۱۳۹۲ آذر ۷, پنجشنبه

آیا خبر اعتصاب غذای چند هزار نفره زندانیان قزل حصار حقیقت دارد؟



از روز دوشنبه یک خبر توسط ارگانی بنام " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" منتشر شده است و چند سایت دیگر هم با ذکر همین منبع این خبر را انتشار داده اند. این خبر مربوط به "اعتصاب غذای زندانیان قزل حصار" در اعتراض به اعدام 11 زندانی عادی میباشد. از قرار اعتصاب غذا کنندگان نیز زندانیان عادی هستند. ولی بسیار عجیب است که این خبر در هیچ یک از سایت های خبری دیگر منتشر نشده است. خبر اعتصاب غذای 1000 تن از زندانیان اگر واقعی باشد و هنوز هم ادامه داشته باشد باید از منابع زیادی در ایران و خانواده ها اعلام شود و بی اعتنایی رسانه ها نسبت به چنین خبری قابل قبول نیست. اما جای تعجب است که این خبر بسرعت سیر صعودی طی کرد و از 1000 نفر ظرف دو روز به 1800 و امروز در اطلاعیه مجاهدین - دبیرخانه شورا - به 2000 نفر و ساعتی پیش نیز در صفحه " قاصدان آزادی" که از صفحات وابسته به مجاهدین می باشد این آمار به " 3 هزار نفر "!! ارتقا پیدا کرد!! اگر واقعا خبر چنین اعتصاب غذایی صحت داشته باشد. لازم است فعالین حقوق بشر روی آن به صورت متمرکز و وسیع کار خبری و افشاگرانه انجام دهند و من نیز دقیقا از این موضع به پیگیری خبر پرداختم. ولی هر چه گشتم تا این لحظه منبع موثقی برای این خبر پیدا نکرده ام. اگر کسی منابع موثقی برای این خبر می شناسد،لطفا به من اطلاع دهد. ولی اگر این خبر واقعی نباشد و یک خبرسازی دروغ و جو سازی در صحنه خبری برای سرکار گذاشتن و پیشبرد منافع دیگری در پشت صحنه باشد. لازم است این کار بشدت از طرف جامعه خبری محکوم شود. امروز من هنوز هیچ کس را متهم نمیکنم و صمیمانه امیدوارم که منابع واقعی و درستی برای این خبر وجود داشته باشد و اعتبار خبری و روزنامه نگاری انتشار دهندگان را زیر علامت سئوال نبرد. متعاقبا پیگیری های تکمیلی را به اطلاع خواهم رساند.
عاطفه اقبال - 28 نوامبر 2013

- لازم به توضیح است که مجاهدین بعدها خبری که در این رابطه گذاشته بودند را با خبر دیگری جایگزین و آن خبر را حذف کردند! البته هیچ توضیحی در مورد اشتباه خود ندادند. روی لینکی که در ذیل گذاشته ام اگر بروید. خبر کلا حذف و جایگزین شده است!

37 commentaires
Commentaires
Kiyanoush Razzaghi
البته كل زندانيان زندان قزل حصار حداقل ١٥ هزار نفر هستند. اما كلاً چنين اعتصاب غذائي در اين ابعاد به نظر منم مشكوكه.

Gérer
Atefeh Eghbal
البته تعداد زندانیان زندان قزل حصار در این خبرها سه هزار نفر اعلام شده که نمیدانم چقدر واقعی است؟

Gérer
Kiyanoush Razzaghi
نه در منطقه قزل حصار سه زندان هست. ندامتگاه كرج حدود ٣ تا ٥ هزار نفر جمعيت داره. البته حدوديه چون واقعاً آمار رسمي منتشر نمي شه. اما زندان قزل حصار بين ١٥ تا ١٩ هزار زنداني داره.

Gérer
Atefeh Eghbal
با تشکر از شما آقای رزاقی

Gérer
Kiyanoush Razzaghi
خواهش مي كنم. به هر حال صحت و سقم اين خبر تاثيري در لزوم متوقف كردن ماشين اعدام در ايران نداره اما كذب بودنش اعتبار منتشركنندگانش رو به شدت زير سوال مي بره. از شما بابت پيگيري موضوع متشكرم.

Gérer
Atefeh Eghbal
آیا خبر اعتصاب غذای چند هزار نفره زندانیان قزل حصار حقیقت دارد؟

Gérer
Arash Pirouz
وقتي تعداد شركت كنندگان در تظاهرات چند هزار نفرى را به صد هزار نفر و بيشتر مينويسند ارتقاء عدد هزار به سه هزار رو هم بالإجبار بايد از قول قاصد ان آزادى !!! قبول كنيم
Voir la traduction
Gérer
Atefeh Eghbal
آرش عزیز فقط از قول قاصدان آزادی نیست. دبیرخانه شورا نیز امروز یک اطلاعیه مبنی بر شرکت 2000 نفر در این اعتصاب غذا داده و به اعتصاب غذا کنندگان در قزل حصار درود فرستاده اند. وقتی از قول شورا چنین اطلاعیه ای داده میشود لابد باید منبع موثقی باشد ولی من تا بجال نتوانسته ام به این منبع دسترسی پیدا کنم. مشکل کجاست هنوز نمیدانم.. امیدوارم که مشخص شود و کسی مورد اتهام بیمورد قرار نگیرد. و مطرح کردن این اعتصاب به این شکل ربطی به اعتصاب غذای لیبرتی نداشته باشد. صمیمانه امیدوارم این چنین باشد.

Gérer
Faezeh Sojodi in khabar daghighan bray tojihe etesab leberty va faght va faght az khode mojahedine
Gérer
Efat Eghbal
اگر واقعا خبر چنین اعتصاب غذایی صحت داشته باشد. لازم است فعالین حقوق بشر روی آن به صورت متمرکز و وسیع کار خبری و افشاگرانه انجام دهند

Gérer
Hamid Ain
اميدوارم حقيقی باشد و از نوع خبر بومرنگ نباشد!؟

Gérer
Atefeh Eghbal
خانم رئیس جمهور برگزیده هم در مورد این اعتصاب غذای 3000 نفره امروز اطلاعیه داد. احتمالا باید منبع خبر کاملا موثق باشد ولی مشکل اینجاست که این منبع چرا در اختیار دیگر خبرگزاری ها قرار ندارد. در تیتر خبر این اطلاعیه جدید شورا نوشته شده که اعتصاب غذای 2000 نفره ! در حالی که در متن خبر خانم رئیس جمهور برگزیده اعلام اعتصاب غذای 3000 نفره در زندان قزل حصار میکند!! بطور واقعی چه خبر است؟ الله اعلم! امیدوارم که صحت این خبر بزودی تائید شود. و من همین جا تائیدیه آنرا بنویسم.

Gérer
Atefeh Eghbal
مريم رجوي: اعتصاب غذاي دو هزار زنداني و اعتراضهاي خانواده هاي آنان به اعدامهاي وحشيانه،

مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، اعتصاب غذاي سه هزار زنداني در زندان قزل حصار را در اعتراض به اعدام هم‌زنجيران‌شان ستود و ايستادگي آنها را نمونه تحسين‌برانگيزي از گسترش روحيه مقاومت و اعتراض عليه رژيم ضد بشري آخوندي توصيف كرد.http://www.iranncr.org/index.php?option=com_content...


مريم رجوي: اعتصاب غذاي دو هزار زنداني و اعتراضهاي خانواده هاي آنان به اعدامهاي وحشيانه، مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، اعتصاب غذاي سه هزار زنداني در زندان قزل حصار را در اعتراض به اعدام هم‌زنجيران‌شان ستود و ايستادگي آنها را نمونه تحسين‌برانگيزي از گسترش روحيه مقاومت و اعتراض عليه رژيم…
IRANNCR.ORG
Gérer
Faezeh Sojodi
باور کنید همین چند روز آینده این اعتصاب رو به اعتصاب لیبرتی ربط میدن و میگن اعتصاب کنندگان حمایت و همراهی خود با سازمان مجاهدین Elam کردند و خواستار تداوم اعتصاب در لیبرتی و حق ماندن در لیبرتی و مجازات عراق ,,مالکی و و و شدند ,صبر کنید فقط

Gérer
بهروز جاوید
خبر هرانا به نقل از خود هرانا بود. و اگر هر کدام از دست اندرکاران رسانه های معتبر مایل به پوشش دادن این خبر باشند بنده با سخاوتمندی منابع خود را به ایشان معرفی میکنم.

Supprimer
Hamid Ain
مجاهدين سابقه خوبی در خبر سازی ندارن. 
ولی ا عتصاب غذا به اين بزرگی و بی سابقه 3000 نفره را حتماً مردم زيادی بايد مستقيماً از طريق زندان و
خانوادها در جريان اخبارش قرار بگيرن، نميشه فقط با دروغ ساخت و آبرو ريزی کرد!

Gérer
Atefeh Eghbal
آقای جاوید تهرانی عزیز، همانطور که در مطلب بالا نوشتم من خوشحال خواهم شد که این خبر تائید شود. ولی سئوال اینجاست چرا هیچ کدام از کسانی که در ایران در رابطه با زندانیان فعالیت میکنند این خبر را تائید نمیکنند من از سعی کرده ام از کسانی که می شناسم پیگیری کنم ولی کسی خبری ندارد. از طرفی هیچ خبرگزاری دیگری این خبر را منتشر نکرده است. خبری که هرانا روز سه شنبه نوشته است از پس دادن جیره غذایی توسط 1800 نفر از زندانیان به نگهبان زندان خبر میدهد و کل آمار زندان قزل حصار را سه هزار نفر اعلام میکند. با توجه به اطلاعیه ای که امروز خانم رجوی و مجاهدین داده اند گویا اعتصاب غذا به سه هزار نفر بالغ شده است که هرانا به آن اشاره ای نکرده است. اگر بواقع این خبر درست باشد باید روی آن کار افشاگرانه وسیع انجام داد. ولی چرا خبر فقط در سایت های وابسته به مجاهدین اعلام شده است. باز هم میگویم امیدوارم که این خبر درست باشد و پوشش خبری لازم از طرف رسانه ها به آن داده شود. از شما متشکرم.

Gérer
بهروز جاوید
من کاری با خبر مجاهدین ندارم. ولی خبری که ما منتشر کردیم نمی گوید کل آمار زندان این 1800 نفر است. ما اعلام کردیم که فقط میتوانیم اعتصاب در واحد 2 زندان را تایید کنیم و 3 منبع مختلف از زندان قزل این موضوع را تایید کردند و بعد ما منتشر کردیم. در ضمن اگر بعد از روی کار آمدن روحانی فعالین حقوق بشر اصلاح طلب انگیزه کار کردن بر روی اخبار زندان را ندارند دیگر مشکل ما نیست. ولی همانگونه که گفتم هر فعال حقوق بشر شناخته شده و خبر نگار معتبری اگر مایل باشد من ایشان را با اعدامیان مواد مخدر در زندان قزل حصار وصل میکنم. در ضمن آمار زندان قزل حصار 15 هزار نفر است و همانطور که گفتم ما فقط اعتصاب در واحد دو را تایید کردیم. اخباری هم هست که تنها یک منبع به ما اطلاع دادند که واحد 1 ، 3 و 4 هم اعتصاب هستند که من نمیتوانم تایید کنم. چون منبعی نداشتم در این واحد ها.

Supprimer
Atefeh Eghbal
پس در اینصورت اگر آمار قزلحصار 15 هزار نفر باشد همانطور که شما و دیگر دوستان هم میگویند . آمار خانم رجوی مبنی بر اعتصاب غذای 3000 نفری در قزل حصار نمیتواند درست باشد. در ضمن شما در ادامه این خبر از روزی که خبر شروع اعتصاب غذا را نوشته اید دیگر نزده اید. خبر شروع اعتصاب غذا با پس زدن غذای یکروزه توسط زندانیان عادی می تواند درست باشد ولی آیا ادامه پیدا کرده است؟ اگر آری چرا هیچ خبری دیگر خبرگزاری هرانا منتشر نکرده است. منابع خبری شما مسلما باید بتوانند ادامه اعتصاب غذا و چگونگی آنرا گزارش دهند. خبری به این مهمی در جا متوقف نمیشود. باید پیگیری کرد و گزارش داد. یک خبرگزاری نمیتواند به یک خبر در این رابطه اکتفا کند.

Gérer
Atefeh Eghbal
اینهم خبر خانم رجوی : مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، اعتصاب غذاي - سه هزار زنداني - در زندان قزل حصار را در اعتراض به اعدام هم‌زنجيران‌شان ستود و ايستادگي آنها را نمونه تحسين‌برانگيزي از گسترش روحيه مقاومت و اعتراض عليه رژيم ضد بشري آخوندي توصيف كرد.

Gérer
بهروز جاوید
همانطور که گفتم من فقط در مورد هرانا صحبت میکنم. شما حتما این خبر را که در مورد ادامه اعتصاب بود را ندیده اید. 
https://hra-news.org/1389-01-27-05-27-21/17191-1.html


هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان…
HRA-NEWS.ORG
Supprimer
Atefeh Eghbal
نه فائزه عزیز آقای جاوید تهرانی فقط در مورد هرانا که تعداد را 1800 نفر و نه 3000 نفر اعلام کرده صحبت میکند و نه در مورد خبرهایی که مجاهدین منتشر کرده اند.

Gérer
Faezeh Sojodi Atefe jan merci vali manbe avalie khabar asasan kie ke dar hich site nist??
Gérer
Faezeh Sojodi Goya falin hoghoghe bashar dar iran??
Gérer
Atefeh Eghbal
آقای تهرانی این خبر را دیدم تاکید خبر بیشتر در مورد اعتصاب غذای شش تن از زندانیان عقیدتی می باشد که در ادامه روی امتناع از خوردن غذا توسط زندانیان عادی نیز اشاره کرده است. به هر حال از شما متشکرم برای این خبرها. امیدوارم که این خبرها حتی در ابعاد 3000 نفره مجاهدین بزودی تائید شود.

Gérer
Faezeh Sojodi aghay asfandiya yani 3000 nafar dar etesab ghaza hastand?????
Gérer
Atefeh Eghbal
اسفندیار عزیز همانطور که گفتم امیدوارم که این خبر حتی در ابعاد سه هزار نفری آن تائید شود. کسانی که از این اعتصاب غذا خبر دارند باید فعالیت بیشتری برای رسانه ای کردنش انجام دهند. با تشکر از شما

Gérer
Reza Khosh Kerdar
من هیچ خبری در این رابطه نشنیده ام . سعی میکنم از دوستان دنبال کنم. ولی 3 هزار نفر زندانی عادی در اعتصاب غذا کمی واقعی به نظر نمی رسد.

Gérer
Heshmat Tabarzadi
خبر اعتصاب غذای یکی از بند های زندان قزل حصار کرج بر علیه اعدام ،که حدود 2000 نفر را در بر می گیرد،بسیار امیدوار کننده است. نه به اعدام نه به خشونت.

Gérer
Atefeh Eghbal
بله، اگر این چنین باشد بسیار امیدوار کننده است و باید آنرا در ابعاد وسیع تری آنتنی کرد. متاسفانه از آن در خبرگزاری های مختلف هیچ حرفی در میان نیست. خبرها بسیار محدود است.

Gérer
Saeedeh Afshar · 6 amis en commun
Atefeh Eghbal is a famous agant of Iranian regime, what does she do in our face book? every body should kick her out.
Voir la traduction
Gérer
Atefeh Eghbal
سعیده افشار شما اول یاد بگیرید فارسی حرف بزنید بعد نظرات این چنینی ارائه بدهید! نکند شما از اینتلیجنس سرویس انگلیسی ها اینگونه اطلاعات را دارید. کمی هم ادب و شعور بدست بیاورید بد نیست بدردتان خواهد خورد.

Gérer
Atefeh Eghbal
در رابطه با این اعتصاب غذا در دو سایت هرانا و سایت کذایی فعالین حقوق بشر در ایران نیز تا بحال آمار این اعتصاب غذا و خودداری از تحویل غذا توسط زندانیان عادی از 1500 یا 1800 تا فراتر نرفته است. هنوز معلوم نیست چگونه آمار در بعضی از سایت ها بدون منبع موثق به 2000 و 3000 رسیده است.

Gérer
Faezeh Sojodi
دیدید گفتم رابط میدن به اعتصاب غذا در لیبرتی خانوم زهره محسنی پور ازاشراف نشانان اعتصابی ,, بعد از ٩٠ روز مثل شیر میغرند گویی اصلان دست امامشان همراه اوست که بسیار قبراق وقتی همه مخالفین اعتصاب را با این که فقط به فکر بی بندو باری خارج وشکم،, زیر شکم، پایین تنه هستند،,بعد میگن ( همین الگوست که الان الهام بخش ٢٠٠٠ زندانی سیاسی در قزل حصار شده و مطمنا ن به سایر زندانها هم سرایت خواهد کرد ,, این همان رویدن اشراف در هر کرانه است )

30 novembre 2013, 15:19
J’aime
1
Gérer
Faezeh Sojodi
مساله فقط توهین های زیر شکمی نیست،, مساله اینجاست که با ربط این اعتصاب به خودشان زمینه فشار و حتا شاید زمینه مجازات های سنگین برای این زندانیان فراهم کنند,همچنان که قبلا ن هم کردند

Gérer
Atefeh Eghbal
اطلاعات تکمیلی : متاسفانه این اعتصاب غذا در ابعاد 3000 نفره که خانم رئیس جمهور برگزیده اعلام کرده اند توسط هیچ خبرگزاری تائید نشده است. اعتصاب غذای زندانیان عادی قزل حصار با هدف اعتراض به اعدام و متوقف کردن حکم های اعدام از روز دوشنبه بعد از اعدام 11 نفر شروع شد. که ماکزیمم تعداد شرکت کننده 1800 نفر بوده است. و تا به یکشنبه طبق گزارش خبرگزاری هرانا که خبرگزاری معتبری است ادامه داشته است.

Atefeh Eghbal
اطلاعات تکمیلی : متاسفانه این اعتصاب غذا در ابعاد 3000 نفره که خانم رئیس جمهور برگزیده اعلام کرده اند توسط هیچ خبرگزاری تائید نشده است. اعتصاب غذای زندانیان عادی قزل حصار با هدف اعتراض به اعدام و متوقف کردن حکم های اعدام از روز دوشنبه بعد از اعدام 11 نفر شروع شد. که ماکزیمم تعداد شرکت کننده 1800 نفر بوده است. و تا به یکشنبه طبق گزارش خبرگزاری هرانا که خبرگزاری معتبری است ادامه داشته است.
2 décembre 2013, 20:57
J’aimeAfficher plus de réactions
3





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر