۱۳۸۹ فروردین ۸, یکشنبه

علاوی: آمده ایم که این کابوس را از دوش مردم عراق برداریم

دکتر ایاد علاوی پس از پیروزی ائتلاف العراقیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اگر دستگیری، حذف، ارعاب، ترساندن، بکارگیری تبلیغات ظالمانه و سیاه نبود قطعا ائتلاف العراقیه ۱۲۵ تا ۱۳۰ کرسی در پارلمان به دست میآورد. وی افزود: شکی نیست مراحلی که روند سیاسی در عراق گذرانده, مراحلی سخت و خسته کننده و طاقت فرسا بود و عراق را به وضعیت غیرقابل قبولی رساند. وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم. همه امکانات چه خدماتی و چه اقتصادی وحتی امکانات بشری پس رفت داشته است. ما میلیونها پناهنده در خارج داریم. میلیونها نفر در داخل عراق کوچ کرده اند .

همه ما و همه نیروهای سیاسی باید با قاطعیت برای از بین بردن این ظلم و برگرداندن همه فرزندان عراق، گذشته از دین و قوم و دیدگاه سیاسی شان فعالیت کنند…

سوال: فراکسیون دولت قانون که در انتخابات دوم شده است از شما شکایت کرده است آیا ممکن است که تاثیر داشته باشد؟

علاوی: ما اعتراضمان را ارائه کردهایم و ملاحظاتمان را نسبت به آنچه که قبل از انتخابات صورت گرفت ازجمله دستگیری، حذف، ارعاب، ترساندن، بکارگیری تبلیغات ظالمانه و سیاه و ترساندن مردم و ما هم اعتراضمان را تقدیم میکنیم و خواستار بازگرداندن حق به اهل آن هستیم. …. ما نیامدیم که نخست وزیر شویم یا وزیر شویم یا رئیس جمهور شویم.

ما باید همه با هم برسر صیغهای که باید در عراق حاصل شود و پیشرفت به جلو، با ثبات و قدرت توافق کنیم و این کابوس را از دوش مردم عراق برداریم و لبخند را به تمام عراقیان برگردانیم

رئیس ائتلاف العراقیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود در بغداد، در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت آینده عراق گفت: بنای نهادهای دولتی حرفهای، تخصصی و با کفایت که بتواند خدمات مناسب را به مردم عراق ارائه نماید و امکانات اقتصادی را ارتقاء دهد تا خانواده عراقی به راحتی زندگی کند و در فقر بسر نبرد.

این ارتش بیکاران مسئولیت واقعی همه ماست. مسئولیت دولت قانون، مسئولیت العراقیه و ائتلاف کردستانی و مسئولیت همه است. همه نیروهای سیاسی که در روند سیاسی هستند اعم از برنده یا بازند. این منطقی است که باید براساس آن حرکت کنیم و عمل نماییم و در جهت تحقق کرامت عراقیان قدم برداریم.


وی افزود: بعد از جنگ آنچه که در عراق رخ داد خلاء بزرگی بود. وقتی دولت از هم پاشید و عراق در مسیر سهمیه بندی قرار گرفت. این خلاء باعث دخالتها از طرفهای بسیاری شده. منطقهای یا غیر منطقهای. ما الان در صدد بنای پروژه دولت عراق هستیم مسأله دوم حاکمیت و عدم دخالت در امور حاکمیتی و امور داخلی است. عراق در امور دیگران دخالت نمی کند و دیگران نباید در امور عراق دخالت کنند. این مبنای سیاست خارجی است در مورد بازداشت شدگان زندانی، باید تمامی پروندههای آنان بازنگری شود. اگر آنها به دلایل سیاسی زندانی شدهاند باید آزاد شوند.

علاوی برنامه سیاسی دولت آینده را تشریح کرد
دکتر ایاد علاوی، رئیس ائتلاف العراقیه، در مصاحبه با تلویزیون الشرقیه برنامه سیاسی دولت آینده را تشریح نمود و گفت:
یکی از برنامههای ما ایجاد مؤسسات دولت برای فراهم کردن خدمات برای مردم و تحقق استقرار و امنیت و همچنین افزایش قدرت خانواده های عراقی میباشد. این بطور خلاصه پروژه هایی بود که انشالله میخواهیم درآینده روی آنها کار کنیم.
دکتر ایاد علاوی همچنین افزود: ما همگی در ازای این کشور مسئول هستیم مسئول استقرار وکرامت وحدت مردم آن که همه متحد شوند و این اراده مردم عراق است که به ما همگی رای دادند تا نمایندگان آنها درمجلس آینده به یاری خدا باشیم و ما بایستی که با جدیت در تحکیم و تحقق هرآنچه که مردم عراق می خواهند کارکنیم
همچنین دکتر رافع العیساوی از رهبران لیست العراقیه در مصاحبه با تلویزیون الشرقیه گفت: از این پیشروی مردم که ناشی از چالش کشیدن تروریسم و شرایط سخت بود باید خالصانه تشکر کرد … همانطور که دکتر ایادعلاوی اشاره کردند ما گفتگوهای خود را برای ائتلاف ها شروع کردیم… در سیاست لیست العراقیه امروز هیچ استثنایی وجود ندارد چرا که شعار العراقیه از ا بتدا عراق برای عراقیان وفرد عراقی برای عراق بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر