۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

انتقال سفارت آمریکا به بین المقدس



دو اتفاق در یک زمان: جشنی که بر روی رود خون بر پا شد.


در روز افتتاح سفارت آمریکا در بین المقدس . نوزده مددکار و پزشک هدف گلوله های عمدی سربازان اسرائیلی قرار گرفتند. در حالیکه حمله به امدادگران پزشکی در همه ی جنگها و درگیری ها بنا به قوانین بین المللی ممنوع می باشد.

Atefeh Eghbal
سازمان عفو بین الملل در ارتباط با سرکوب اعتراض فلسطینی ها و بمباران نوار غزه توسط ارتش اسرائیل: "ما شاهد نقض زیان بار قوانین بین المللی و حقوق بشر در نوار غزه هستیم... این باید فورا خاتمه یابد."

Atefeh Eghbal
آخرین آمار : 52 کشته .. بیش از 2200 زخمی در نوار غزه

Mazdak Limakeshi
باید منتظر باشیم که گروه هائی از این اقدام ترامپ حمایت کنند.

Abrahim Khaki Shahmorvand
بسيار مبارك است در اينده ساير اين جنازه هاى متعفن نيز به گورستان تاريخ سپرده خواهد شد هر ايرانى كه از فلسطين حمايت كند تروريست اسلاميست

Sadegh Kazemi
انسان و انسانیت بر دین و مذهب... ملیت برتری دارد
انسان بودن ما را آرزوست

Maryam Khaghanian
این ترامپ زنجیر پاره کرده، شده مثل سگ هار....

Mazdak Limakeshi
آقای ابراهیم شما گویا در این دنیا نیستید. ترامپ تصمیمش بر ضد قوانین بین المللی است و اورشلیم قرار بوده و هست که پایتخت هر دو کشور اسرائیل و فلسطین باشد. حمایت شما دال بر کشتن انسان ها همان حمایت از تروریسم است و این گونه اعمال به نفع تروریست های اسلامی است.


Atefeh Eghbal
در واكنش به اخبار كشته شدن ده‌ها فلسطينى و زخمى شدن صدها تن ديگر توسط نيروهاى نظامى اسرائيل، فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت:
این یک نمونه هولناک دیگر از استفاده غيرضرورى و تاسف بار نيروى‌هاى نظامى اسراييل از زور و سلاح گرم است. اين عملكرد نقض استانداردهای بین المللی حقوق بشر است و به نظر مى‌رسد در برخى موارد كشتارهاى عامدانه‌اى ارتكاب يافته‌اند كه مصداق جنایت جنگی هستند.
تصاویر به دست رسيده از غزه بسیار ناراحت کننده هستند. چرخه‌ى خشونت از كنترل خارج شده و مقامات اسرائیلى باید فورا نيروهاى نظامى خود را متوقف كرده و نگذارند انسان‌هاى بيشترى زخمى شده يا جان شان را از دست دهند.
عفو بین الملل همين ماه گذشته از جامعه جهانی خواسته بود تا انتقال اسلحه و تجهیزات نظامی به غزه را متوقف كنند. آمار تلفات و جراحات امروز ضرورت تحریم تسلیحاتى اسرائیل را بار ديگر برجسته مى‌كند.
حتا اگر برخى از معترضان دست به اشكالى از خشونت زده باشند، اين كار استفاده از سلاح گرم را توجیه نمی‌کند. طبق قوانین بین‌المللى، سلاح گرم تنها می‌تواند براى دفع خطر آنى مرگ یا آسیب‌های جدی مورد استفاده قرار بگیرد. ترجمه : رها بحرینی

Atefeh Eghbal
اطلاعیه : عفو بین الملل همين ماه گذشته از جامعه جهانی خواسته بود تا انتقال اسلحه و تجهیزات نظامی به غزه را متوقف كنند. آمار تلفات و جراحات امروز ضرورت تحریم تسلیحاتى اسرائیل را بار ديگر برجسته مى‌كند.

Atefeh Eghbal
اطلاعیه عفو بین الملل: تصاویر به دست رسيده از غزه بسیار ناراحت کننده هستند. چرخه‌ى خشونت از كنترل خارج شده و مقامات اسرائیلى باید فورا نيروهاى نظامى خود را متوقف كرده و نگذارند انسان‌هاى بيشترى زخمى شده يا جان شان را از دست دهند.

Atefeh Eghbal
عفو بین الملل : به نظر مى‌رسد در برخى موارد كشتارهاى عامدانه‌اى ارتكاب يافته‌اند كه مصداق جنایت جنگی هستند.

Hamed Aslani
نيازى به غمخوارى نيست ، دو دستى سر كشور خودتون را بگيريد كه هر روزه اعدام مى كنه. بسه ديگه فلسطين و فلسطينى

Atefeh Eghbal
دوست گرامی، مگر قرار است وقتی در کشور ما جنایتکاران هر روز اعدام میکنند . چشممان را بر جنایات دیگر ببندیم. ما قبل از ایرانی بودن انسان هستیم و کشته شدن انسانها در هر کجای جهان محکوم است. من هر روز از جنایات نظام جمهوری اسلامی نوشته ام و باز هم خواهم نوشت. اما امروز مردم فلسطین را بخون کشیده اند و نمیتوانند چشمهایم را با هیچ بهانه ای ببندم.

همين فلسطينى ها هستن كه كشور ما را نابود كرده اند. اسرائيل خوب كرده كه جلوشون ايستاده. بسه ديكه مظلومى الكى و دلسوزى.
اسرائيل داره از حق خودش و ملتش دفاع مى كنه . فلسطبنى ها زيادى تعارض كردن.همشون تروريست هستن

پیروز محبی
هر که باد بکارد طوفان میدرود 17 شهریور 57 . کمک به صدام سرقت اموال وثروت ملت ایران

Mehrdad Monfared
چون آمریکا حمایت میکند و اعراب سکوت میکنند جامعه بین المللی از این جنایت هم خونسردانه میگذرد

Seyed Ezatollah Rashmi
چشمشون کور فلسطینیها خیلی بیجا میکنند دردسر برای اسرائیل درست میکنند اینا دیروز گول حماس رو خوردن بعدش این سرزمین تاریخی برای اسرائیل شما تاریخ رو بخونید بعدشم ما ایرانیها نیاز نکرده به فکر فلسطین باشیم درد غم ایرانیها کم نیست حالا به فکر یک مشت تروریست فلسطینی هم باشیم مملکت ما رو همین فلسطینیها و لبنانیها غارت کردند

Farshid Parsi Jelveh
عرب هرچه باشد ایران و ایرانی را دشمن است،
نه غزه نه لبنان هر دو فدای ایران!

Amir Daha
غزه در آتش و خون
چرا؟
زیاده خواهی افراطیون اسراییلی
جاه طلبی و بی سیاستی حماس
مداخلۀ جمهوری اسلامی و دامن زدن به جنگ نیابتی

Atefeh Eghbal
فراموش کردید اقدام تحریک آمیز آمریکا در انتقال سفارتش به بیت المقدس را اضافه کنید. آنها روی خون اینهمه فلسطینی این انتقال را انجام دادند.

Amir Daha
 من بیشتر منظورم نقش آفرینان دائمی این صحنه های اسفبار از دیروزها تا امروز است.
البته درست میگویید در این مورد خاص آمریکا هم نقش دارد ولی بنظر من محرک اصلی حماس و جمهوری اسلامی هستند که هردو بنای امتیاز گیری و یا مطالبه جویی شان را بر ردیف کردن جسد های کشته شدگان بر میز مذاکره گذاشته اند. ( همان سیاستی که مجاهدین نیز از آغاز تا کنون داشته و دارند)

Atefeh Eghbal
امیر عزیز، جمهوری اسلامی از زمانی که خمینی آمد سعی کرد که مبارزه
فلسطینی ها را مصادره کند. اساسا حماس در این جهت شکل گرفت. اما در رابطه با حوادث اخیر در غزه اساسا تحریک اصلی را آمریکا آغاز کرد با جا به جایی سفارتش به بین المقدس با آگاهی به حساسیت بالای این مسئله. یعنی خوب می دانستند که مردم فلسطین در این رابطه ساکت نخواهند نشست و برایشان اصلا مهم نبود که خون انسانها در پای این این جا به جایی ریخته شوند. مثل گوسفند های قربانی! نقشی در این زمینه اگر حماس و جمهوری اسلامی داشتند دیگر درجه دوم محسوب می شود. جرقه آتش را آمریکا در این منطقه قابل اشتعال زده بود.


Atefeh Eghbal
ما به تروریسم متهم هستیم،
اگر بنویسیم از باقیمانده‌های وطنی
ناتوان، گسسته، فروریخته
که اندامش پوسیده و پراکنده گشته
از وطنی که نشانی خود را می‌جوید
.......از وطنی که در افق‌هایش
آزادی سرخ، یا آبی و یا زردی نمانده...
از وطنی که تمام گنجشکانش
برای همیشه از خواندن منع شده‌اند.... ما به تروریسم متهم هستیم
اگر نخواهیم بمیریم
زیر بلدوزرهای اسرائیلی
که خاک ما را زیر رو رو می‌کند
تاریخ ما را زیر و رو می‌کند اگر گناه ما این است
چه زیباست تروریسم!
( بخشی از شعر تروریسم اثر نزار قبانی شاعر بزرگ فلسطینی )

Atefeh Eghbal
سه روز پیش (چاردهم ماه مه) تک‌تیراندازان ارتش اسراییل با طرح قبلی امدادگران و پزشکانی را که به زخمیان فلسطینی در تظاهرات‌شان مدد می‌رساندند هدف قرار دادند تا جلو کار آنها را بگیرند. به هر دو پای دکتر «طارق لوبانی»، زانوی راست و پای چپ، گلوله زدند. زانوی راست «محمد مقداد» را به گلوله بستند. امدادگر «موسی ابوحسنین» که همکارش را به بیمارستان حمل کرده بود و به محل امداد برگشته بود، ساعتی بعد به نشانه‌ی انتقام از سینه هدف قرار گرفت و به قتل رسید. «مؤمن حمید»، امدادگر و عکاس، زخمی دیگر عضو تیم مددکاری بود. دکتر لوبانی شهروند کانادا و استاد دانشکده‌ی پزشکی در ایالت آنتاریو است که در مصاحبه‌اش با «گلوب اند میل» گفت با توجه به اینکه مددکارانِ اورژانس جلیقه‌ی نارنجی به تن دارند و در محوطه‌ای خارج از درگیری‌ها مشغول کار بودند، این تیراندازی‌ها عمدی بوده است. او همچنین ساعتی پیش در گفتگویی رادیویی گزارشهای خبری را تأیید کرد که تیراندازان اسراییلی از دو نوع گلوله استفاده می‌کنند، گلوله‌های عادی و گلوله‌های مخصوص که در نقطه‌ی اصابت در بدن پخش می‌شود و اعضا و جوارح اطراف محل زخم را متلاشی می‌کند. او گفت شانس آورده که هدف گلوله‌ی معمولی قرار گرفته و اگر گلوله‌ها از نوع دوم بود می‌بایست برای معالجه پاهای او را قطع می‌کردند. او تا ماهها از راه رفتن عادی محروم خواهد بود. متن مصاحبه که من اکنون از رادیو شنیدم هنوز روی وبسایت چاپ نشده اما ظرف ساعات آینده در سایت «Democracy Now» بالا خواهد آمد.

-----
دکتر لوبانی: موسی ابوحسنین انسان بزرگی بود. از او با فعل گذشته یاد می‌کنم چون یک ساعت بعد از آنکه مرا نجات داد به محل امداد فراخوانده‌ شد و متأسفانه از ناحیه‌ی سینه هدف گلوله قرار گرفت. در آن هنگام در اطراف او آن‌قدر تیراندازی و شلیک گلوله‌های واقعی بود که همکارانش نتوانستند خود را به او برسانند و نجات‌اش دهند. تنها بیست دقیقه بعد به او رسیدند. مشکل او، نوموتروکس، این بود که هوا وارد جایی در سینه شده بود که نباید می‌شد. این زخم نباید او را می‌کشت. حتا من هم می‌توانستم او را نجات دهم. اگر آنجا بودم، می‌شد حتا با بدنه‌ی یک خودکار «بیک» نجاتش داد (هوا را بیرون کشید).
-----
در این روز مجموعاً نوزده مددکار هدف گلوله‌ی ارتش اسراییل قرار گرفتند.
خلاصه فارسى از Abdee Kalantari

Moj Taba
هم حماس و هم اسراییل هر دو در این قضیه مقصرند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر