۱۴۰۰ خرداد ۲۸, جمعه

گزارشی از حوزه های خلوت انتخابات

این فیلم رو یکی از دوستان از ایران از وضعیت صندوق های رای برایم فرستاده. با این یادداشت : "داشتم میرفتم تو یه حوزه برا فیلم و آمار درآورون یه آقای همسن خودمون خیلی روبراه و میزون ، ازش سوال کردم حوزه کجاست ، گفت برا چیته گفتم میخوام برم تو صف ، گفت یعنی اینقدر بیغیرتی که با این همه جنایات که دیدیم باز میخوای بری رای بدی ، گفتم ااای کار دارم ، نزدیک بود باهام دعوا کنه واقعا فکر کرد میخوام رای بدم ، اصلا رنگ به رنگ شده بود برگشتم ، گفت ، تاج زدی به سرت ، گفتم: بابا خونسرد باش ، صف نبود میخواستم فیلم بگیرم نبود ، گفت ای دروغگو .
بله رای ما سرنگونی است. رای ما یک "نه" بزرگ به تمامیت این نظام است. درود بر شهامت این دوستان. درود به مردمی که امروز با رای ندادن رای اصلی خود را که سرنگونی جمهوری اسلامی است به صندق تاریخ می اندازند.
عاطفه اقبال - 18 ژوئن 2021




Atefeh Eghbal
خواهر پویا بختیاری. پویا هم هیچوقت رای نداد.


Atefeh Eghbal
نامه مریم اکبری منفرد از تبعیدگاه سمنان:
تحریم انتخابات یک وظیفه ملی و تاریخی است که صبح آزادی را نزدیک می‌کند. آنچه الآن رقم زده می‌شود خروش همان خون‌های ریخته شده است، طنین صدای مادران ۶۷ است.

Atefeh Eghbal
خبرنگاران فرانس انفو فرانسه که در ایران هستند مشارکت مردم را تا این لحظه 25 در صد گفته اند.

Atefeh Eghbal
این عکس خبرگزاری مشرق است. این صف هم متعلق به رای دهندگان مشهد است و هم قم . جل الخالق


Atefeh Eghbal
طبق یک آمارگیری : ۸۶ درصد آنها که ۹۶ به روحانی رای دادند، و ۳۰٪ آنها که در سال ۹۶ به رییسی رای دادند (که اغلب طرفدار احمدی نژاد هستند)، در رای‌گیری ۱۴۰۰ شرکت نمیکنند.

Atefeh Eghbal
نبودن مردم در پای صندوق ها چنان مشهود بود که اغلب خبرگذاری های خارجی مجبور شدند از عدم مشارکت مردم و تحریم انتخابات سخن بگویند. این خود موفقیت بزرگی برای مردم می باشد.

مقایسه صف بربری و صف رای در تاکستان


عاطفه اقبال : خواهر نوید افکاری می گوید: سال ٩٢ انتخابات ریاست جمهوری بود، نويد هم همون موقع سرباز بود. يادمه گفت، هر کاری كردن من رای ندادم. حتی بهش گفته بودن اگه رای ندی برات اضافه خدمت می‌زنیم، ولی نويد گفته بود، من رای نمی‌دم، شده شناسنامه‌ام (را) پاره كنم، رای نمی‌‌دم و به يه ملت خيانت نمی‌كنم.»




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر