۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

قتل بابک خرم دین ابعاد تازه ای می گیرد!

برخی از کامنت ها :

Far Zaneh

چه ربطی داشت. الان دارید ازین قاتل ها حمایت میکنید

Parvane Aref

میدونم از من شاید ناراحت بشید عاطفه جان. به رسم انتقاد و اما صادقانه و دوستانه بگم که گاهی از موضعگیری های یک خطی شما من هم جا میخورم. مثل همین که استفاده کردید. امیدوارم  به قصد ایجاد توجه در سوسیال مدیا نباشه!

Atefeh Eghbal
 پروانه گرامی، بحث های جدی، درگیری های عامیانه نیست که منجر به دلگیری بشود. در بحث جدی باید حرف را قاطعانه بدون توهین زد و منتظر جواب جدی بود. اما در مورد کامنت شما، اینکه شما از موضعگیری های یک خطی من جا میخورید، بهتر است سر هر کدام که جا خوردید بحث را مطرح کنید تا با توجه به مطلب پاسختان را بگیرید. در رابطه با مطلب فعلی، شما می توانید با من موافق نباشید. میتوانید بصورت جدی نقاط ضعف آنرا بنویسید تا در مورد آن گفتگو کنیم. اما نمیتوانید تفهیم کنید که این نوشته ها چون کوتاه است برای " جلب توجه در شبکه های اجتماعی " میباشد. این دیگر نقد و انتقاد نیست، صادقانه و دوستانه هم نیست. بلکه توهین نام دارد. ضمن اینکه نشان میدهد شما به کارکرد این کوتاه نویسی ها که توسط فیسبوک و توئیتر ایجاد شده واقف نیستید. کوتاه نویسی و بیان یک مطلب بلند در یک خط خود یک شیوه نوشتاری است. ولی همه به آن شاید مسلط نباشند. مگر اینکه شما توئیتر و فیسبوک را هم متهم کنید که اساسا برای اینکه نفرات بتوانند جلب توجه کنند این امکان را بوجود آورده اند. سلامت باشید.

Parvane Aref
 در توییت هم عاطفه جان برای تحلیل و کنکاش در چنین مسایلی رشتو پشت هم گذاشته میشه. در مورد ریشه ی بیماری یه سایکوپات میشه بحث های روانشناسی تخصصی کرد که من تخصص ندارم اما ربط دادنش به جنایت های بی شمار این رژیم و قتل های زنجیره ای سیاسی رژیم باعث لوث شدن واقعیت میشه. یک فرد سیاسی همیشه از حقیقت حرکت می کنه. به مردم حقیقت رو میگه.

Atefeh Eghbal
 پروانه عزیز اینکه در توئیت نیز بعضی رشته توئیت می گذارند. دیگر ابتکار شخصی است و من هم از آن گاهی استفاده میکنم. اما کارکرد توئیت و این امکان نوشته های کوتاه فیسبوک این نیست. اینها برای کوتاه نویسی درست شده است. با این گونه تفکر باید هر کاریکاتوریستی هم یک مطلب بلند در پی کاریکاتورش بنویسد. همانطور که نوشتم کوتاه نویسی یک شیوه است امکان دارد شما دوست نداشته باشید یا راه استفاده از آنرا ندانید. نظر شما محترم اما نمیتوانید از دیگران بخواهید که از آن استفاده نکنند. ضمن اینکه شما معلوم است که منظور مرا از این نوشته کوتاه نگرفته اید. در مطلبی توضیح خواهم داد. موفق باشید.

Kazim Karami

مملکت آخوند زده! آیا مقامات حکومتی که فرزند خود را کشتند به یاد دارید!؟ پدر بابک خرمدین: عذاب وجدان ندارم!
پدر بابک خرمدین: «از هیچ کدام از قتل‌هایی که کردم عذاب وجدان ندارم! کابوسی به سراغم نمی‌آمد چون احساس گناهی نمی‌کردم.»
آیت الله محمدی گیلانی که دو فرزند خود را به اتهام سیاسی اعدام کرد، حسن روحانی پسرش را کشت و یا محسن رضایی کمک کرد تا پسرش به دام گروه ترور سپاه بیفتد، با این مردک جانی چه تفاوتی دارند؟ بغیر از اینکه آنها مسوول هستند و این یکی نیست!

Maryam Ghaemmaghami



کدام یکی شان با ساطور در حمام منزلشان فرزندانشان را مثله کردند؟
جناب کرمی، مدت هاست که کشتارگاه ها صنعتی شده اند. در قصابی ها، کارد و اره همگی برقی اند. ساطور مدت هاست که فقط دست شیرعلی قصاب دائی جان ناپلئون است.امکان چنین عملی در حمام منزل در یک مجتمع مسکونی وجود ندارد. قند بخواهی حبه کنی، همسایه ها معترض صدای ناشی از ضربات قند شکن اند. اشاره شما به موارد ذکر شده هم همگی وجه سیاسی دارند

Kazim Karami
خانم گل : لطف کنید منظورتانرا بنویسید ازینکه چنین قتلهایی ریشه در مناسبات فرهنگی جامعه دارد شکی نیست اما لطفا این نکته را بدانید که همه اتفاقات بنوعی با سیاست رابطه دارد !

Maryam Ghaemmaghami

 امکان مثله کردن با چاقو و ساطور اشپزخانه وجود ندارد. در حال حاضر در کشتارگاه ها هم، ذبح گاو و گوسفند به طریق مکانیزه و با ساطور برقی انجام می شود. در قصابی ها اره برقی جانشین ساطور شده است. یعنی ساطور قصابی که سابقا استفاده می شد، از رده خارج و نایاب است.
از طرف دیگر زندگی آپارتمانی خصوصا با فرهنگ ایرانی چنین است که معمولا از وضعیت زندگی همسایگان با خبریم و اگر چیزی مخل آرامشمان باشد حتما به دیگری اعلام می کنیم. استفاده از ضربات ساطور و به تبع صدای ناشی از آن، حتما همسایگان را متوجه شرایط غیر معمول می کرد.
مناسبات فرهنگی صرفا در قتل های ناموسی خلاصه نمی شوند و در تایید حرف شما به همه اتفاقات به نوعی و برخی به طرق عدیده و مختلف با سیاست ارتباط دارند، شاهدش مثال های خودتان

Zohre Fard

چقدر به موقع اطلاعات سپاه توانست این جریان را به راه بیندازد. توافقاتی که در جریانه، بده بستان‌هایی که انجام شده و منتظر جا افتادن سیلی که خود راه اندازی کرده است و بعد اعلام هر آنچه که خود صلاح بدانند. مشکل مردم ما نداشت حافظه تاریخی ست. آنکه سینما رکس را به آتش کشید و چطور با برنامه مردم را متوجه حکومت وقت کرد، درسش را به خوبی از حفظ ست و میداند که چه کار می‌کند.

Ahad Nemonehkhah

امکان وقوع چنین جنایت های خانوادگی در تمامی نقاط جهان ممکن است و میسر ,,که عموما هم ریشه های روانی دارند ,,,متاسفانه فاجعه زمانی رخ می دهد که در ایران تحت حاکمیت آخوند ها مرتکبین این گونه اعمال برای فرار از مجازاتهای قانونی و شماتت های اجتماعی , به قوانین فقهی مذهبی آخوندی و سنت ها و فرهنگ منحط آخوند زده اتکا می کنند و نجات هم می یابند و قربانی خود را دوباره قربانی میکنند

Masoud MeymanatJavid

تازه هفته دیگه کنفرانس مطبوعاتی دارن میگن بروس لی رو هم مادره کشته

Maryam Ghaemmaghami

فعلا کارکنان سفارت عربستان در ترکیه با خرمدین پدر در حال مذاکره بر سر قتل قاشقچی اند

Mina Zarrin

یاد حرف ایدئولوک اصلاح طلبان اشغال (حجاریان) افتادم که؛
ما افکار مردم را مانند خمیر بازی کودکان شکل می دهیم. موج ایجاد می کنند و بجای مدیریت، همراهی میشود.

Mohammad Jandaghi Semnan 

عاطفه عزیز این پست تان را بردارید. آبروریزی است و توهم برانگیز، که توهم شستن دست قاتلین ناموسی بهمراه دارد، که چنین قتل هایی در ایران اسلام زده کم توسط پدران و مادران بی شعور و برادران احمق اتفاق نمی افتند.

Atefeh Eghbal
محمد عزیز بگذارید حداقل در این فیسبوک خودسانسوری نکنیم. هر کس نظرش را می نویسد. دیگران هم در مورد آن مخالفت یا موافقت خود را اعلام میکنند. همین اختلاف نظرها ذهنها را از راکد بودن بیرون می آورد. ضمن اینکه شما و بعضی از دوستان منظور مرا از این نوشته نگرفته اید. در یک مطلب توضیح خواهم داد.

با درود عاطفه عزیز نوشتن چند سطر کوتاه بدون توضیح منظورتان، باعث ایجاد توهم و برداشت اشتباه از سوی خوانندگان می‌شود. از این‌رو توصیه کردم که حذف کنید، تا زمانی که دیدگاهتان را کامل بیاورید که شبهه ای ایجاد نکند. وگرنه بحث خودسانسوری نیست. با پوزش و با احترام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر