۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه

از لیبرتی چه خبر؟

دوستانی از من می پرسند: چه خبر از بچه های لیبرتی؟ ترجیح میدهم پاسخ را عمومی بدهم. در رابطه با ساکنان لیبرتی در حال حاضر در فضای بیرونی بی خبری مطلق حاکم است. در سایتهای مجاهدین هیچ خبری در این رابطه مطرح نمیشود. فقط گاه بگاه خبر از حمایت چند میلیون شیخ عراقی و شخصیت های سابق کشورها درج میشود که آنها نیز از انتقال حرفی نمیزنند. اطلاعیه هایی نیز در رابطه با فاضلاب های لیبرتی یا ..... از طرف مجاهدین داده می شود که تنها مصرف آن برای نیروهای خارجی می باشد. برای همین هم تنها در سایت های خارجی زبان مجاهدین پخش میشود. به هر حال به نظر میرسد، این سکوت آگاهانه است. و در پشت صحنه توافق های متعددی در رابطه با انتقال در جریان است.
از طرفی رژیم جمهوری اسلامی همچنان مشغول پراکندن خبرهای تحریک آمیز است. یکبار میگوید، چهارصد و بیست و سه نفر از ساکنان لیبرتی را عفو کرده و آنها میتوانند به ایران برگردند!! گویا کسی منتظر عفو رژیم ولایت فقیه و یا خواهان بازگشت به ایران تحت حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی بوده است!! یکبار هم شایعه پیوستن ساکنان لیبرتی به نیروی داعش در عراق را شایع میکند! گویا نیروهای عراقی، چهار دیواری کمپ لیبرتی را با نگهبان و دوربین هایشان، شبانه روز حفاظت نمیکنند و ساکنان لیبرتی در رفت و آمد آزاد هستند!! شایعات رژیم با هدف تحریک کردن افراد انجام میشود.
در مورد نیروهایی که تا کنون منتقل شده اند، همچنان سیاست قرنطینه از جانب مجاهدین ادامه دارد و بسیار محدود هستند کسانی که با خانواده هایشان تماس برقرار کرده اند.
در انتها یک نکته قابل ذکر است : انتقال هادر ابعاد کم همچنان ادامه دارد ولی به نظر میرسد انتقال در ابعاد بزرگتر نیز در چشم انداز نزدیک است. به یک مسئله دوستان را توجه میدهم، انتخاب خانم جین هال لوت، که سابقا معاون امنیت آمریکا بود و از اوایل ژانویه بعنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در رابطه با انتقال ساکنان کمپ لیبرتی، انتخاب و به عراق اعزام شد. موضوع انتقال را در مسیر جدی و حل و فصل نهائی انداخت. مطمئنا ماموریت خانم جین هال لوت در این رابطه نمیتواند طولانی مدت باشد و زمانبندی کوتاهی برای انجام این مسئله مشخص شده است. شواهد نشان میدهد که اتمام انتقال ها در چند ماه آینده به نقطه عطف مهمی خواهد رسید. و باید منتظر خبرهای خوب در این رابطه باشیم. بنابراین ما نیز آگاهانه به سکوت در این رابطه برای مدت زمان کوتاه ادامه دهیم. تا همانطور که قبلا نیز اشاره کردم، فرصتی به تمامی طرفها داده باشیم تا کار انتقال را بدور از هیاهو به پیش ببرند. مطمئنا خبرهای خوب در راه است.
عاطفه اقبال - 28 مارس 2014
از طرف کمپین برای انتقال ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر