۱۳۹۳ بهمن ۲۴, جمعه

سامان نسیم در معرض اعدام قرار دارد!


سامان نسیم جوان 21 ساله ای که در سن 17 سالگی دستگیر شده به اتهام محاربه قرار است در روز 30 بهمن اعدام شود! سامان که در زندان ارومیه بسر میبرد با انتشار نامه ای از شکنجه های وحشیانه 97 روزه در ابتدای دستگیری اش پرده برداشت. او مینویسد که در تمام مدت بازداشت شکنجه شده و تمام بدنش کبود و سیاه بوده است. او را برای ساعتها از دستها و پاها آویزان کرده اند و با تهدید به بازداشت اعضای خانواده اش به او گفته اند : " تو را هم مانند رفقایت با لودر خاک میکنیم. همینجا می کشیمت و روی قبرت بتون می ریزیم." ! سامان مینویسد : " شبها که می خواستم بخوابم با ايجاد سروصدا با وسايل مختلف منجمله کوبيدن در نمی گذاشتند استراحت بنمايم. در حالتی ما بين جنون و هوشياری بودم ، تمام اين ۹۷ روز بدين شيوه سپری شد." او همچنین میگوید که اعترافات او ساختگی و در زیر شکنجه بوده است. سامان را در طی بازداشت از تماس با خانواده و حق داشتن وکیل محروم کرده اند. او تمام مدت بازداشت در زیر شکنجه جسمی و روحی قرار داشته، در سلول تمام حرکات او حتی زمان توالت رفتنش را نیز فیلم برداری کرده اند! 9 زندانی دیگر کرد - سيد سام حسينی، جمال محمدی، بهروز الخانی، علی احمد سليمان، سيروان نژاوی، ابراهيم عيسی‌پور، علی افشاری، رزگار افشاری و محمد عبداللهی - به همراه سامان نسیم در خطر اعدام قرار دارند. اعتراض کنیم.

عاطفه اقبال - 24 بهمن 93 برابر با 13 فوریه 2015

#زندانی_سیاسی
#سامان_نسیم
#حقوق_بشر


Atefeh Eghbal
آخرین اخبار : دو تن از زندانیان دیگری هم که به همراه سامان به انفرادی برده شده بودند بنامهای سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری به زندان تبریز منتقل شده و زنده هستند. سامان نسیم و یونس آقایان به زندان زنجان منتقل شده اند. به خانواده علی و حبیب افشاری رسما اعلام کرده اند که ایندو برادر اعدام شده اند.

Atefeh Eghbal
به نقل از برادر سامان : سامان زنده است و در زندان زنجان بسر می برد. ولی احتمال اجرای حکم اعدام قریب‌الوقوع است.

Atefeh Eghbal
عفو بین الملل طی بیانیه‌ای خواهان اقدام فوری برای سامان نسیم زندانی محکوم به اعدامی شد که در سن ۱۷ سالگی بازداشت شده. این مرجع حقوق بشری خبر از ضرب و شتم سامان نسیم برای اخذ اعترافات تلویزیونی طی روز یک‌شنبه داد.

Atefeh Eghbal
سامان نسیم در تماس با خانواده‌اش در ۱۵ فوریه اطلاع داد: روز گذشته مردانی در لباس شخصی او را به بخش‌های امنیتی از زندان ارومیه بردند. او گفت این مردان، که به اعتقاد او متعلق به وزارت اطلاعات بودند مجهز به دوربین‌های دیجیتال و تجهیزات ضبط قابل حمل بوده، و او را برای چند ساعت برای ضبط تصویری «اعترافات» مورد ضرب و شتم قرار دادند، اما وی حاضر به انجام این کار نشد.

- منابع خبری به نقل از خانواده سامان نسیم، زندانی جوان کرد اعلام کرده اند که حکم اعدام او اجرا شده است.

خانواده‌ سامان نسیم، ماموران اطلاعاتی به خانواده سامان نسیم خبر داده اند که شنبه برای تحویل وسایل سامان به زندان ارومیه مراجعه کنند. این کمپین خبر داده که این زندانى سياسى توسط ماموران اداره اطلاعات اروميه و با حضور شخص دادستان عمومى و انقلاب اروميه در زندان مركزى اروميه اعدام شده است. 20 فوریه 2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر