۱۴۰۳ مرداد ۲۰, شنبه

فیلم جکوب دروغگو با بازیگری روبین ویلیامز

مدت زیادی بود هر فیلمی برای دیدن انتخاب می کردم، همان اول از کیفیت و محتوای آن پشیمان شده و قطع میکردم. هم خودم فرصت و حوصله فیلم دیدن، نداشتم و هم فیلم خوب دم دستم نبود. امشب بعد از مدتها تصمیم گرفتم یک فیلم خوب ببینم. فیلم "جکوب دروغگو " با چهره پر از احساس "روبین ویلیامز" برای من که فیلم های این هنرپیشه را بسیار دوست دارم انتخاب خوبی بود. با سوژه زندانی و اعدام که به شرایط امروزی مردم ما در ایران نزدیک است. تا بحال فیلمی از روبین ندیده ام که پشیمان شده باشم. شخصیت لطیف و عاطفی اش را در فیلم هایی که بازی میکند دوست دارم. فیلم جکوب دروغگو بر اساس رمان آلمانی اثر یورک بکر میباشد. از آن فیلم هایی که از همان لحظه اول مرا در جای خود میخکوب کرد و تا به آخر تمام لحظات آنرا با شوق نگریستم. روبین ویلیامز چنان زیبا و عاشقانه این فیلم را بازی کرده است که آدم یادش می رود که او فقط بازیگر این نقش است. نام یهودی جکوب در فیلم همان یعقوب در زبان فارسی است.
ماجرای فیلم در جریان جنگ جهانی دوم است. جکوب با یکسری از یهودیان دیگر در محله ای زیر نظر نازی ها در لهستان بیگاری می کنند. هر از گاهی یکسری از آنها را به اردوگاه های مرگ می برند و یا در همآنجا به بهانه های مختلف به دار می کشند. آنها از داشتن رادیو و روزنامه محروم هستند تا از اخبار بدور باشند. یک شب جکوب پنج دقیقه قبل از آتش بس هنوز در خیابان است و برای همین به دفتر رئیس نازی ها احضار می شود و در آنجا از رادیو می شنود که روس ها در راه لهستان هستند. او نمیداند این خبر امید بخش را چگونه به دوستانش بدهد که به گوش نازی ها نرسد و کسی آسیب نبیند. اینجا است که موضوع اصلی داستان شکل می گیرد و جکوب را که یک انسان عادی است و خود بیشتر از آن را نمی خواهد، تبدیل می کند به نقطه امید مردم برای رهایی از چنگال نازی ها و شکل دادن مقاومت در محله ای که بیش از آن هر روز یکنفر از ناامیدی خودکشی می کرد....
دیدن این فیلم را که هنوز روی oqee cine میباشد، به دوستان پیشنهاد می کنم. فیلم پایان بسیار زیبایی دارد.
- من هم تا فیلم تمام شد از شوقم آمدم بلافاصله اینجا برای شما نوشتم.
عاطفه اقبال – 10 اوت 2024

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر