۱۴۰۱ دی ۲۶, دوشنبه

گلشیفته فراهانی: مردم گرسنه هستند برای این انقلاب میکنند!

امشب #گلشیفته_فراهانی در ساعت پربیننده اخبار ۸ شب با کانال 2 فرانسه مصاحبه ای داشت که در آن نکات خوبی را مطرح کرد. اما در دو نوبت خبرنگار از او پرسید: مردم چرا انقلاب کردند. چه چیزی اینبار متفاوت است؟ او پاسخ داد، مردم گرسنه هستند!!
خانم فراهانی، مردم برای گرسنگی انقلاب نکردند. مردم برای آزادی به خیابان آمدند. خصلت اصلی این انقلاب، دفاع از آزادی و ضد دیکتاتوری مذهبی است. آنرا در این سطح نازل پایین نیاورید. اینهمه جوان کشته شده در اثر گرسنگی جانشان را کف دست نگذاشتند. اعتراضات بازنشستگان، غارت شدگان، کارگران در نوبت های قبلی خصلت اقتصادی داشت. این انقلاب همانطور که شما هم گفتید،از کشتن #مهسا_امینی شعله ور شد و موضوع آن گرسنگی نبود. شما بعنوان هنرپیشه ای شناخته شده در جامعه فرانسوی وقتی به مصاحبه ای چنین مهم دعوت میشوید باید در بکار بردن کلمات دقت کنید. انقلاب ما را بعنوان انقلاب گرسنگان به فرانسوی ها معرفی نکنید.
شما در این مصاحبه خودتان را به عنوان پل ارتباطی با جوانان ایران معرفی کردید. با اینهمه، امیدوارم تاکید شما بر گرسنگی که در مصاحبه قبلی هم مطرح کرده بودید، باورتان نباشد و ناشی از مسلط نبودنتان به زبان فرانسه باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر