۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

تفاوت ما با مردم هند در کجاست؟

بیش از ده روز است که هند در ناآرامی و اعتراض بسر میبرد. مردم خشمگین هستند. به دلیل اینکه روز یکشنبه 16 دسامبر به یک دختر جوان 23 ساله ای نه تنها بصورت گروهی تجاوز شد.. بلکه او و دوستش بصورت وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.... از آن روز تا به این ساعت هند آرام نگرفته است. شنبه گذشته پلیس برای متفرق کردن تجمع کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری ناچار شد از گاز اشک آور و آب فشار قوی استفاده کند..و در دهلی نو پلیس هند برای مقابله با ناآرامی ها تجمع ممنوع اعلام کرده است. پنج نفری که این تجاوز را انجام داده بودند دستگیر شده اند ولی باز هم تظاهرات و ناآرامی ها ادامه دارد و هر ساعت گسترده تر می شود. مردم نسبت به ناامنی اعتراض دارند. این دختر جوان امروز در بیمارستان به علت جراحات شدید درگذشت و خشم مردم هند را بیشتر و بیشتر کرد...امشب مردم هند با روشن کردن شمع در خیابانها به سوگ این دختر جوان که دانشجوی پزشکی بود نشسته اند و او را " دختر هند " خوانده اند...و من امشب با دیدن تظاهرات و خشم این مردم نجیب بخودم گفتم : در مملکت ما نیز چند روز پیش یک دختر 15 ساله که به لحاظ عقلی هم میگویند سالم نبوده است در میان ویرانی های آذربایجان زلزله زده مورد تجاوز قرار گرفت.. خبر آن دست بدست در فضای مجازی چرخید و اعتراضات مجازی شدت گرفت ولی هیچ کس از جای برنخاست... هیچ اعتراضات خیابانی صورت نگرفت.. آب از آب هم تکان نخورد.... تفاوت ما با ملت هند در کجاست؟
عاطفه اقبال - 29 دسامبر 2012


کامنت ها در فیسبوک:

سکوت شبانه
خانوم اقبال نازنین، در سرزمین ما انسانیت مرده، وجدان مرده، عاطفه مرده. من ملتم را در دنیایی دیگر میبینم، نه در دنیای واقعیت. گویا همه مرده اند.

Masoud Sayadi Takhtehkar
الناز بابازاده در اطراف تبریز وترانه موسوی در اطراف تهران که بعداز تجاوز به قتل رسیدند و...... وهمه اینها بوسیله ایادی و مجنونان ولایت جهل وجنون صورت میگیرد .امیدوارم بزودی مردم ما از خواب غفلت بیدار شوند.

جمیل صالحیان
من ناامید نیستم چون همین ملت در لحظات بزرگی خودرا نشان داده که دست کمی از هیچ ملتی ندارد اما تردید ندارم که درتدارک یک نمایش عظیم است

Hassan Jafari
سرکار خانم اقبال ! صحنه ئی که شما بخوبی تصویر کردید، بنظر من زمانی تکمیل می شد که برخوردهای دو حکومت هند و ایران را در مقابل مردمشان و "اعتراض مردم" هم می آوردید. آنوقت شاید کمی مهربانانه تر در مورد ملت خودمان قضاوت می کردیم . با احترام.

Nader Eslamipour
مان موهان سینگ نخست وزیر هند برای استقبال از پیکر این زن جوان در فرودگاه ایندرا گاندی حاضر شده بود.
شاهدان عینی می گویند پیکر زن در تابوتی طلایی رنگ بوده است. هواپیمای اختصاصی دولت هند پیکر این زن را از سنگاپور به دهلی بازگردانده است.

Reza Reyhani
ما مردم با فرهنگی هستیم!‌ما چند هزار سال قدمت فرهنگی داریم! اسب را ما اهلی کردیم شاهراه را از ما به ار بردند .....و الی آخر!!!

Cyrus Mehr
1 _ در دمکراسی نهادینه شده و پایدار 2 _خرد جمعی 3_سهیم و شریک شدن در ارتباطات جهانی بواسطه زبان انگلیسی 4_تفکیک دین و سیاست 5_داشتن رهبر بی نظیر چون گاندی در تاریخ اخیرشان و بازخورد های اجتماعی آن حضور وزین و موءثر جهانی 6_
استقلال کامل دستگاه قضائی از آلودگی به جهل و خرافه مذاهب
.... وبیش از اینها که در حوصله خوانندگان مطلب نیست . وهمین مطالب بالا تفاوت بس عظیم بین ما و آنها است. بهمین دلیل آنها چنان عمل کردند و ما چنین شرمنده و بی عمل ماندیم و حتی به قهقراء هم میرویم.
بسیار زمان و کار و تلاش خردمندانه نیاز داریم . با قران شرعیات مشکلاتمان بر طرف نمیشود.
... ونخوانیم کتابی را که در آن باد نمی وزد ! ( سهراب سپهری )

Javad Riahi 
Suivre
اگه دولت هند هم کهریزک و اوین و بطری و وووو قبل از اونها گاندی را نداشت الان همدیگر را میخوردند.

Hashem Jamei 
Suivre
بدبختى اينجاست كه ما ايرونيها هر وقت كسى زياد حرف بزنه يا سؤالى رو تكرار كنه به اون ميگن مگه تو هندى هستى ؟! در صورتى كه ما بلانصبت به گرد پاشون هم نميرسيم 

Ali Negahdar
درهند هنوز دموکراسی نمرده

Mehrdad Rashidi
تفاوت ما در بی تفاوتی بسیار از ماهاست

Ali Nohesara
تفاوت در اينه كه در هند يك نفر مرده ولى بقيه زنده اند,اما در ايران كل ملت مردن فقط يه نفر داره زندگى مىكنه!










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر