۱۳۹۹ آذر ۱۶, یکشنبه

توصیه وزیر ارتباطات به دانشجویان : جوانی کنید!

توصیه وزیر ارتباطات به دانشجویان : جوانی کنید! - بخوانید = سیاسی نباشید!
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روز دانشجو با وقاحت تمام به جوانان توصیه کرده که جوانی کنند! منظور این است که سیاسی نباشید. دست از اعتراض و مقاومت بردارید. گویا این حکومت گذاشت و میگذارد جوانان ما جوانی کنند! هر کس اعتراضی کرد یا سرش را بر بالای دار برد یا در گوشه زندانها روزهای جوانی اش را سوزاند. گویا ستار نمیخواست جوانی کند. گویا پویا. ندا. عارف. مصطفی. برادران فتحی. مریم. و هزاران جوان به خون خفته نمی خواستند جوانی کنند. حکومتی که نه تنها این جوانان که صدها هزار خانواده را سیاهپوش کرده. بله شانزده آذر برای ما پیر و جوان همان مبارزه با دیکتاتوری و استبداد و جنایت است. روبروی امثال شما ایستادن و بپا خاستن است. این آدم همان وزیر بازجویی است که در این جنایت مستمر دست داشته و دارد. بله! زینب، آتنا، برادران نوید، بازداشت شدگان آبان ماه و دی ماه و همه ماههای این سرزمین ویران، در زندانها با حکم های سنگین و سرهای زیر اعدام جوانی میکنند!
طنز تلخی است! همانی که در بحبوحه آبان ماه و دی ماه خونین اینترنت را قطع کرد تا خوب مردم را بکشند بدون اینکه صدایشان به بیرون مرز برسد. امروز از جوانان می خواهد که جوانی کنند!
پاسخ من به این وزیر بازجو این است: حتی ما با اینکه مرز شصت را گذرانده ایم، باز هم جوانی خواهیم کرد. تا دم مرگ جوانی خواهیم کرد تا شما را از آن بالا به پایین بکشیم جوانی خواهیم کرد و بعد در خیابانهای تهران جوانانه خواهیم رقصید. آن روز فرا خواهد رسید.
عاطفه اقبال - شانزده آذر 99 - 6 دسامبر 2020

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر