۱۳۹۹ بهمن ۱۲, یکشنبه

چهره زنان فرانسوی در پنجاه سال دیگر، از خیال تا واقعیت

امروز صبح در پاریس به مناسبت روز جهانی حجاب تظاهراتی توسط چهل زن فرانسوی صورت گرفت. در این تظاهرات این زنان چادر بسر کردند تا چهره پنجاه سال دیگر فرانسه در صورتی که اسلامیست ها بر آن تسلط بیابند را نشان دهند. روی پلاکارد سیاهشان نوشته اند: زنان فرانسوی در پنجاه سال دیگر. پلس رهبر این تظاهرات کنندگان را دستگیر کرد. و جالب اینجا است که من فکر کردم این دستگیری نیز صحنه ای از نمایش است و در واقع پنجاه سال بعد را نشان می دهد که یک زن بی حجاب در فرانسه دستگیر شده است! طنز تلخی که می تواند به واقعیت بپیوندد.
فردا روز جهانی حجاب است! این روز توسط زنی بنام نظمه خان در آمریکا بعد از یازده سپتامبر 2013 بوجود آمد در مقابله - بقول خودش - با اسلام هراسی. به زنان غیر مسلمان در این روز پیشنهاد می شود یک روز را با حجاب بسر ببرند و تجربه خود را بیان کنند. در واقع این روز برای عادی سازی مسئله حجاب بر سر زنان می باشد. و همانطور که معترضین زن فرانسوی بدرستی نوشته اند، چنین روزی، توهین به زنانی است که اجبارا بر سر آنها حجاب گذاشته اند. آنها در صفحه توئیتر خود نوشته اند: این یک خیال نیست. بلکه یک واقعیتی است اگر اسلامیست ها به کمک همدستانشان موفق به تسخیر کشور ما بشوند. بیایید برای دخترانمان تا دیر نشده بجنگیم.
براستی چرا زنان با حجاب ایدئولوئولوژیک یک روز را بدون حجاب نمیگذرانند تا آنرا تجربه کنند. من پیشنهاد میکنم یکروز زنان باحجاب بی حجابی را تجربه کنند و بعد تجربیاتشان را با ما در میان بگذارند.
عاطفه اقبال - 31 ژانویه 2021
#WorldHijabDay

Demain aura lieu le #WorldHijabDay , qui existe depuis 2013 dans 140 pays et qui s'est implanté en France avec la complicité de
@sciencespo. Arme idéologique visant à banaliser le voile, c'est une véritable insulte pour les femmes qui sont obligées de le porter.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر