۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

حکم اعدام طارق عزیز معاون نخست وزیر صدام حسین یک انتقام کشی آشکار از طرف رژیم ملاها

 امروز خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دادگاه عالی عراق طارق عزیز معاون نخست وزیر در رژیم صدام حسین را به اعدام محکوم کرده است. اتهامی که برای این حکم ابلاغ شده است سرکوب گروه های شیعه عراقی در دهه هشتاد میلادی می باشد. سعدون شاکر رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق و عبد حمید حمود یک مسئول دیگر در رژیم سابق عراق نیز به همراه طارق عزیز به اعدام محکوم شده اند." زیادعزیز " پسر طارق عزیز که در اردن است امروز در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت که صدور حکم اعدام برای پدرش فقط یک انتقام جویی از طرف حزب حاکم شیعه و یک عکس العمل نسبت به افشای اسناد شکنجه ها توسط ویکی لیکس دانست.

ویکی لیکس در مجموعه ای چهارصد هزار سندی که روی اینترنت گذاشته است سپاه پاسداران ایران و عواملش در عراق را مسبب قتل و ترور و جوخه های مرگ و شکنجه عراقیان میداند. این اسناد نشان می دهد که سپاه قدس - شاخه برون مرزی سپاه پاسداران - پشت تامین مالی و تسلیحاتی و گرداندن گروه های تروریستی در بغداد و بصره و سایر نقاط عراق قرار داشته است.

 این افشاگری که ضربه ی بسیار مهلکی برای رژیم ایران و دست نشانده هایش در عراق محسوب میشود. به چهره مالکی که میخواهد با هر وسیله ای دوباره دولت را در عراق بدست بگیرد ضربه ی جانانه ای وارد کرده است. مالکی که بدستور ایران از قدرت خود به نفع ملاها استفاده کرده است میترسد که با از دست دادن دولت همه ی توطئه های پشت صحنه ی او از جمله سرکوب و فشار به روی مخالفان رژیم ایران در شهر اشرف که به دستور شخص خامنه ای و با کمک رژیم ایران صورت گرفته بود افشا شود. لازم به یادآوری است که در سال گذشته مصادف با سرکوب و کشتار مردم ایران در تظاهرات ،گروه سرکوب مالکی نیز به مجاهدین مستقر در اشرف بصورت رذیلانه ای حمله کرده و باعث کشته شدن یازده تن از آنها شد. حالا با سندهایی که توسط ویکی لیکس منتشر شده است جنایات دولت مالکی در سرکوب مردم عراق نیز افشا شده است و در سطح جهانی رژیم ایران و دست نشانده هایش در عراق را بی آبرو کرده است.

البته به نظر میرسد که این افشاگری ها به چرخش سیاست آمریکا در منطقه بویژه عراق ربط داشته باشد. و آمریکا تصمیم گرفته است که دست رژیم ملاها را از منافعش در منطقه کوتاه کند. این افشاگری ها اولین ضربه را به پایگاه اصلی رژیم در عراق زده است.

طارق عزیز که از سال ۱۹۷۹ حدود بیست و سه سال معاونت نخست‌وزیری عراق را در رژیم صدام حسین برعهده داشت در آخرین مصاحبه خود با روزنامه گاردین که در سلول زندان انجام شد.  رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که با خارج ساختن نیروهاى آمریکایى از عراق این کشور را به دست «گرگ‌ها» مى‌سپارد.

حکم اعدام طارق عزیز نیز یک عکس العمل آشکار رژیم ایران در برابر این افشاگری ها می باشد. همانطور که قتل صدام حسین نیز به عنوان یک انتقام کشی شخصی از طرف رژیم ملاها در روز عید قربان به اجرا درآمد. 

باید دید که سیاست جدید آمریکا در عراق راه را به کدام سمت می برد؟ آیا علاوی با این آبروریزی اخیر مالکی بالاخره قدرت را در دولت بدست می گیرد؟ آیا عراق از زیر نفوذ سپاه پاسداران رژیم بیرون می آید و مردم عراق بعد از این جنگ خانمانسوز نفسی به آرامی خواهند کشید؟ و یا اینکه دور تازه ای از رقابت ها و پوئن دادنهای دو طرفه آمریکا و ایران در عراق آغاز خواهد شد. البته به قیمت جان و مال و خون مردم بی گناه عراق.

عاطفه اقبال - سه شنبه 26 اکتبر 2010

لینک و نظرها در فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر