۱۴۰۰ مرداد ۳۱, یکشنبه

وقاحت دژخیم

وقاحت دژخیم!
سفیر جمهوری اسلامی در سوئد روز گذشته بعد از ملاقات با حمید نوری سوئد را به نقض کنوانسیون های جهانی متهم کرده و مدعی شده است: " حمید نوری مورد شکنجه روحی و جسمی و هتک حرمت اعتقادی و نقض حقوق " قرار گرفته! حمید نوری نیز قبلا در دادگاه استکهلم معترضانه فریاد زده بود که حقوقش نقض شده!
این دژخیمان وقاحتشان از حد گذشته است. ما هنوز زنده ایم و یادمان نرفته است، دادگاه های با چشم بسته چند دقیقه ای بعد از شکنجه و حکم های اعدام قله ای را! یادمان نرفته، مثله کردن و کشتن #ستار_بهشتی زیر شکنجه را! یادمان نرفته به میدان اعدام بردن #محمود_محبوبی بعد از شکنجه وحشتناک روی برانکارد را! یادمان نرفته دهه شصت را، ناخن کشیدنها و فریاد عزیزانمان زیر شکنجه را! یادمان نرفته تابوت های قزلحصار را که زندانیان سیاسی که زنده مانده اند هنوز با مشکلات روانی آن درگیر هستند. یادمان نرفته قتل عام 67 را که در دو دقیقه حکم صادر می کردند. یادمان نرفته شکنجه #برادران_افکاری را! #بهنام_محجوبی #رامین_حسین_پناهی زانیار و نوید و ساسان و .... یادمان نرفته هزاران هزار زندانی سیاسی را که تا دم مرگ برده اید: #آرش_صادقی #آتنا_دائمی #محمد_نوری_زاد #سپیده_قلیان #مریم_اکبری_منفرد #ارژنگ_داوودی #زینب_جلالیان و هزاران زندانی سیاسی دیگر را. این زخم ها بر وجود ما تا زنده ایم، باقیست.
دژخیم حمید نوری در سوئد در بهترین شرایط در حبس است و وقیحانه ادعای نقض حقوق می کند! به این میگویند وقاحت آخوندی!
عاطفه اقبال - 22 اوت 2021
- به گزارش خبرگزاری مهر، احمد معصومی‌فر سفیر کشورمان در سوئد، در صفحه شخصی خود در توئیتر از دیدار با یکی از زندانیان مقیم ایران در این کشور خبر داد و گفت: پس از ۲۰ روز پیگیری موفق به ملاقات با شهروند ایرانی در زندان شدم. شواهد حاکی از کاربرد خشونت و نقض کنوانسیون‌های، مقابله با شکنجه و رفتارهای غیرانسانی، ظالمانه و تحقیرامیز (۱۹۸۴) مواد ۱، ۱۲، ۱۶حقوق مدنی وسیاسی (۱۹۶۶) مواد ۱۰، ۹، ۷ و ۱۴ و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر (۱۹۵۰) مواد ۵، ۳ و ۷ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر