۱۴۰۱ خرداد ۱۶, دوشنبه

تظاهرات بازنشستگان 16 خرداد

تظاهرات بازنشستگان امروز 16 خرداد در شهرهای تبریز، کرج، شوشتر ، تهران ا شعارهای : "دشمن ما همین جا است- دروغ میگن آمریکا است. " - فلسطینو رها کن - فکری به حال ما کن"
طبق خبرها رهگذران نیز به این تظاهرات ها پیوسته اند. در تبریز نیروهای سرکوبگر سعی در جلوگیری از حرکت تظاهر کنندگان دارند اما با تهاجم مردم ناچار به عقب نشینی شدند. همچنین شب گذشته، در #باباحیدر تعداد زیادی مردم با اسلحه به خیابان آمده و با شلیک تیرهوایی به جمهوری اسلامی هشدار دادند تا قاتل بهروز اسلامی را تحویل دهد.
بهروز اسلامی در اعتراضات اردیبهشت ماه توسط نیروهای بسیج کشته شد. طبق گفته شهود حسن میراحمدی، که از قاتلان بهروز است از شهر فرار کرده است.
آنچه که مشهود است این است که بحران در ایران فروکش نکرده است. مردم به هر بهانه ای به کوچه و خیابان می آیند و اعتراض خود را بیان می کنند. اما متاسفانه عده ای هم در کمین نشسته اند که بلافاصله اعتراضات آنها را مصادره کرده و از دور به جیب خود بریزند و پیام و رهنمود بدهند. می بینیم که در فیلم هایی که بلافاصله از تظاهرات امروز منتشر شده هیچ شعاری در رابطه با حمایت از هیچ شخص یا گروه و حزب سیاسی وجود ندارد. اما بعد از مدتی ویدئوهای صداگذاری شده بیرون می آید تا اعتراضات مردم را تصاحب کنند و به جیب بریزند. اگر ما بخواهیم رهبران خود خوانده از هر گروه و حزبی پیام حمایت و رهنمود و فرمان ندهند و رسانه های گوش به فرمان بجای پخش تظاهرات مردم، پیام این رهبران را پخش نکنند. باید چه کسی را ببینیم؟
عاطفه اقبال - 6 ژوئن 2022

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر