۱۳۹۱ شهریور ۱۷, جمعه

برای نجات جان غلامرضا خسروی

دوستان عزیز، دوشنبه 20 شهریور یعنی سه روز دیگر زندانی سیاسی غلامرضا خسروی اعدام خواهد شد. بر تک تک ماست که تمامی تلاشمان را برای برانگیختن افکار بین المللی بکار بگیریم تا شاید اعتراض ها باعث لغو این حکم ضد انسانی شود. مادر و فرزندی چشم انتظار غلامرضا هستند. نگذاریم اعدامش کنند. من آدرسهایی که پیدا کردم را برای تماس میگذارم :
Fax: +41 22 733 20 57 Tel: +41 22 734 60 01 : صلیب سرخ جهانی

سازمان ملل- بان کی مون : inquiries@un.org

1-202-647-5291 : وزارت خارجه امریکا

هیلاری کلینتون : Fax: 202 647 1579
Hillary Clinton : secretary@state.gov

کاخ سفید : 1-202-456-1414 - 1-202-456-1111
president@whitehouse.gov

وزارت خارجه فرانسه : Tél. (33) (0)1 43 17 53 53
آدرس : 37, Quai d’Orsay - 75351 Paris

دوستان اگر آدرس و شماره تلفن های دیگری دارند لطفا همین جا به اشتراک بگذارند. شماره و ایمیل وزارت خارجه و یا صلیب سرخ در هر کشور می تواند قابل استفاده باشد.

عاطفه اقبال - 17 شهریور 91 - 7 سپتامبر 2012

دلم امشب گرفته است. برای فردا حکم اعدام کسی صادر شده است. هنوز از لغو آن سخنی در میان نیست. باید تا آخرین لحظه تلاش کرد. نه برای اینکه اگر او را اعدام کردند عذاب وجدان نداشته باشم بلکه برای اینکه تا آخرین لحظه کاری کرده باشم و شاید این اعدام را بتوانیم لغو کنیم دست به هر تلاشی که باشد باید زد. اگر قرار است غلامرضا و غلامرضا ها اعدام شوند بگذار که من تا آخر عمر عذاب وجدان داشته باشم. اگر کاری باید انجام شود برای آرام کردن عذاب وجدان نیست برای نجات جان غلامرضا هاست. گرچه رژیم صفی طولانی از زندانی و اعدامی درست کرده و ما باید هر روز دنبال آن بدویم. ولی باید کاری کرد. غلامرضا نباید اعدام شود. این تنها جمله و خواسته ای است که این روزها در تمام وجود من پرپر می زند. کاش فردا صبح و صبح های دیگر غلامرضا هنوز زنده باشد. کاش دل مادرش و دل پسر کوچکش امشب تا صبح نلرزد. کاش... این رژیم ضد انسانی از میان برداشته میشد. کاش همه ی اینها یک کابوس باشد..

-از وقتی سرم را بر زمین گذاشته ام کابوس می بینم...پدر آمده است ... نگران است....میخواهد مرا آرام کند ولی نمیتواند....حرف نمیزند فقط با چشمهای نگران مرا می نگرد... جغدهایی خبر پرپر شدن گلی را می آورند..... شهید پروران شمع هایی را در دو ردیف کنار هم می گذارند و در گوش یکدیگر نجوا میکنند ... دوان دوان و بغض در گلو با اشک هایی که جاری می شوند در خیابان می دوم..... نمیخواهم خبر را به کسی بدهم ... در فیس بوک می نویسم : میروم تا به کوه بزنم... وسط خیابان دستهایم را به دو طرف می گشایم... گویا بالهایی بر تنم می روید... به آسمان پرواز میکنم و بالای یک بلندی می ایستم... و دیگر هیچ.......... از خواب پریدم... هراسان ...با دستانی که می لرزد اخبار را چک میکنم.. غلامرضا هنوز زنده است... هنوز زنده است.... چه آرامشی... این قلب زیبا هنوز می طپد... کاش طلوع های بسیار دیگر نیز این قلب پر از زندگی بطپد... کاش به آغوش خانواده اش بازگردد... کاش زنده بماند تا ما شرمنده انسانیت نشویم...کاش..... دلم می لرزد ولی روشن است... شاید که نویدی در راه است...شاید که نوری بر دلها بتابد... شاید که ....

- یک تومار هست که من همین جا لینکش را گذاشته ام امضا کنید تا تعداد هر چه بیشتر شود. بعد هم اگر میتوانید به شماره تلفن های ارگانیسم های حقوق بشری زنگ بزنید و ایمیل بفرستید.باید سعی کرد که با فشار بین المللی این اعدام را کنسل کرد. به روزنامه های کشورتان .. به وزارت خانه ها و صلیب سرخ جهانی وو باید تماس گرفت. هر کس هر کاری که بنظرش میرسد باید انجام دهد... تا شاید بتوان این اعدام را لغو کرد. متشکرم

-یوسف ندرخانی ساعاتی پیش از زندان رشت آزاد شد. آزادی او فقط به یمن فشار افکار داخلی و بین المللی میباشد. ما میتوانیم حکم اعدام غلامرضا خسروی هم با این فشارها ملغی کنیم. تلاشهای خود را دست کم نگیریم. تا آخرین لحظه باید هر کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم. فقط یکروز به حکم اعدام باقیست. مادر و پسر غلامرضا چشم به این تلاشها دوخته اند. با هر کجا که میتوانید تماس بگیرید و خبر حکم اعدام را بدهید و بخواهید که مداخله کنند.

-دوستان عزیز حکم اعدام غلامرضا خسروی برای فردا صبح میباشد. در این مدت کم هر چقدر که میتوانید با وزارت خانه و ارگان های حقوق بشری و رسانه ها در کشورهای خود تماس بگیرید تا شاید بتوانیم با فشار افکار عمومی حکم اعدام را ملغی کنیم. مادر و پسر غلامرضا چشم براهش هستند. وقت بسیار کم است. هر آنچه که از دستمان بر می آید را انجام دهیم.

-سعید شیرزاد از زندان آزاد شد و از غلامرضا خسروی خبر آورد. روحیه غلامرضا عالیست..و هنوز در بند بوده است. غلامرضا تاکید کرده که از قول خودش به دیگران بگوید که او سرحال و با روحیه است.. انگار نه انگار که امکان اعدامش فردا صبح می باشد...غلامرضا از فردای رهایی گفته است... از روزهایی که در آینده رقم خواهد خورد. از برابری و جهانی بدون ظلم

اینها حرفهای غلامرضا است که به ما منتقل شده است ولی ما باید برای لغو حکم اعدام او تا آخرین لحظه تلاش کنیم. غلامرضا نباید اعدام شود. تا آخرین لحظه با هر ارگان بین المللی و حقوق بشری و رسانه ها که میتوانیم تماس بگیریم .... غلامرضا هنوز زنده است و ما نمیخواهیم اعدام شود. لغو اعدام و آزادی او را فریاد کنیم.

-دلنوشته غلامرضا خسروی از زندان اوین در پای چوبه دار : هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق - ثبت است در جریده عالم دوام ما - به امید فرا رسیدن بهاران آزادی غلامرضا خسروی بند 350 اوین 19 - 5- 91    غلامرضا این دلنوشته را در پشت کلاهی به بیرون از زندان فرستاده. لغو زندان و آزادی او را فریاد بزنیم.

-دوستان از قرار حکم اعدام غلامرضا که قرار بود امروز صبح اجرا شود موقتا متوقف شده است. هنوز خبر بیشتری ندارم. خدا کند خبر درست باشد. اگر چنین است هزاران تبریک بر تک تک کسانی که قلبشان با قلب غلامرضا این روزها طپید و می طپد..

دوستان به گرفتن تماسها باید ادامه داد تا زمانی که خبر لغو اعدام محق گردد. نباید با این خبر کارهایمان را متوقف کنیم. باید تضمین لغو اعدام را بدست بیاوریم . تا زمانی که حکم اعدام منتفی نشده یعنی خطر هنوز بر بالای سر غلامرضا می باشد. معلوم است که تلاشها تا اینجا نتیجه داده است. باید هر چه بیشتر تلاش کنیم تا غلامرضا سرش بالای دار نرود. امروز ادارات در اروپا و آمریکا باز میشود و تلاشها بیشتر نتیجه خواهد داد. هر کس حتی اگر فقط با یک ارگان حقوق بشری یا بین المللی و یا رسانه های کشورش تماس بگیرد راه باز میشود... تلاشهایمان را دست کم نگیریم.

لینک و نظرها در فیسبوک




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر