۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۶, چهارشنبه

مجموعه تظاهرات و تیراندازی بسوی مردم کازرون

امروز مردم کازرون برای آزادی دستگیر شدگان مقابل اطلاعات کازرون تجمع کرده بودند با شعار : عزیز در اسارت راهت ادامه دارد - ما منتظر بچه ها هستیم هیچ جا نمی ریم همینجا هستیم. ساعاتی پیش ماموران جمهوری اسلامی روی تظاهرات کنندگان آتش گشودند. تا کنون شش کشته و شماری زخمی گزارش شده است. منابعی گفته اند که شش نفر بنامهای رضا جوکار، حمید بیون. مجید سیروس، بهمن احمدی. علی محمدی. پرستو جوکار امشب کشته شده اند اما این اسامی هنوز تائید نشده اند. شمار زیادی از مردم امشب دوباره دستگیر شده اند. تظاهرات مردم کازرون به اعتراض به دو قسمتی کردن شهر صورت گرفته است.
شعارها : کازرونی می میرند - ذلت نمی پذیرند
شب عاشورا است امروز - کازرون غوغا است امروز
عاطفه اقبال - ۲۶ اردیبهشت ۹۷ - 16 می 2018


مجید سیروس از کشته شدگان امشب کازرون

چرا کشته شدند؟ امشب خانواده هایشان در چه حالی هستند!


Atefeh Eghbal
اسامی دستگیر شدگان امروز توسط اطلاعات :
محمد شفیعی
محمد دهقان
مهدی داودی
مسعود مختارزاده
اکبر عباسی
بهنام یوسفیان
حسین حیدری
محمد راسخی

Atefeh Eghbal
مردم برای آزادی دستگیر شدگان مقابل پاسگاه هستند : نیروی انتظامی، حرمتتو نگهدار ....بی‌شرف، بی‌شرف

Atefeh Eghbal
امروز توسط مردم کازرون عزای عمومی اعلام شده است. پیکر کشته شدگان را به خاک خواهند سپرد اما فراموش نخواهند کرد. فراموش نخواهیم کرد.

Atefeh Eghbal
وزارت کشور جمهوری اسلامی امروز اعلام کرد : " به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادات مردمی و رفع کاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است." #کازرون_در_خون


Atefeh Eghbal
بنا به اطلاعیه وزارت کشور جمهوری اسلامی طرح دو قسمتی کردن کازرون تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. از قرار توقف این طرح نیاز به رگبار بستن مردم و گرفتن جان شش انسان داشت. ! #کازرون_در_خون

Amir Daha
جمهوری اسلامی که مردم را از تجزیه شدن کشور میترساند، خود در کار تجزیه ایران است. کازرونی ها مقابلش ایستادند، آنها را به گلوله بست.
برای حفظ یکپارچگی کشور باید این رژیم را برانداخت.


Amir Daha
آن جمع سیصد نفره از چهره های شناخته شده داخل و خارج که با آن شتاب و عجله گرد آورده شدند تا در محکوم کردن جنایت اسراییل در غزه اطلاعیه دهند , کجا هستند؟ به این حضرات بگویید کی میشه از جوال تبلیغات رژیم خارج شوید و بجای مردم فلسطین که چندان هم با ما مهربان نیستند فکری هم به حال مردم خودمان بکنید . که هرروز کشته میدهند!


Atefeh Eghbal
آقای دهای عزیز، یک سئوال : آیا در اطلاعیه شان موضع گیری بدی وجود داشت؟ یا در حمایت از نظام نوشته بودند؟ نکته انحرافی ؟ مایلم بدانم که آیا شما به محتوای اطلاعیه آنها انتقادی دارید؟ با تشکر

Amir Daha

خیر خانم اقبال گرامی، انتقادی به محتوای اطلاعیه وارد نیست ، اشکال در سؤ استفاده ارتجاعی از آنست. اگر به لیست اسامی نگاه کنید اکثرأ اصلاح طلبانی هستند که کمتر دیده شده علیه جنایتکاری های رژیم موضعگیری کنند. خواهید دید که حتی در مورد همین تازه ترین کشتار جوانان کازرون نیز لب باعتراض نخواهند گشود. چهل سال است این جماعت پشت دفاع از آرمان مردم ستمدیده فلسطین شعار می‌دهند در حالیکه چشم و گوششان در مقابل ستمگریهای ملایان کر و کور است.

Atefeh Eghbal

دوست عزیز، اگر به محتوای اطلاعیه ایرادی نیست. من فکر نمیکنم جای اعتراضی باشد. چون هر که هستند به یک جنایت اعتراض کرده اند. اگر در اطلاعیه شان کوچکترین حمایت از جمهوری اسلامی بود من با شما در این اعتراض همراه می شدم. در مورد اینکه به جنایات آخوندها اعتراضی نمیکنند باید رفت مواضع تک تک آنها را در این سالها بررسی کرد و دید آیا چنین کاری را کرده اند یا نه؟ بعید می دانم که همه آنها بی اعتنا بوده باشند. حرف من این است به پر و پای هم نپیچیم . هر کس به هر جنایتی در هر کجای جهان اعتراض کند . بر او درود.






من به این نظر شما احترام میگذارم و با شما در مورد اینکه هر جنایتی را در هر کجای جهان باید محکوم کرد هم عقیده ام. ولی من این اطلاعیه را بیشتر دیکته شده و سیاسی میدانم تا حقوق بشری و متاسفم که بسیاری شخصیت‌ها که نیت خیر نیز دارند.






 



ناخواستهلباس حقی را بر نیتی باطل پوشیده اند. در ضمن من بخاطر ندارم که طی همه سالهای گذشته جمعیتی با این کثرت توانسته باشند طی دو سه روز برای اعلام موضع ( حتی در مورد موضوعات حاد تر ) گرد هم آیند. گمان من این است که جناحی از رژیم برای مقاصد دیگری سعی در یارگیری دارد ( شاید بی ارتباط با شعار مردم که میگفتند اصلاح طلب ، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا نداشته باشد). خود شما دست اندرکار کمپین های اینچنینی بوده اید و بهتر از هر کس میدانید که جمع آوری این تعداد اسم و امضا ( با این پراکندگی جغرافیایی) طی دو سه روز تنها در صورتی امکانپذیر است که یک نهاد دولتی و یا شبه دولتی پشت آن باشد.

امیدوارم از این نوشته این نتیجه گیری نشود که من میخواهم جنایات رژیم اشغالگر اسراییل را توجیه کنم. احساسات انسانی بسیار ستایش انگیز و قابل احترام است. همچنین امیدوارم که احساسات انسانی این جماعت همچنان بیدار باشد و اطلاعیه ای نیز با همین اسامی در محکومیت کشتار جوانان بیگناه کازرونی نیز صادر کنند.




امیر عزیز، من دفاع جمهوری اسلامی به هر شکل که باشد از فلسطین را محکوم میکنم چون پشت این دفاع نه دلسوزی و کمک بلکه اهداف سیاسی خوابیده است. از زمانی که خمینی سعی کرد قیام فلسطین را مصادره کند وضعیت آنها خرابتر شده است. حماس دستآورد آنها و همچنین دستآورد 
کسانی است که میخواستند فلسطینی ها را شقه کنند . کسانی که یاسر عرفات را از میان برداشتند. هر کس اندکی هم نام این رژیم را در اطلاعیه اش بیاورد از نظر من مشروعیت ندارد. اما اطلاعیه سیصد نفره که شما نیز می گویئد با محتوای آن مشکلی ندارید را نمیتوانم محکوم کنم. صرف اینکه امضا کنندگان آن با همین تعداد جنایت دیگری را محکوم نکرده اند! اتحاد انسانها با هم همیشه سر موضوعات مشخص شکل میگیرد. از نظر من محکوم کردن این جنایت بسیار خوب است . اما از طرفی شما به سرعت و تعداد امضا کنندگان اشاره کردید. به قول آخوندها بد نیست به مزاح اضافه کنم به امضای پانصد نفره ای که دو روزه مجاهدین در رابطه با دکتر قصیم و آقای روحانی منتشر کردند نیز نظری بیفکنید تا سرعت و تعداد دستتان بیاید. من هرگز ندیدم این پانصد نفر برای محکوم کردن جنایات رژیم همه با هم اطلاعیه ای منتشر کنند . می بینید که اگر روی این موارد دست بگذاریم دیگر باید بقولی در شهر هر آنکه هست گیرند . 


عاطفه عزیز، ما در محتوا هیچ اختلاف نظری نداریم، فقط شاید من خوش بینی شما را
در بعضی موارد نداشته باشم. نکته دیگر اینکه ادعای انسان‌دوستی نباید فقط در مواردی که بی هزینه است تجلی یابد، برای من معیار صداقت افراد میزان بهایی است که برای تحقق باور هایشان میپردازند. وقتی که میهن ما هر روز در جنایت ملایان می‌سوزد و میگدازد و صدایی بر نمی آید، چنین اطلاعیه های کاریکاتوری از دفاع از حقوق بشر است.




 
به هر حال اختلاف نظر هم داشته باشیم هیچ اشکالی ندارد بلکه بحث را غنی تر می کند. سلامت و پایدار باشید دوست عزیز






































هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر