشت و چهل دقیقه امروز 20 ژوئن 2023 ، پلیس آلبانی بصورت سازمان یافته به پایگاه مجاهدین در شهر بندری «دورس» با گاز اشک آور و گاز فلفل حمله کرده، دربها و وسایل را شکسته و تمامی سیستم های الکترونیکی، از جمله کامپیوترها، تلفن های همراه و کامپیوترها را بازرسی کرده و با خود برده است. طبق اطلاعیه مجاهدین در این حمله بیش از هزار پلیس شرکت داشته و تا بحال یک نفر بنام علی مستشاری -عبدالوهاب فرجی نژاد-کشته شده و بیش از صد نفر بر اثر گاز فلفل با وضعیت وخیم به بیمارستان منتقل شده اند.
پلیس آلبانی می گوید: «با حکم دادگاه ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته» به قرارگاه مجاهدین رفته و می افزاید: «متاسفانه، مقاومتی در داخل اردوگاه علیه کار پلیس ایالتی صورت گرفت که برخلاف چارچوب رویه‌ای اجرای قانون است."
در سال 2003 نیز بلافاصله بعد از حمله آمریکا به پایگاه اشرف در عراق، حمله پلیس فرانسه به پایگاه مجاهدین در حومه پاریس صورت گرفت و مریم رجوی و شماری دیگر دستگیر شدند. ساعتی قبل از حمله به کمپ تیرانا دولت فرانسه گردهم آیی سالانه مجاهدین در پاریس را ممنوع اعلام کرد. هفته گذشته نیز آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه یکساعت تلفنی با رئیسی گفتگو کرده بود. همچنین در 31 می حمله ای تروریستی به پایگاه مجاهدین در حومه پاریس صورت گرفت که مهاجمین از محل گریختند. همه اینها حلقه های یک زنجیر است که با کنار هم گذاشتن معنی می گیرند.
همانطور که بارها بعنوان سخنگوی کمپین انتقال ساکنان لیبرتی تاکید کرده بودم، جمع کردن مجاهدین در یک کشور دور افتاده و تحت الحمایه آمریکا فقط برای این است که از مجاهدین بعنوان یک مهره فشار بر علیه رژیم قاتلان استفاده کنند. متاسفانه مجاهدین نیز سرشار از توهم حمایت این و آن سیاستمدار بازنشسته آمریکایی و اروپایی، همه ی تلاش خود را در نگه داشتن اعضای خود در آلبانی بکار برده اند. در حالیکه در این مدت فرصت اینرا داشتند که آنها را در کشورهای مختلف پراکنده کنند. در عراق نیز مجاهدین آنقدر به ماندن در آنجا برای حفظ تشکیلات خود اصرار ورزیدند که شمار بسیاری با حملات جنایتکارانه مالکی تحت حمایت آمریکا کشته شدند و عاقبت ناچار به ترک عراق شدند. امروز اعضای مجاهدین در آلبانی امنیت جانی ندارند. هر آن میتوان آنها را در یک قرارداد با رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی تاخت زد. مجاهدین باید نیروهای خود را از آلبانی خارج کرده و به کشورهای مختلف انتقال دهند و امنیت جانی آنها را تضمین کنند. وگرنه هیچ کشور غربی امنیت آنها را تضمین نخواهد کرد.
تهاجم به هر نیروی مخالف جمهوری اسلامی از جمله مجاهدین را محکوم می کنم. از نظر من دولت آمریکا را در رابطه با این حمله باید بصورت مشخص مورد پرسش قرار داد. چون آلبانی هیچ اختیاری از خود ندارد و طبق دستور آمریکا عمل میکند. برای من باعث تاسف است که مجاهدین حتی در اطلاعیه خود فقط آلبانی را مقصر دانسته و از آمریکا به عنوان عامل اصلی این تهاجم به هیچوجه نام نبرده اند.
تهاجم پلیس آلبانی به مقر مجاهدین در تیرانا مغایر کنوانسیون‌های پناهندگی و بین‌المللی و همچنین کنوانسیون اروپایی حقوق بشر میباشد و باید بشدت محکوم شود.
عاطفه اقبال - 20 ژوئن 2023
-افشین فرجی
- بعد از تحریر: رفتن پلیس به قرارگاه مجاهدین در ساعت هشت و چهل دقیقه بوده و نه در ساعت سه نیمه شب که تصحیح کردم. گزارش دقیق ماجرا که نتیجه تحقیق چند روزه ام می باشد را امشب منتشر خواهم کرد.
- محمد رومبولاکو رئیس پلیس آلبانی می‌گوید : «ما با توجه به حساسیت‌های موجود، نیم ساعت قبل از ورود نیروهای پلیس به این مجتمع با ۶ نفر از مسئولین مجاهدین نشستی داشتیم، احکام صادرشده از سوی دادستانی را به آنها دادیم و از آنها خواستیم همکاری کنند. آنها پذیرفتند ولی لحظاتی بعد، بلافاصله پس از ورود نیروهای پلیس با تشکیل زنجیره‌های انسانی و یا دراز کشیدن در مقابل ماشین‌های پلیس تلاش کردند مانع ورود ما به ۷۰ ساختمان از ۱۲۷ ساختمان این مجتمع که قرار بود مورد بازرسی قرار گیرند بشوند و همزمان برخی مدارک و کامپیوترها را آتش زدند.»




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر