۱۳۹۸ شهریور ۱۸, دوشنبه

کشتن جوانان در زیر شکنجه به امری عادی تبدیل شده!

روز جمعه هشت شهریور جوانی بنام جواد خسروانیان در خرم بید استان فارس مقابل چشم مردم با ضرب و شتم دستگیر میشود. بعد از چند ساعت شکنجه در اداره آگاهی خرم بید او را به بیمارستان منتقل میکنند در حالیکه به گفته پزشکان بیمارستان جواد را زمانی به بیمارستان آورده اند که دیگر علائم حیاتی در او وجود نداشته. قفسه سینه‌اش شکسته، و تمام بدن و سر او متورم و باد کرده بوده. در ویدئویی که از پیکر بی جان او منتشر شده، کنار گوش جواد یک سوراخ بزرگ حفر شده! علت دستگیری مشخص نیست. اما آنچه معلوم است او را از همان لحظه دستگیری زیر شکنجه های وحشتناک برده اند. قتل زیر شکنجه در دهه شصت در زندانهای جمهوری اسلامی رواج داشت. بعدها با قتل ستار بهشتی دوباره اوج گرفت که اعتراضات فراوانی را به یمن شبکه های مجازی دامن زد. روز ۱۴ شهریور ۹۸ نیز نوجوان ۱۷ساله اهل رامشير خوزستان بنام ميرعلى راشدى توسط نيروی انتظامی با خشونت دستگیر و زیر شکنجه كشته میشود.
مجازات نشدن قاتل ستار بهشتی راه را برای دیگران قاتلان باز گذاشت تا بدانند در صورت قتل زیر شکنجه هیچ مجازاتی متوجه آنها نخواهد بود. اینک قتل جواد خسروانیان نشان میدهد که شکنجه گران جمهوری اسلامی آنچه را که میخواهند بر سر قربانیان خود می آورند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند.
فیلم اعتراضات خانواده و آشنایان جواد خسروانیان در مقابل آگاهی خرم بید در حالیکه قاتلان با قلدری آنها را تهدید می کنند. تا زمانی که حکومت قاتلان بر سر کار است. اوضاع از این بهتر نخواهد بود. تنها راه سرنگون کردن این حکومت جهل و جنایت است.
عاطفه اقبال - 9 سپتامبر2019


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر