۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

تجاربی در مورد امنیت در فیس بوک

دوستان سلام، حدود یک هفته ای است که از صفحه فیس بوکم استفاده نکردم به دلیل اینکه صفحه ام را هک کرده بودند. کی ؟ چرا؟ من در این مواقع تنها کسی را که هدف حمله قرار میدهم رژیم آزادی ستیز ولایت سفیه است. هر کس با هر هدف دیگری که اینکار را کرده باشد در همین راستا و در همین کادر اقدامش معنی میشود.

نشانه های هک شدن در مورد صفحه ام به این صورت بود که به راحتی نمیتوانستم با فیس کار کنم :


-بعضی از کامنتهایی را که میگذاشتم پاک میشد.

- در آخرین روزها چند کامنت بنام من در زیر مطالب مختلف گذاشته شد

- اسامی دوستانم یکی بعد از دیگری حذف میشد

- در مورد گذاشتن عکس روی مطلب غالبا با مشکل روبرو بودم

- هر مطلب یا کامنتی می نوشتم در وسط آن بیکباره فیس صفحه عوض میکرد و من همه چیز را از دست میدادم و مجددا باید می نوشتم

- به صفحه درخواست دوستان برای اد شدن دیگر راه نداشتم که درخواستشان را قبول کنم

- در این اواخر برای تگ کردن دیگران روی مطلب فیس راه نمیداد.

و مشکلات دیگری در همین ردیف...

به هر حال من چندین بار کد فیس را عوض کردم ولی دیدم که وضعیت همان است. به هر حال فکر میکنم توانسته باشم که مشکل را حل کنم .

در همین رابطه دو نکته را میخواهم برای امنیت در فیس بوک تاکید کنم :

1- به هیچ وجه روی هیچ لینکی که بصورت پیام خصوصی برایتان ارسال میشود کلیک نکنید مگر اینکه کاملا مطمئن باشید. بویژه روی لینک هایی که مشخصا شکل آنها به شکل لینک های نورمال نیست. فراموش نکنید که از صندوق پست دوستان خودتان هم می توانند برایتان ویروس کنترل کننده ارسال کنند.

2- در وسط کار با فیس بوک یا در حین عوض کردن صفحه توسط شما، اگر صفحه ای باز شد که شماره پاسوورد شما را درخواست کرد. به هیچوجه پاس خود را وارد نکنید. در حال حاضر که من موفق با پاکسازی صفحه ام شده ام صفحه درخواست پاس مرتبا برای من باز میشود . در این مواقع اگر روی هر صفحه ی دیگری یا روی جمله پاسوورد را فراموش کرده ام کلیک کنید، خواهید دید که براحتی وارد فیس خود می شوید بدون اینکه ناچار به وارد کردن پاس خود باشید. اگر دچار مشکل شدید. فیس خود را کاملا ببندید و دوباره وارد آن شوید ولی به هیچوجه در وسط کار پاس خود را در هیچ برنامه ای وارد نکنید.

از دوستان خواهش میکنم اگر کسی تجاربی در رابطه با این موارد دارد در زیر این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارد تا تلاشی باشد برای پیدا کردن یک محیط امن در فیس بوک که متعلق به خود ما میباشد.

با احترام - عاطفه اقبال - اول ماه می 2010 برابر با یازده اردیبهشت 1389

لینک و نظرها در فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر