۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

فرهنگ موس موس کردن

فرهنگ " موس موس " کردن یک فرهنگ نازل است و کسانی از آن استفاده میکنند که به عمل و حرف خود اعتقاد کافی ندارند. کسانی که شخصیت واقعی داشته باشند نه "موس موس" میکنند و نه تحت تاثیر " موس موس " کردن کسی قرار میگیرند. باید رک و راسخ حرفی را که به آن اعتقاد داریم بیان کنیم و از هیچکس برای بیان افکارمان نترسیم. 

عاطفه اقبال - 2 ژانویه 2011


موس موس کردن از فرهنگ دهخدا : (اصطلاح عامیانه ) دم جنبانیدن و پوزه به پر و پای کسی مالیدن چنانکه سگ . مانند سگ دهان سودن به هرجای . (یادداشت مؤلف ). مانند سگ دنبال کسی با حال تبصبص و تملق یا تملقی سخت رفتن . به تملق همیشه دنبال کسی رفتن به انتظار سودی . تملقی به دنائت . مثل سگ که برای صاحبش دم جنباند تملق و تبصبص نمودن . تملق نمودن با عمل و گفتار. تملق و چاپلوسی . (یادداشت مؤلف)

Commentaires

Reza Tanha
عاطفه جان ءموس موس " کردن پاره ا ی از فرهنگ غلط ماست از زمان پادشاهی به خاطر اینکه احترام کاذب برای کسی بگذارند معمول بوده ! فقط عوض شدن نسل و بالا رفتن سطح فرهنگ مردم کنک میکنه از شرش خلاص شویم ! وگرنه باز هم افراد بی صلاحیت مثل خامنه ای و احمدی نژاد بر مردم حکومت میکنند ! مرگ بر دیکتاتور مذهبی فاشیستی !!
Gérer
7 ans
J’aimeAfficher plus de réactions
Atefeh Eghbal
دقیقا رضا جان همینطور است و متاسفانه تا اعماق افکار خیلی ها ریشه دوانده است. خیلی ها آنرا اساسا با احترام گذاشتن به دیگری اشتباه میکنند . یعنی هم خودشان را گول میزنند و هم دیگران را.
Gérer
7 ans
J’aimeAfficher plus de réactions
















هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر