۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۸, شنبه

انتقال 14 نفر از لیبرتی به آلبانی

خبار تکمیلی : 14 نفر از ساکنان لیبرتی دیشب - چهارشنبه 16 می - وارد شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی شدند. وزیر کشور آلبانی " فامور نوکا" گفت که روند پناهندگی این افراد بسرعت انجام خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که این نفرات در حال حاضر نباید از شهر تیرانا خارج شوند. مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل در عراق انتقال اولین سری ساکنان لیبرتی به آلبانی را قدمی مثبت در جهت خروج باقیمانده اعضای مجاهدین از عراق توصیف کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با تشکر از کشور آلبانی از رهبران مجاهدین خواست که در روند انتقال اعضای این سازمان به کشورهای ثالث، «همکاری کامل» داشته باشند. او همچنین گفت: «این وظیفه رهبران مجاهدین خلق است که دسترسی آزاد و بدون مانع ساکنان به ناظران حقوق بشر سازمان ملل را تسهیل کنند."
اسامی افراد منتقل شده به آلبانی هنوز اعلام نشده است. همچنین تا این لحظه مجاهدین خبر انتقال اولین سری ساکنان لیبرتی را در سایت های رسمی خود منتشر نکرده اند.
عاطفه اقبال - 18 می 2013



کامنت ها

Atena Akhavan
به امید آزادی همه مجاهدین اسیر از انفرادی های مسعود و مریم

Behrooz Khoshnod
انتشار اسامی افراد منتقل شده به آلبانی از سوی مرتبطان با وزارت اطلاعات آخوندی
در پی اعتراضهای نمايندگان قانونی و وکلا و مشاوران حقوقی و کميسيون خارجه شورای ملی مقاومت به اقدام پليسی به تاريخ 17 مه در انتشار اسامی افراد منتقل شده به آلبانی، کميساريای عالی پناهندگان در ليبرتی، انتشار يا انتقال و علنی کردن هر گونه اسم يا ليست اسامی را از جانب کميساريا و دفاتر و نمايندگان و کارمندان آن قوياً تکذيب کرد. کميساريا تأکيد کرده است که بر اساس ضوابط آن، هر گونه اطلاعات مربوط به پناهندگان و پناهجويان، محرمانه و غيرقابل انتشار است و از اين رو اسامی به هيچ طرف ديگری داده نشده است.
از آنجا که اسامی افراد به جز کميساريا، به طور انحصاری در اختيار کميته اشرف و ليبرتی در نخست وزيری عراق بوده، که تحت نفوذ وزارت اطلاعات آخوندها و نيروی تروريستی قدس سپاه پاسداران است، جای ترديد نيست افراد و منابعی که به سرعت به انتشار اسامی که يک اقدام نفرت انگيز پليسی است مبادرت کرده اند، تحت هر نام و عنوان و پوششی، در ارتباط با وزارت بدنام شکنجه و جاسوسی قرار دارند و مجری خطوط آن هستند.
اين يک حلقه از توطئه های وزارت اطلاعات برای اخلال در روند کار کميساريای عالی پناهندگان و انتقال افراد به کشورهای ديگر است. در همين راستا اطلاعات آخوندها ادعا کرد: «کارشناسان معتقدند، با حضور اين عده در آلبانی، کشورهای بالکان در آينده شاهد بمب گذاريها و خرابکاريهای سودمند برای آمريکا و رژيم صهيونيستی خواهد بود» (شبکه خبر حکومتی -27ارديبهشت).
روزنامه حکومتی قدس 29ارديبهشت نوشت: «دستگاه ديپلوماسی ما بايد سالی بريشا [نخست وزير آلبانی] را متوجه اين رفتار خطرناک او در قبال کشور و مردمش و روابط دوجانبه اش با تهران، بنمايد».
کميسيون امنيت و ضدتروريسم شورا، نسبت به انتقال اسامی و اطلاعات مربوط به ساکنان اشرف و ليبرتی از سوی دولت عراق به گشتاپوی آخوندها که تا کنون دستگيری بسياری از خانواده ها يا تحت فشار قرار دادن آنها را موجب شده است، هشدار می دهد و حکومت مالکی را مسئول عواقب اين اقدامهای ضد قانونی عليه ساکنان و خانواده هايشان در ايران می شناسد. دولت آمريکا و ملل متحد بايد حکومت عراق را از دسترسی گشتاپوی آخوندی و نيروی تروريستی قدس به اطلاعات افراد و ليست اسامی برحذر دارد.
کميسيون امنيت و ضدتروريسم
شورای ملی مقاومت ايران
31ارديبهشت 1392

Hamid Amin
ديروز سازما ن (طبق معمول از جانب شو را) اطلا عيه داده و اونهاي را که
اسّا می 14 پناهنده به البا نی را افشا کردن به مزدوری رژيم متهم کرده.
به اين دليل که حتماً رژيم به اينها اسا می را داده!! ميدانيم که
امريکا تمام مشخصا ت تک تک افراد سازما ن در عراق را دارد از جمله
تاريخچه، عکس، اثر انگشت و حتی د ن ا ( DNA) افرا د را دارد
چون از جانب امريکا و خود سازما ن هم اعلام شده که در پرسه
تسليم شدن به امريکا اينکار چندين با ر به وسّيله سازما نها ی
مختلف امريکا انجام شده.
در اينکه اين مشخصا ت از جانب عراق به ايران هم داده شده
هيچ شکی نيست پس تنها خواجه حافظ شيرازی و مردم ايران اين اطلا عات را ندارن.
اين اسا می ميتونه از جانب هر کدام از جمله :امريکا، عراق، البا نی، ايران، سازما ن ملل ، و
خبرنگا را ن اين کشورها يا افراد و ا بسته به آنها درز کرده باشد ،
حالا چرا سازما ن ميخواد اينطور و انمود کند که رژيم اينها را به کمپين
خا نوم اقبا ل داده (يعنی خود رژيم نميتونست اينکارو بکنه؟) چيزی جز
دست خالی سازما ن برای تهمت زدن و بی پرينسيپی و بيشرفی آنها را ميرساند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر